Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska på konsert i Parksnäckan ikväll med Albin Lee Meldau
Först lite mexikansk taco
 

Bifogade filer

  • 20210819_173958.webp
    20210819_173958.webp
    293,9 KB · Visningar: 28
Mäta i proppskåpet med voltmeter.
Se att lampor och annan utrustning kopplade till alla faser går att tända. Om alla andra grejer funkar så är det osannolikt att det är elfel.
Finns det andra skumma problem med elen? Typ spöklyse i släckta lampor osv?
Ok. Äger ingen voltmeter och vet inte hur man använder en. Har ett proppskåp med switchar, om det nu har betydelse.

Jag har inga kända fel med elen alls.

Det jag kan göra är att se om jag kan koppla in en lampa i det uttaget som värmepumpen är kopplad till.
 
Ok. Äger ingen voltmeter och vet inte hur man använder en. Har ett proppskåp med switchar, om det nu har betydelse.

Jag har inga kända fel med elen alls.

Det jag kan göra är att se om jag kan koppla in en lampa i det uttaget som värmepumpen är kopplad till.
Du har nog två "proppskåp". Ett inne i huset, eller i nära anslutning. Ett ute, kanske på en stolpe.

Det är i skåpet ute du ska kolla om alla proppar är hela.
 
Du har nog två "proppskåp". Ett inne i huset, eller i nära anslutning. Ett ute, kanske på en stolpe.

Det är i skåpet ute du ska kolla om alla proppar är hela.
Ja, det finns ett proppskåp ute också, men kan det verkligen vara något där som har gått när precis allt utom luftvärmepumpen fungerar?
 
Nyss kommit hem från betet. Hade tänkt rida på banan men tre typ tolvåriga killar small raketer precis när jag skulle ha in hästarna i skötfållan. Hästarna mejade ner staketet och missade mig precis 🙃 så jag tog min irritation och lokaliserade ungjävlarna till fots. När de försökte rymma röt jag att det är bäst för dem att de inte rör sig en meter till och då frös de fast så att de fick höra några väl valda ord om hur otroligt dumt de agerat. Och sen fick de städa upp allt innan de fick gå därifrån.

Så om någon söker en diktator är jag ledig och har rätt kvalifikationer 😂
 
Borrade ju jobba i måndags efter semestern så hag gar visst inte tid att hänga här längre. :laugh:

Har i alla fall nyss varit ute och gått en runda och planerar just att hoppa in i duschen. När badrummet blir ledigt. Vilket kan ta en stund eftersom femtonåringen just gick in där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 122
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 888
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp