Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh herregud vad pinsamt. Kollar på Kulturnyheterna och de ska berätta om nya serien på SVT om Haijbyaffären. De verkar inte ha koll på vilken kung den handlar om. Började babbla om Gustav III. Fel kung, fel tid typ 250 år fel ute 😅😅
 
Åh herregud vad pinsamt. Kollar på Kulturnyheterna och de ska berätta om nya serien på SVT om Haijbyaffären. De verkar inte ha koll på vilken kung den handlar om. Började babbla om Gustav III. Fel kung, fel tid typ 250 år fel ute 😅😅

Iofs en fördel att de ändå kom på att det var en Gurra. Iofs ganska bra odds att ha rätt om en namedroppar Gurra. Finns ett par namn som är ganska säkra kort ändå😅

Detta påminner mig förresten om att jag måste sticka till livrustkammaren och hämta regentlängd att sätta upp i garderoben 😆
 
Det regnar och regnar. Och regnar. Regnet kommer att fortsätta minst ett dygn till.

Ägnat förmiddagen åt att stapla ved. Har mängder inkörd i vedbon så det finns att ta av. Lika bra att stapla undan allt jag kan och orkar nu när det itne är läge att köra in mer.

Hunden vägrade envist att gå ut i morse. Jag fick jaga ut honom vid halv 11.
Någon promenad får han inte. Inte imorgon heller. Han överlever utan att behöva traska i spöregn. Han går ju ändå lös på gården när jag är utomhus.
 
Kul när byggjobbarna som ska jobba med att byta fönster på jobbet pratar om elever/anställda och svär som borstbindare. Alltså det är kommentarer om att folk är fula och deras sätt att röra sig. De skrikpratar med varandra :cautious:
Tror väl de kan komma undan bara för att de pratar sitt hemspråk.

Synd för dem att jag delvis kan det språket, speciellt de fulare bitarna av språket. Tack uppväxt i mindre bra områden. Nu ska jag bara ta reda på hur jag ska rapportera detta. :p
 
Kul när byggjobbarna som ska jobba med att byta fönster på jobbet pratar om elever/anställda och svär som borstbindare. Alltså det är kommentarer om att folk är fula och deras sätt att röra sig. De skrikpratar med varandra :cautious:
Tror väl de kan komma undan bara för att de pratar sitt hemspråk.

Synd för dem att jag delvis kan det språket, speciellt de fulare bitarna av språket. Tack uppväxt i mindre bra områden. Nu ska jag bara ta reda på hur jag ska rapportera detta. :p
Fasen vad dåligt...
Kan du (eller annan lämplig person från skolan) ringa deras arbetsledare?
 
Fasen vad dåligt...
Kan du (eller annan lämplig person från skolan) ringa deras arbetsledare?
Min chef som anställt dem är tyvärr på semester men jag ska se om jag inte kan luska ut något. Om inte annat får jag ringa deras företag och be om att få rapportera, och att få komma i kontakt med arbetsledaren för det här projektet.
Gillar inte för fem öre när folk står och kommenterar om att någon är tjock och går "som en gris" :rage:
 
kaos kaos.
Hur kan en sån vardaglig uppgift som att boka skolskjuts vara så JÄKLA komplicerad. Jag har 20 elever på spridda skolor som börjar skolan imorgon och skolskjutsen är inte klar. Jag har gjort beställningen och väntar nu på att få tillbaka upphämtningstider från skjutsen så jag kan meddela föräldrarna. Fortfarande inte fått tiderna och bombas med samtal och sms från föräldrar som frågar efter tiderna och "mitt barn börjar skolan imorgon". JAG VET. Jag vet att alla era ungar börjar imorgon men jag kan inte hjälpa er mer än att jag kommer meddela er så fort jag har något att meddela. Skolskjutsen är en extern leverantör.
Som förövrigt meddelade för en halvtimme sen att de inte fattat att eleverna skulle åka både till och från skolan utan bara fattat hemresorna. Så det är bara halvklart och allt måste göras om. Samtidigt hör en skola av sig och bara "hoppsan! våra elever har avvikande skoltider imorgon".
Kommer få jobba till inatt......

Jag kan inte göra så mycket åt det eftersom det är externt och jag bara ska vidarebefordra information. MEN - tar det lite personligt och skäms som fan för att det strular
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 905
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp