Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag minns att jag tyckte att biologi, kemi och fysik var jättekul och spännande i högstadiet Och biologin och kemin verkar fortsätta i samma fotspår nu i gymnasietSå kul med kemi!
Älskade kemi i högstadiet, men kunde inte läsa det i gymnasiet tyvärr. Men ett himla spännande ämne.
Samma här...Jag räknar kallt med att klippa minst tre gånger till... mina gräsmattor växer som tokiga fast de är totalt misskötta
Läser ytterst sällan kommentarsfält på FB men nu fastnade jag i spekulationer kring det barn från 1700-talet som hittats insvept och begravd i en låda i samband med en renovering. "Barnet kanske var fött i lönndom" skriver någon. Visste inte att man måste anamma språket också när man spekulerar om 1700-tal
För övrigt är det ett märkligt använt ord. Ibland skriver kvällspressen om att ett lönnmord skett. Jag tänker att de allra flesta mord sker väl i hemlighet? Men visst, en väldigt dramaturgisk effekt ger det ju.
TackTänkte att det kanske blivit lite mycket på sistone, du har väl både ett nytt jobb och gått isär med exet. Tänker att inte stress brukar kunna ge knepiga symptom.
Ta hand om dig. ❤
Angående lönnmord så åsyftar man väl oftast motsvarande översättning av "assassination" när man använder ordet?Läser ytterst sällan kommentarsfält på FB men nu fastnade jag i spekulationer kring det barn från 1700-talet som hittats insvept och begravd i en låda i samband med en renovering. "Barnet kanske var fött i lönndom" skriver någon. Visste inte att man måste anamma språket också när man spekulerar om 1700-tal
För övrigt är det ett märkligt använt ord. Ibland skriver kvällspressen om att ett lönnmord skett. Jag tänker att de allra flesta mord sker väl i hemlighet? Men visst, en väldigt dramaturgisk effekt ger det ju.
Jag gillar också att varva lite. Men kommer inte helt osökt att tänka på hur paff jag blev när jag hörde två manliga, dåvarande, doktorander inom humaniora säga typ "tack bror" till varandra?? Det skar sig lite med den i övrigt lite nördiga och högtravande auran liksom.Angenämt!
Mitt favorituttryck är ”Gudars Skynning”. Säger det minst 20 ggr per dag.
Iofs alternerar jag med att säga ”det går bra nu mannen…”
Förstår din trötthet. Jobbar nu med ett par högljudda särskoleungdomar. Det är okej att de låter, men min hjärna blir slut av det.Status efter första dagen på nya jobbet = koma. Varför måste högstadiebarn SKRIKA SÅ FÖRBANNAT mvh ny i skolvärlden. Nu ska jag krama min bag in box och finna själslig frid.
Jag gillar också att varva lite. Men kommer inte helt osökt att tänka på hur paff jag blev när jag hörde två manliga, dåvarande, doktorander inom humaniora säga typ "tack bror" till varandra?? Det skar sig lite med den i övrigt lite nördiga och högtravande auran liksom.
Hahaha! Man måste väl försöka vara down with the kids liksom. Själv lärde jag mig vad aina betyder för några år sedan bara, och skäms över att jag försökt hänga med i samtal när det nämns utan att ha haft en aning alls.Jag brukar svara typ "eyy bror" när min orten-polare ringer.
Han ba "vad gör du"
Jag: "mannen hänger lite runt i hoodsen du vet, chillar och håller mig undan aina".
Han: "jaha okej, sitter på kvartershaken och dricker vin med ett gäng pensionärer I guess..."
Är inte så bra på orten-profilen
Hahaha! Man måste väl försöka vara down with the kids liksom. Själv lärde jag mig vad aina betyder för några år sedan bara, och skäms över att jag försökt hänga med i samtal när det nämns utan att ha haft en aning alls.
Just inom humnaiora är det ganska vanligt att man kallar varandra broder, av gammal hävd så jag hade nog kopplat till den traditionen istället.Jag gillar också att varva lite. Men kommer inte helt osökt att tänka på hur paff jag blev när jag hörde två manliga, dåvarande, doktorander inom humaniora säga typ "tack bror" till varandra?? Det skar sig lite med den i övrigt lite nördiga och högtravande auran liksom.