Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade och mådde bra, så var nog mest trötter igår! En skön promenad blev det i morgonsolen efter kaffe och före fruktfrukost. Har skrivit ner jobb från platsbanken att söka (måste ju sköta det för att få a-kassa i väntan på att se om jag kommer in på nån utbildning ju..) har ett helt gäng jobb uppskrivna nu; 3 är sökta och 5 kvar till mitten av sept. så nu tar jag helg från jobbsökandet :).
 
Då var det tillbaka till verkligheten på riktigt! Yngsta dotterns sommarlov är också slut nu och idag gör hon sin första skoldag någonsin! Lite konstig känsla att ha två skolbarn, men också skönt :) Blir lite nya rutiner nu när jag bara behöver skjutsa på onsdagar då det är fritids för yngsta dottern. Övriga dagar åker dom buss till och från skolan.

Väldigt skönt att slippa sitta vid köksbordet och ha koll på barn och valp. Idag har jag och valpen flyttat upp till mitt kontor och än så länge sover hon på sin bädd.
 
Är inte jätteglad i dag. I går gick tvättmaskinen sönder, läcker från luckan, den är sprillans ny. Måste rodda med det och blir så trött.

Fick veta att två av mina kollegor, som är mina favoriter, kommer att sluta. Pga den här arbetsplatsens orimlighet.
Jag förlorar inte bara två riktigt bra kollegor, som är kul att hänga med hela dagen, som är arbetssamma och ger 200% där andra såsar runt och ger 15% max. Det blir även jätteosäkert, iom att vi redan halft går på knäna. De behövs så himla mycket, både för arbetsinsatsen och arbetsmiljön. För min del är dessa kollegor 90% av anledningen att jag är kvar.
Nu kommer vi antingen inte få in någon ny alls (hej gå in i väggen) eller få in någon helt omöjlig som vi hade sist, för de är inte direkt jättebra på att rekrytera.
Vi har även sålt bort en 50% arbetstid till en annan arbetsgivare från vår enhet. Den var det tänkt att en av kollegorna som slutar ska ta, alltså blir 400% till 200%, men sen läggs de 50% till. Det innebär att vi som blir kvar behöver jobba minst 200% var för att klara alla arbetsuppgifter som ligger på den här enheten.

Förstår dem fullt ut, jag är ju också i startgroparna att lämna, är inte ett dugg arg på dem. Är arg på ledningen som genom sitt hattande och strulande med förlängningar och att inte ha koll på när kontrakt tar slut etc gör att dessa braiga arbetstagarna känner sig tvugna att sluta pga osäkerheten. De vill egentligen vara kvar, men kan inte då det blir en så osäker och strulig anställning, de behöver ju betala hyra och få in pengar till mat.
 
Är inte jätteglad i dag. I går gick tvättmaskinen sönder, läcker från luckan, den är sprillans ny. Måste rodda med det och blir så trött.

Fick veta att två av mina kollegor, som är mina favoriter, kommer att sluta. Pga den här arbetsplatsens orimlighet.
Jag förlorar inte bara två riktigt bra kollegor, som är kul att hänga med hela dagen, som är arbetssamma och ger 200% där andra såsar runt och ger 15% max. Det blir även jätteosäkert, iom att vi redan halft går på knäna. De behövs så himla mycket, både för arbetsinsatsen och arbetsmiljön. För min del är dessa kollegor 90% av anledningen att jag är kvar.
Nu kommer vi antingen inte få in någon ny alls (hej gå in i väggen) eller få in någon helt omöjlig som vi hade sist, för de är inte direkt jättebra på att rekrytera.
Vi har även sålt bort en 50% arbetstid till en annan arbetsgivare från vår enhet. Den var det tänkt att en av kollegorna som slutar ska ta, alltså blir 400% till 200%, men sen läggs de 50% till. Det innebär att vi som blir kvar behöver jobba minst 200% var för att klara alla arbetsuppgifter som ligger på den här enheten.

Förstår dem fullt ut, jag är ju också i startgroparna att lämna, är inte ett dugg arg på dem. Är arg på ledningen som genom sitt hattande och strulande med förlängningar och att inte ha koll på när kontrakt tar slut etc gör att dessa braiga arbetstagarna känner sig tvugna att sluta pga osäkerheten. De vill egentligen vara kvar, men kan inte då det blir en så osäker och strulig anställning, de behöver ju betala hyra och få in pengar till mat.
Se till och lämna det sjunkande skeppet du med så snart du kan ❤
 
Nä hungrig som fan. Skiter i det där. Mycket bättre och äta en stadig frukost hädanefter, efter morgonpromenix! Varför krångla till saker och ting i onödan?!? Fick fasen bli en redig "bonnafrukost" som jag säger :d :up: . Magen verkar va lite lätt stopp mutter så antar det är därför jag känner mig lättare andfådd än vanligt men ja, känslan av det för aktivitetsklockan visar på normal syresättning i alla fall. Nä tänka för mycket och komplicera till saker är onödigt!
 
Har tagit nya blodprover, och precis kastat mig i frukost. Har även suttit och rett ut om sonens ogiltiga frånvaro under årskurs 1 kan ha krockat med hans tandläkarbesök. Hittade att minst ett besök hos tandläkaren gett ogiltig frånvaro på skolan så jag har mailat hans mentor. Det är trots att ett studiemedel som kan dras in i värsta fall, pengar som behövs i kassan eftersom det gör ca 2000 kr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 118
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 887
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp