Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så kul med kemi!
Älskade kemi i högstadiet, men kunde inte läsa det i gymnasiet tyvärr. Men ett himla spännande ämne.
Ja, jag minns att jag tyckte att biologi, kemi och fysik var jättekul och spännande i högstadiet :love: Och biologin och kemin verkar fortsätta i samma fotspår nu i gymnasiet :up:

Fysiken blev tyvärr raka motsatsen och är bara en enda stor klump av jobbiga känslor 🙃😞
 
Läser ytterst sällan kommentarsfält på FB men nu fastnade jag i spekulationer kring det barn från 1700-talet som hittats insvept och begravd i en låda i samband med en renovering. "Barnet kanske var fött i lönndom" skriver någon. Visste inte att man måste anamma språket också när man spekulerar om 1700-tal 😅

För övrigt är det ett märkligt använt ord. Ibland skriver kvällspressen om att ett lönnmord skett. Jag tänker att de allra flesta mord sker väl i hemlighet? Men visst, en väldigt dramaturgisk effekt ger det ju.
:o:o:o
Jag är 62 och det ordet använder jag i vardagligt tal utan att liksom tycka det är speciellt. Är det speciellt? Eller är jag urmodigt gammal...
 
En sån dag. Hade inte gått utan min fina pensionär-granne. Hen har hjälpt mig så mkt med goda råd och tips i måleriet. Hade nog brutit ihop utan henom idag. Sen messade restaurangen och ba "vi bjuder gärna på middagen".
:love:
 
Kunde inte motstå frestelsen :angel:
47458A5A-67F4-426D-88C4-E4CC0DC962E4.jpeg
 
Läser ytterst sällan kommentarsfält på FB men nu fastnade jag i spekulationer kring det barn från 1700-talet som hittats insvept och begravd i en låda i samband med en renovering. "Barnet kanske var fött i lönndom" skriver någon. Visste inte att man måste anamma språket också när man spekulerar om 1700-tal 😅

För övrigt är det ett märkligt använt ord. Ibland skriver kvällspressen om att ett lönnmord skett. Jag tänker att de allra flesta mord sker väl i hemlighet? Men visst, en väldigt dramaturgisk effekt ger det ju.
Angående lönnmord så åsyftar man väl oftast motsvarande översättning av "assassination" när man använder ordet?
 
Angenämt! :D

Mitt favorituttryck är ”Gudars Skynning”. Säger det minst 20 ggr per dag.

Iofs alternerar jag med att säga ”det går bra nu mannen…”
Jag gillar också att varva lite. Men kommer inte helt osökt att tänka på hur paff jag blev när jag hörde två manliga, dåvarande, doktorander inom humaniora säga typ "tack bror" till varandra?? Det skar sig lite med den i övrigt lite nördiga och högtravande auran liksom. :D
 
Jag gillar också att varva lite. Men kommer inte helt osökt att tänka på hur paff jag blev när jag hörde två manliga, dåvarande, doktorander inom humaniora säga typ "tack bror" till varandra?? Det skar sig lite med den i övrigt lite nördiga och högtravande auran liksom. :D

Jag brukar svara typ "eyy bror" när min orten-polare ringer.
Han ba "vad gör du"
Jag: "mannen hänger lite runt i hoodsen du vet, chillar och håller mig undan aina".
Han: "jaha okej, sitter på kvartershaken och dricker vin med ett gäng pensionärer I guess..."

Är inte så bra på orten-profilen :rofl:
 
Jag brukar svara typ "eyy bror" när min orten-polare ringer.
Han ba "vad gör du"
Jag: "mannen hänger lite runt i hoodsen du vet, chillar och håller mig undan aina".
Han: "jaha okej, sitter på kvartershaken och dricker vin med ett gäng pensionärer I guess..."

Är inte så bra på orten-profilen :rofl:
Hahaha! Man måste väl försöka vara down with the kids liksom. Själv lärde jag mig vad aina betyder för några år sedan bara, och skäms över att jag försökt hänga med i samtal när det nämns utan att ha haft en aning alls. :cool::D
 
Hahaha! Man måste väl försöka vara down with the kids liksom. Själv lärde jag mig vad aina betyder för några år sedan bara, och skäms över att jag försökt hänga med i samtal när det nämns utan att ha haft en aning alls. :cool::D

Haha! Gäller att hålla sig uppdaterad.

Shoo len, vad händer bre, mannen måste gitta ska beckna gendish walla

(nej men jag lurar ingen, är förevigt vin-tanten med rosa hår haha, angenämt)
 
Jag gillar också att varva lite. Men kommer inte helt osökt att tänka på hur paff jag blev när jag hörde två manliga, dåvarande, doktorander inom humaniora säga typ "tack bror" till varandra?? Det skar sig lite med den i övrigt lite nördiga och högtravande auran liksom. :D
Just inom humnaiora är det ganska vanligt att man kallar varandra broder, av gammal hävd så jag hade nog kopplat till den traditionen istället. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 578
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp