Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte iväg till stallet efter lunch för att göra iordning pållan innan mamma skulle rida ett pass i paddocken och hittade henne liggande på sidan, lite trötter 💞. Hagkompisen höll vakt och när hästen kom fram till staketet på andra sidan vägen började hagkompisen cirkulera runt min häst och vakta henne där hon låg 🥰. När jag så kom till hagen väntade han vid grinden och min häst kom glatt i trav fram till mig ❤. Verkade som att hon hade sprungit en del pga plågoandarna styngflugorna då hon hade varit svettig och fortfarande var varm när jag tog in dem men var i övrigt välmående 😊.
 
Skrittade ut en sväng barbacka med fleecetäcke på en mycket spänd studsboll. Det blåste och regnade lite, mycket hemskt.
Töltade lite och när jag samlade upp henne gick hon i hyfsat ren fyrtakt :banana:
Travade lite också, en utmaning att trava barbacka på henne men gick faktiskt hyfsat bra :)

Välbehövligt att komma ut lite i skogen med henne :heart
received_255670879711990.webp
 
Mamma red markarbete i skritt och trav; bla lite cavaletti 😊 och i början var hästen så pass pigg att mamma tyckte att jag nog behövde sitta upp och galoppera henne men när jag så gjorde det omkring 40 min senare upplevde jag att pållan var rätt nöjd ändå; så "behövdes" inte så mycket galopp innan jag joggade ner och skrittade av, härliga häst 😍.
Nahe nu har jag soffhängt tillräckligt länge; bäst att dammsuga nedervåningen som tänkt :p .
 
Är lite less på oordningen som renoveringen medför. Och att ingen ännu hört av sig om offert för luft/vattenpumpen. Det blir ju inte precis varmare ju längre tiden går. Så nu måste jag lämna in en förhandsanmälan eller vad det heter så kaminen kan installeras (skorsten osv finns och har varit i bruk i nutid men kaminen kommer inte stå på samma plats).

Idag spillde barnet ut en massa mjölk i sängen men tvättmaskinen har ingen el (förhoppningvis imorgon men då kommer jag hem sent) så jag kan inte tvätta sängkläderna.

Bah.

Ont i ryggen hade jag idag också, inget jag brukar besväras av iaf.
 
Regnet fortsätter vräka ner. Jag behöver gå ner till pannrummet och tända en brasa. Ska till vården imorgon bitti och vill vara nyduschad då. Det funkar inte om jag inte har eldat, badrummet blir för kallt. Ute är det 13 grader och det ska inte bli varmare.

Så, tar ett djupt andetag och slänger mig ut i regnet. Brr.
 
Helt slut 😅 Typ sovit kanske 10 timmar sammanlagt på 3 dygn och de börjar ta ut sin rätt. Ska skriva handlingslista inför imorgon sen ska jag duscha och sova i min egen säng 😍

Har två paket med böcker och hämta ut imorgon med. Hade fått två i brevlådan också när vi kom hem plus att jag hämta ut mina nya fina promenadskor som jag fyndade till 70 procent av ordinarie pris.
 
När jag ville byta tak på mitt uthus tog jag in offerter.

Till slut blev det en firma med polska arbetare som gjorde jobbet. Otroligt noggrant och snyggt gjort. Till en bråkdel av priset som de andra offererat. Helt vitt och lagligt, och snabbt jobbat.
Jag ska höra med lokala snickaren allra först
Just nu med höga virkespriser och högtryck i bygg branschen känns det som om inte många kommer vilja ta i en gammal lada
Det regnar in på tre ställen vad jag vet :crazy:
 
Har lagt mig för kvällen och katterna ligger som vanligt hos mig. Hundarna har haft kvällrundan och talat om för alla vildsvin och övriga ljusskygga typer att hålla sig borta. ☠️

Hönsen är nattade och hästarna fick komma in över natten då de stått ute i regnet hela dagen. De klagade lite på att de bara fick grönt och fint hö och inget godis. :cautious:

Ute på parkeringen står min bil med sina nymonterade extraljus. :D Så snyggt gjort att jag nästan tror jag måste ringa och berömma dem i morgon. :love1:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 901
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp