Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok. Äger ingen voltmeter och vet inte hur man använder en. Har ett proppskåp med switchar, om det nu har betydelse.

Jag har inga kända fel med elen alls.

Det jag kan göra är att se om jag kan koppla in en lampa i det uttaget som värmepumpen är kopplad till.

Det är en bra idé. Även om jag blir lite förvånad över att värmepumpen inte är fast installerad?

Det är nog värt att dubbelkolla ingående el (skåpet ute, alla tre faser) men ganska osannolikt att det är felet om allt annat funkar i huset. Ett trick man kan ta till är att prova spisen som ofta är ansluten till alla tre faser. Då blir det inte varmt i ugnen eller så blir plattorna inte varma när man slår på. Ofta lyser lampan på spisen, så det kan man inte gå på.
 
Förbandet Julia Logan
 

Bifogade filer

  • 20210819_192008.webp
    20210819_192008.webp
    61,8 KB · Visningar: 27
Borrade ju jobba i måndags efter semestern så hag gar visst inte tid att hänga här längre. :laugh:

Har i alla fall nyss varit ute och gått en runda och planerar just att hoppa in i duschen. När badrummet blir ledigt. Vilket kan ta en stund eftersom femtonåringen just gick in där.
Är det en tjej tar det minst en halvtimme en kille ½ tiden :D
 
Det är en bra idé. Även om jag blir lite förvånad över att värmepumpen inte är fast installerad?

Det är nog värt att dubbelkolla ingående el (skåpet ute, alla tre faser) men ganska osannolikt att det är felet om allt annat funkar i huset. Ett trick man kan ta till är att prova spisen som ofta är ansluten till alla tre faser. Då blir det inte varmt i ugnen eller så blir plattorna inte varma när man slår på. Ofta lyser lampan på spisen, så det kan man inte gå på.
Jag provade att sätta in hårfönen i eluttaget och kan konstatera att det kommer inte fram någon ström. Elfel alltså. Jag gick ut till proppskåpet ute. Allt såg till synes ok ut men skruvade ur den nedersta proppen. Den var trasig. Och jag kunde inte byta den då det var en 16A och det har jag inte hemma.

För övrigt fungerar min ugn. Plattorna har jag inte testat än.

Jag får köpa proppar i morgon och så får jag klura vidare i helgen. Nu är jag helt slut för dagen och det lär inte vara bättre i morgon.
 
Jag provade att sätta in hårfönen i eluttaget och kan konstatera att det kommer inte fram någon ström. Elfel alltså. Jag gick ut till proppskåpet ute. Allt såg till synes ok ut men skruvade ur den nedersta proppen. Den var trasig. Och jag kunde inte byta den då det var en 16A och det har jag inte hemma.

Jag får köpa proppar i morgon och så får jag klura vidare i helgen. Nu är jag helt slut för dagen och det lär inte vara bättre i morgon.
Diagnos klar, framgång!

Säkringar är bra att ha hemma, men har också varit med om att just den man behövt varit slut redan. Men det finns i alla fall i nästan alla affärer.

Sen är ju risken ganska stor att det är värmepumpen som är trasig ändå och därför har säkringen brunnit. Men det märks så fort du skruvat i en ny och slagit på värmepumpen.
 
Barnet har ridit och det gick helt okej. Nu ska jag äta kvällsmat. Dottern får väl äta när hon har duschat klart för jag orkar inte vänta :p

Bäst idag var iaf att när jag efter jobbet var på väg till garaget så såg jag en lastbil från Instabox parkerad utanför köpcentret. Precis när jag klev in fick jag sms att mitt paket från Lyko kunde hämtas. En minut senare hade jag hämtat paketet. Himla praktiskt! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 119
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 887
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp