Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag "regnade" det nar jag korde till sjukhuset for prover och rontgen. :cautious: Det vill saga att det var vad jag brukar kalla, "California regn" Dar regnar det bara "normala" regn mellan December och Mars, och nar det borjar komma ner vatten fran himlen kan det vara November, eller sa. Det kommer sa fa, och sma, droppar att de knappt syns pa bilrutan, det ar som en mycket begransad del av att ga in i dimma. Ingenting blir blott, men man KAN se nagra fa, oerhort sma, droppar pa vindrutan pa bilen.
Om man da ar i Californien och det ar October eller November fragar alla man kanner och nagra man inte kanner om man sag att det regnade tidigare pa dagen. De ar jatte glada och insisterar att det regnade. Nar man forvirrat forklarar att det inte alls regnade just har dar jag var ... forstar de inte alls, for det regnade ju visst. Numera forklarar jag bara att det inte alls regnade i min uppfattning. Jag kommer fran Sverige och det ar inte regn om man inte blir blot. :p

Men näää :o:love: jag som är så mesig.
Men Buke har varit till stor hjälp att ge mig jävlarannamma. Innan blev jag arg men gjorde inget, nu gör jag något i de situationer jag känner att jag kan och att det blir skillnad.

Tack, det värmde verkligen :heart

Ps. Inte snällt att komma med så fina kommentarer när jag har pms :rage::p:love:

Inte alls mesig! Jag haller med @Mineur du ar inte alls mesig. Du ser till att saker hander aven om det ar obekvamt. Bra jobbat!:love:

Sitter på tåget mot Malmö och tuggar på en halv kycklingfilé. Personen på andra sidan gången tror förmodligen att jag är ett sådant där hälsofreak som lever på kyckling och broccoli och inte ens kan unna sig något lite roligare till mellanmål/fika :laugh: Sanningen är dock så pass osexig som att jag var den sista som lämnade sommarhuset för stan, det fanns en bit kyckling kvar i kylen från gårdagens middag och eftersom jag vägrar slänga mat fick den bli tågsnacks. Oväntat gott faktiskt! Undrar hur hen skulle reagera om jag dessutom plockade fram den halva burken bearnaisesås som jag också har i väskan och började sörpla i mig :sneaky:

Nej, nej ... du DOPPAR kycklingen i bearnaise sasen och ater det. Sjalv fixade jag middag i kvall bestaende av kall kyckling fran i gar och ranch dressing (onskar att jag haft bearnaise sas) och veggie tots. :p
 
Är vaken och sitter på bussen. Spanar på folk. Nyss kom en pojke med renässans-utseende in. *törnis-stirret-intensifies
Kommer snart klassas som galen .. eller det tåget har kanske gått 😅
 
Räddningstjänsten har yrkat på uppskjuten skolstart i Gävle pga vädret. Då tyckte någon stjärna på Furuvik att det här var en bra idé :banghead:
Screenshot_20210818-094153_Facebook.webp
 
På jobbet nu. Var tvungen att stanna hemma eftersom de skulle fixa elementen. Fått nya vred på alla element - de gamla var helt värdelösa och snurrade mest runt och smulade sönder. Nästa vecka ska de lufta elementen. Toppen nu inför höst och vinter. :up:
Hade 19 grader i morse bara för att det var svårt att vrida upp någon värme när vreden bara smulade sönder.

Funderar på att sluta tidigare. Visade sig att jag inte får listorna på de nya studenterna förrän nästa vecka ändå. Förstår inte hur de kan vara så sena med listorna år efter år.
I övrigt verkar det som att rövhattarna till byggjobbare som var på jobbet igår inte är här idag. Undrar om de plockade bort dem från projektet, är två andra istället.
 
Sitter på altanen inlindad i filtar.
Snart upprop för YH-utbildningarna :bump:

Ska sedan maila HR som ringde igår efter att jag skickat fyra mail på fyra veckor utan återkoppling och bara "men från vårt håll vill vi absolut att du stannar så tänk över det noga nu och så hörs vi imorgon". Men om ni verkligen vill att jag stannar, varför togs inte det här samtalet för fyra veckor sedan när jag sa att jag skulle sluta första gången?

(Ska plugga, men tappade ju helt fattningen igår.. Hatar telefonsamtal 😂)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 893
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp