Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Fyllde i en kort hälsodeklaration i alltidöppet-appen, så nu kan jag boka tid för coronavaccination. Kollade lite på vilka tider som finns och det fanns vansinnigt många tider på mitt närmsta ställe, blev också överraskad över hur länge de har öppet på kvällarna. Funderar på att boka in något nästa vecka.
Däckade totalt på soffan efter sista städhuset idag, jag är så sjukt trött hela tiden.... men nu jävlar! Jobbar bara helgen och sedan är det två veckors semester. Mina första lediga dagar överhuvudtaget sedan jag började jobba igen i April!
Edit: jag ljög. Hade tvp dagars semester någon gång i Juni, och en för att hälsa på kissekatt.
Kunde inte sova så jag sitter i syrummet och lyssnar på nya albumet från Songs of Boda.
Inte hunnit höra så mycket än, men sammanfattning hittills: bra jobbat, Boda!
Ska duscha och leta efter kläder. Sista dagen innan semester. Ska besöka ett familjehem med kollega och familjehemssekreterare. Hela dagen Det innebär att jag slipper veckans strulmöte
Alltså, det är liiite svårt att äta frukost med en hund i knät. (nä, hon tigger inte, hon vill mysa och har nu somnat ) Snaaart helg! Men först jobb och äta tårta. Lite tudelad till tårtätningen. Jag älskar tårta men när det är för att en mycket omtyckt kollega ska sluta så känns det inte lika kul, samtidigt som jag är glad åt att kollegan hittat ett jobb som troligen kommer kännas betydligt bättre.
Jag vill egentligen sy, men så fort jag kommer in i syrummet låser det sig totalt. Jag vet att om jag bara kommer igång kommer det bli bra men jag kommer inte igång.. Alla delar är utklippta och klara, bara att sy ihop. Det är dessutom ett enkelt mönster och ett plagg jag behöver ("mysbyxor" liksom, vem behöver inte det?). Ändå är det helt hopplöst att komma upp ur soffan och ta tag i det..
Det är FREDAG !!! Veckans kortaste jobbdag (8:00-14:30) för mig dessutom. Ser ut att bli toppenväder i helgen. Inget regn och 20 grader varmt. Ska försöka ge mig ut och plocka lite lingon. Hoppas på att hitta tillräckligt för att kunna få ihop några burkar sylt.
Jag och katten har sovit gott och jag känner mig förhållandevis utvilad Idag ska jag lyxa till det med sushi till lunch Dessutom ska jag efter jobbet till frisören (Därefter stallet, duscha och äta chips till kvällsmat )
Och - inte fullt lika kul kanske - så borde jag verkligen ta tag i att måla en hängränna och ett stuprör den här helgen. Måste passa på att få sådant gjort innan hösten är här på allvar ! Hammarlack är redan inskaffad, så det är "bara" till att plocka fram stegen och ta tag i det !!
Måste säga att nya läraren måste ha gjort enormt bra intryck på barnen. Läraren fyller år idag och barnen tillbringade em igår med att pyssla presenter och idag är de i skolan tidigt för att dekorera klassrummet och överraska läraren
Morgonen började bra med skönt och soligt väder(om än blåsigt) och hyffsat vaken. När jag kom till jobbet stoppade jag ner handen i fickan, allra längst ner och hittade nå konstiga, godisliknande saker jag inte märkt tidigare under veckan så jag bet i det för att prova men smakade vedervärdigt kom på att det var ju hundgodis... Jag tog den jackan, en finare regnjacka, en dag när jag hade schäferblandningen fast jag tänkte hålla mig till slit- och slängjackan Är nog dags att tvätta den
Men sköljt ur munnen och en vänlig själ på jobbet hade ställt fram både nybryggt kaffe och en skål med godis självklart måste jag äta lite gott för att få bort smaken av hundgodis
Trädgård & Växter
Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.