Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Service av tvättmaskin den 10e september. Himla lång väntetid tycker jag :cautious:
Måste lära mig hur man bokar tvättstugan och lite sånt, får kolla på det på söndag eller något. Tills dess hivar jag smutstvätt på min käre far, så får han fixa det åt mig :angel:

Fortfarande ledsen över kollegorna. Nu ska jag stressa vidare med skolstartskaos.
 
Då skulle jag säga att du är på fel arbetsplats. När du redan på morgonen räknar minuter. Det kan jag göra sista timmen om jag känner mig trött eller har lite att göra.
Möjligt. Men det finns väl egentligen inget jag vill göra. Jag vill helst bara ligga på soffan. Det är väl så det är när man är deprimerad.

Men jag får mest ligga på knä och rensa ogräs här. Det är inte det minsta kul.
 
Är inte jätteglad i dag. I går gick tvättmaskinen sönder, läcker från luckan, den är sprillans ny. Måste rodda med det och blir så trött.

Fick veta att två av mina kollegor, som är mina favoriter, kommer att sluta. Pga den här arbetsplatsens orimlighet.
Jag förlorar inte bara två riktigt bra kollegor, som är kul att hänga med hela dagen, som är arbetssamma och ger 200% där andra såsar runt och ger 15% max. Det blir även jätteosäkert, iom att vi redan halft går på knäna. De behövs så himla mycket, både för arbetsinsatsen och arbetsmiljön. För min del är dessa kollegor 90% av anledningen att jag är kvar.
Nu kommer vi antingen inte få in någon ny alls (hej gå in i väggen) eller få in någon helt omöjlig som vi hade sist, för de är inte direkt jättebra på att rekrytera.
Vi har även sålt bort en 50% arbetstid till en annan arbetsgivare från vår enhet. Den var det tänkt att en av kollegorna som slutar ska ta, alltså blir 400% till 200%, men sen läggs de 50% till. Det innebär att vi som blir kvar behöver jobba minst 200% var för att klara alla arbetsuppgifter som ligger på den här enheten.

Förstår dem fullt ut, jag är ju också i startgroparna att lämna, är inte ett dugg arg på dem. Är arg på ledningen som genom sitt hattande och strulande med förlängningar och att inte ha koll på när kontrakt tar slut etc gör att dessa braiga arbetstagarna känner sig tvugna att sluta pga osäkerheten. De vill egentligen vara kvar, men kan inte då det blir en så osäker och strulig anställning, de behöver ju betala hyra och få in pengar till mat.
Låter som att det är hög tid även för dig att ta dig till annat ställe. Även på mitt jobb "flyr" folk. Jag planerar nu att sluta till årsskiftet. Jag jag stuckit så har vi förlorat 5 av de bästa på mindre än ett år, och då var vi bara 9 från början.
 
Första skoldagen för terminen avklarad ✅
Jag och min mentor har även hunnit planera vilka kurser jag ska läsa detta året. Vi pratade länge och hon håller med mig om att det är dumt att riskera något, så jag ska fortsätta med fyra kurser per år och så får vi se nästa år 😊

Hoppas verkligen att jag är redo för att läsa fem kurser nästa år, för det börjar märkas hur långt "efter" jag är. Jag borde ta studenten i Juni, men då kommer jag ha halva gymnasiet kvar. Inte för att man ska jämföra sig med andra, men jag vill också bli klar och ta studenten :)
 
Möjligt. Men det finns väl egentligen inget jag vill göra. Jag vill helst bara ligga på soffan. Det är väl så det är när man är deprimerad.

Men jag får mest ligga på knä och rensa ogräs här. Det är inte det minsta kul.

Skulle det vara möjligt att ha hörlurar (om du inte redan har det) medan du jobbar? I så fall kanske du kan lyssna på någon podd eller radio eller något, under tiden. Det gjorde jag en del ibland när jag hade fysiska och kanske lite mer monotona arbetsuppgifter. Det gör ju inget åt arbetsuppgiften som sådan, men om man vill vara någon annanstans med huvudet i alla fall.

Men det är ju olika vad man trivs med såklart. :)
 
Möjligt. Men det finns väl egentligen inget jag vill göra. Jag vill helst bara ligga på soffan. Det är väl så det är när man är deprimerad.

Men jag får mest ligga på knä och rensa ogräs här. Det är inte det minsta kul.
Tänk vad olika det är. Jag hade jättekul när jag hade dagar på Handelsgården jag jobbade på då det var ogräsrensning på schemat. Det var så tillfredsställande och blev så fint!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 119
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 887
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp