Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Curry buddeis
 

Bifogade filer

  • 20210819_210321.webp
    20210819_210321.webp
    176,3 KB · Visningar: 24
Fyllde i en kort hälsodeklaration i alltidöppet-appen, så nu kan jag boka tid för coronavaccination. Kollade lite på vilka tider som finns och det fanns vansinnigt många tider på mitt närmsta ställe, blev också överraskad över hur länge de har öppet på kvällarna. Funderar på att boka in något nästa vecka.
 
Däckade totalt på soffan efter sista städhuset idag, jag är så sjukt trött hela tiden.... men nu jävlar! Jobbar bara helgen och sedan är det två veckors semester. Mina första lediga dagar överhuvudtaget sedan jag började jobba igen i April! :banana:

Edit: jag ljög. Hade tvp dagars semester någon gång i Juni, och en för att hälsa på kissekatt. :D
 
Alltså, det är liiite svårt att äta frukost med en hund i knät. (nä, hon tigger inte, hon vill mysa och har nu somnat :heart: ) Snaaart helg! Men först jobb och äta tårta. Lite tudelad till tårtätningen. Jag älskar tårta men när det är för att en mycket omtyckt kollega ska sluta så känns det inte lika kul, samtidigt som jag är glad åt att kollegan hittat ett jobb som troligen kommer kännas betydligt bättre.
 
Jag vill egentligen sy, men så fort jag kommer in i syrummet låser det sig totalt. Jag vet att om jag bara kommer igång kommer det bli bra men jag kommer inte igång.. Alla delar är utklippta och klara, bara att sy ihop. Det är dessutom ett enkelt mönster och ett plagg jag behöver ("mysbyxor" liksom, vem behöver inte det?). Ändå är det helt hopplöst att komma upp ur soffan och ta tag i det..
 
Och - inte fullt lika kul kanske - så borde jag verkligen ta tag i att måla en hängränna och ett stuprör den här helgen. Måste passa på att få sådant gjort innan hösten är här på allvar :) ! Hammarlack är redan inskaffad, så det är "bara" till att plocka fram stegen och ta tag i det :) !!
 
Morgonen började bra med skönt och soligt väder(om än blåsigt) och hyffsat vaken. När jag kom till jobbet stoppade jag ner handen i fickan, allra längst ner och hittade nå konstiga, godisliknande saker jag inte märkt tidigare under veckan 🤔 så jag bet i det för att prova men smakade vedervärdigt :yuck: kom på att det var ju hundgodis... Jag tog den jackan, en finare regnjacka, en dag när jag hade schäferblandningen fast jag tänkte hålla mig till slit- och slängjackan :banghead: Är nog dags att tvätta den :meh:

Men sköljt ur munnen och en vänlig själ på jobbet hade ställt fram både nybryggt kaffe och en skål med godis :d självklart måste jag äta lite gott för att få bort smaken av hundgodis :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 119
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 887
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp