Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kollega överraskade mig förresten idag. En elev sa att tjejer är sämre än killar, men min kollega sa direkt ifrån. Vilket var något jag inte trodde han skulle göra. Sedan tog han upp det på personalmötet senare och pratade en hel del om det, vart eleven nog fått åsikterna ifrån, vad vi ska tolerera på skolan och inte och hur vi ska bemöta det.

Älskar när jag får mina fördomar uppryckta med rötterna.
 
Bestammer mig for att jag nog jobbat fardig idag - fick massa bra "tankearbete" gjort i morse (gallande ett framtida projekt som kanske kommer att ske, kanske gar direkt till papperskorgen) och stadat upp nagra losa tradar i eftermiddag - (inklusive att prova nya trosor som jag bestallt fran Rihanna's Fenti-brand - ar mycket nojd! Fordelarna med hemarbete alltsa!)
 
Kommer tyvärr inte ihåg vem som skrev till mig att föreläsningar och seminarier på distanskurser ofta kan göras när som helst, men den personen hade helt rätt angående min kurs.... :D Så nu vågade jag registrera mig på kursen igår.... :banana: MYCKET litteratur - förhoppningsvis går en del att låna..... :nailbiting:
Mina var tydligen live och obligatoriska
På tisdag em när vi har arbetslagsmöte och jag har inte begärt ledigt för studier
 
Haft så jäkla dålig dag idag och igår. Vete fasen varför riktigt. Kanske är pga extremt slut. Jag brukar liksom vara rätt positiv och ha nära till skratt även om jag mår dåligt så att säga. Men de här två dagarna har varit piss verkligen.
Tur lille valp är så jäkla knäpp och kul! :heart
 
Stoppar in min banan i pyjamas ❣️ (Trulis), nu börjar de bli höst på riktigt när man plockar fram hans tunna pyjamas för första gången.

Kommer hem tänkte duscha och typ faktiskt nog gå och lägga mig. Möter fiber killen i trappen, nej men se på f*n istället för att komma imorgon på dagtid och blåsa in fiber så ska de göra de ikväll 😳 Så hejdå tidigt sängående .. mvh hon som är helt slut både i kropp och knopp.
 
Har försökt läsa ikapp denna och förra tråden men får se mig besegrad. Läsa ikapp 30 sidor blev helt enkelt lite mycket :laugh:

Jag hade för övrigt min första kemi-lektion idag och det känns verkligen så rätt. Extra positivt är att läraren som på mentorstiden uppfattats som sträng/hård/barsk/tråkig var raka motsatsen på kemi-lektionen :) Tror verkligen att detta kommer bli en rolig kurs 👩🏽‍🔬:love:
 
Tror inte det. Men jag vet inte… tycker lixom lagom jag mår lite bra och kanske tar en rask promenad ute, blir lite kall, anstränger mig lite mer än vanligt, det blåser, fuktig luft, torr luft, ja vad som - så kan jag må halvtaskigt nästa dag och ett tag framöver :down:
Tänkte att det kanske blivit lite mycket på sistone, du har väl både ett nytt jobb och gått isär med exet. Tänker att inte stress brukar kunna ge knepiga symptom.
Ta hand om dig. ❤
 
Har försökt läsa ikapp denna och förra tråden men får se mig besegrad. Läsa ikapp 30 sidor blev helt enkelt lite mycket :laugh:

Jag hade för övrigt min första kemi-lektion idag och det känns verkligen så rätt. Extra positivt är att läraren som på mentorstiden uppfattats som sträng/hård/barsk/tråkig var raka motsatsen på kemi-lektionen :) Tror verkligen att detta kommer bli en rolig kurs 👩🏽‍🔬:love:
Så kul med kemi!
Älskade kemi i högstadiet, men kunde inte läsa det i gymnasiet tyvärr. Men ett himla spännande ämne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 578
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp