Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått massor med saker gjort idag! Städat, gått långpromenad, tvättat, betalat alla räkningar, planerat lite saker. Nu drar jag upp till Stockholm och tar helg på riktigt, dock vet jag att det innebär att jag kommer tvingas till att träna med det får väl gå an. :p
 
Första skoldagen för terminen avklarad ✅
Jag och min mentor har även hunnit planera vilka kurser jag ska läsa detta året. Vi pratade länge och hon håller med mig om att det är dumt att riskera något, så jag ska fortsätta med fyra kurser per år och så får vi se nästa år 😊

Hoppas verkligen att jag är redo för att läsa fem kurser nästa år, för det börjar märkas hur långt "efter" jag är. Jag borde ta studenten i Juni, men då kommer jag ha halva gymnasiet kvar. Inte för att man ska jämföra sig med andra, men jag vill också bli klar och ta studenten :)
Jag var 18 när jag började gymnasiet igen och 21 när jag gick ut ☺️ Visst märktes de att vissa var 2 år yngre men led inte av de. Jag hade en bra mentor som vågade lyssna på varför jag inte hade fixat gymnasiet tidigare och idag har jag gjort mer en halva utbildningen till förskollärare 30 år gammal. Så saker får ibland ta den tid de behöver ❤️ De viktigaste är att man kommer i mål sen hur man gör de har inte så stor betydelse.
 
Klarade första dagen på nya jobbet!
Fick lite runfvisning och introduktion. Sedan var resten av dagen teambuilding, det vill säga grupplekar. Inte alls min grej, men roligt att lära känna kollegorna och ett bra sätt att börja prata på.
Nu är jag nyfiken på att träffa eleverna på måndag, tror det blir bra.

Är iaf sjukt trött i huvudet nu.
 
Friday-Meme2.jpg
 
Såg den sjukaste lastsäkringen i mitt liv nyss. Ligger bakom en bil på e4an i 100-110 km/h. På taket har de monterat fast en ny säng. Med hjälp av typ två tunna biltema-spännband. Körde om, för jag vågade inte ligga bakom, då fronten på sängen hade lyft och låg på sniskan. Då såg jag att de även hade några "platta paket" på taket.

Tog typ en halvtimme innan jag insåg att jag nog borde ha ringt polisen 🤷
 
Såg den sjukaste lastsäkringen i mitt liv nyss. Ligger bakom en bil på e4an i 100-110 km/h. På taket har de monterat fast en ny säng. Med hjälp av typ två tunna biltema-spännband. Körde om, för jag vågade inte ligga bakom, då fronten på sängen hade lyft och låg på sniskan. Då såg jag att de även hade några "platta paket" på taket.

Tog typ en halvtimme innan jag insåg att jag nog borde ha ringt polisen 🤷
Jag har sett ett par utanför IKEA lasta vad som såg ut att vara garderober, direkt på biltaket, mellan railsen! De försökte binda fast paketen men hade inget takräcke monterat. :crazy:
 
En bil med en soffa lastad på det sättet har jag mött, dom hade dragit fast den med rep/lina runt och igenom bilen via öppna fönster. Jag blev så paff att jag inte heller ringde polisen :o

Såg en gång en helt vanlig personbil. Så långt inget konstigt. Men när bilen svängde av såg jag att en ponny satt i framsätet och kollade ut genom det öppna sidofönstren
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 113
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 885
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp