Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har haft 30+*C i flera veckor och temperaturerna har inte gatt ner under 20*C aven mitt i natten sedan borjan pa Juni. I dag ar det 13*C klockan 7 am. 🥶 Jag har jeans for fosta gangen sedan borjan pa Juni, tre kvarts lang arm pa trojan och trevar efter jackan innan jag gar ut. Jag fryser!

download.webp
 
Nu är jobbarna rapporterade. Arbetsledaren ringde strax efter och bad om ursäkt och är på väg hit nu för att snacka lite med dem :)
Nu måste jag bara säga detta eftersom jag tänkt på det flera gånger när jag läst här inne: Jäklar vilken bra och handlingskraftig människa du verkar vara! Det är inte första gången jag läser om och imponeras av hur du har agerat i div. situationer - ATT du överhuvudtaget agerar i situationer som många andra (mig själv inkluderad, tyvärr) skulle låta passera utan att våga, orka eller ens komma på tanken göra något. Jag ska definitivt försöka vara mer som du!
 
Verkar vara samma väder som gäller i hela Sverige idag - ösregn, med andra ord. Herregud vad det har regnat här nere på sydkusten! Det är sådär så att det inte finns någon horisont när man tittar ut över havet, himlen och havet flyter liksom ihop i något slags grådassigt dis. Så himla mysigt! Jag hade dessutom extrem tur som lyckades ta mig både till och från gymmet (som iofs bara ligger 300 meter bort) utan att få en endaste regndroppe på mig. De där uppehållen är inte många, och de varar inte länge, men jag måste ha prickat in två av dem precis! Nu tar jag igen mig med kaffe och bulle - det finns säkert något litet gram protein i det som mina trötta muskler tackar för :D
 
Varit i skolan första gången efter sommarlovet, problemet med att det är en massa folk finns fortfarande :cautious:
Men tror att det kommer funka nu sista året :)

Vet dock inte hur det kommer funka med min kompis, hon har fått en ny kompis och det blir lätt att bara de pratar med varandra och inte reagerar på vad jag säger. Inget fel på nya kompisen, han är trevlig. Men svårt att vara delaktig och jag har inte heller någon vana av att vara en grupp med tre personer.
Ja ja, i värsta fall finns ju buke och det inte så illa.

Blev lite sur på idrotten när det var tjejerna mot killarna så stod kvar i mitten. Frågade läraren som inte verkade förstå men var iaf trevlig. Kan visserligen vara en fördel med att inte vara varken eller, blir vissa lektioner som jag inte behöver vara delaktig i då då läraren gillar att dela upp så :meh:
 
Beställt hem mat så väntar på den :dFörhandlade med Lillkatten så balkongdörren får va öppen tills maten kommer trots hon tvärvägrar vara där för det är blött 🙄 men hon ska ändå hålla koll och tjuter annars. Jag och Lilla herrn tycker hon är lite galen och har myst ner oss i soffan under filten istället. Ingen av oss gillar skyfall eller kyla :p
 
Första dagen på jobbet efter semestern igår, dessutom på min födelsedag. Hade fetångest hela dagen pga olika saker, ville bara hem och dra täcket över huvudet. Kommer hem på kvällen och då har min bästa vän med familj bjudit över sig på middag så dom och min sambo står och lagar tacos för fulla muggar. Jag älskar tacos. Fan livet ändå alltså. 🥰🌮
Grattis i efterskott! 🥳🎂
 
Äntligen hemma eller ja kom hem vid två men sen har jag varit iväg och tvättat och städat svärfars bil innan den skulle lämnas tillbaka 😅 Tagit med Kajsan hem från dem. Hon har nog haft lyxliv med "farmor och farfar". Gissar att de skämt bort en viss liten kattunge ❤️

Plockar, kör tvättmaskinen och försöker dricka kaffe samtidigt 😅 Trulis har skalat sin höft igen i helgen 😫😭 Hinner bara lämna gårdsplan så har han hittat på något nytt sattyg ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 904
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp