Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit i skolan första gången efter sommarlovet, problemet med att det är en massa folk finns fortfarande :cautious:
Men tror att det kommer funka nu sista året :)

Vet dock inte hur det kommer funka med min kompis, hon har fått en ny kompis och det blir lätt att bara de pratar med varandra och inte reagerar på vad jag säger. Inget fel på nya kompisen, han är trevlig. Men svårt att vara delaktig och jag har inte heller någon vana av att vara en grupp med tre personer.
Ja ja, i värsta fall finns ju buke och det inte så illa.

Blev lite sur på idrotten när det var tjejerna mot killarna så stod kvar i mitten. Frågade läraren som inte verkade förstå men var iaf trevlig. Kan visserligen vara en fördel med att inte vara varken eller, blir vissa lektioner som jag inte behöver vara delaktig i då då läraren gillar att dela upp så :meh:
Kan din mamma (visst är det henne du bor hos?) Prata med skolan gällande könsuppdelningen på idrotten?
Jag tycker det är sjukt omodernt och olämpligt att göra en sådan uppdelning, speciellt när det finns icke-binära i klassen och kanske andra transpersoner.

Bra att du står upp för dig själv! Kämpa! 💪
 
När solen äntligen kom fram kunde jag och lille valp vara ute och njuta av värmen mot husväggen. Hon strosade runt och letade gräshoppor mkt fokuserat. Jag mest bara försökte få i mig solenergi innan livet är över/dvs hösten kommer. 🥶
Så härligt! 😍
Nu vilar jägaren:
8EAACA90-76CA-47C9-B263-C29A2F6591FA.webp
 
Kan din mamma (visst är det henne du bor hos?) Prata med skolan gällande könsuppdelningen på idrotten?
Jag tycker det är sjukt omodernt och olämpligt att göra en sådan uppdelning, speciellt när det finns icke-binära i klassen och kanske andra transpersoner.

Bra att du står upp för dig själv! Kämpa! 💪
Kanske det, bara det att min mamma inte är så kunnig (iofs mycket mer än de på skolan). Men kan fråga om hon kan maila rektorn och se vad denne kan göra. Jag tror att det bästa hade varit om någon (helst icke-binär) kom och pratade om det i klasserna och med lärarna, det är enligt mig grundkunskap som många saknar. Tror att det hade blivit mer tydligt för lärarna då.

Tack :heart
 
Nu måste jag bara säga detta eftersom jag tänkt på det flera gånger när jag läst här inne: Jäklar vilken bra och handlingskraftig människa du verkar vara! Det är inte första gången jag läser om och imponeras av hur du har agerat i div. situationer - ATT du överhuvudtaget agerar i situationer som många andra (mig själv inkluderad, tyvärr) skulle låta passera utan att våga, orka eller ens komma på tanken göra något. Jag ska definitivt försöka vara mer som du!
Men näää :o:love: jag som är så mesig.
Men Buke har varit till stor hjälp att ge mig jävlarannamma. Innan blev jag arg men gjorde inget, nu gör jag något i de situationer jag känner att jag kan och att det blir skillnad.

Tack, det värmde verkligen :heart

Ps. Inte snällt att komma med så fina kommentarer när jag har pms :rage::p:love:
 
Kanske det, bara det att min mamma inte är så kunnig (iofs mycket mer än de på skolan). Men kan fråga om hon kan maila rektorn och se vad denne kan göra. Jag tror att det bästa hade varit om någon (helst icke-binär) kom och pratade om det i klasserna och med lärarna, det är enligt mig grundkunskap som många saknar. Tror att det hade blivit mer tydligt för lärarna då.

Tack :heart
Kanske läge att ta kontakt med RFSL som kan komma och prata om transfrågor. Vet inte vart du bor, men här i stan kan företag, skolor och liknande bli HBTQ-certifierade efter att de gått igenom en utbildning om sådana frågor.
Kanske finns det hos dig med?

Jag är inte trans, men vuxit upp som lesbisk i en norrländsk småstad. Det var nog mycket för att skolan, kompisar och andra (inklusive jag) saknade kunskap som det tog så lång tid innan jag accepterade min läggning. Alla tog för givet att alla var straight och cis.
Så jag tror det är enormt viktigt för skolorna att ha kunskap om detta.
 
Hm. Kanske inte borde skadeanmält. Jag har ju "bara" halvförsäkring så borde kanske låtit killen fixa det som han erbjöd men nu är det väl antagligen för sent om de inte anser att han är skyldig. Lite surt att jag som INTE orsakat olyckan ska riskera att få återställa min bil själv ändå.
 
Första dagen på jobbet efter semestern igår, dessutom på min födelsedag. Hade fetångest hela dagen pga olika saker, ville bara hem och dra täcket över huvudet. Kommer hem på kvällen och då har min bästa vän med familj bjudit över sig på middag så dom och min sambo står och lagar tacos för fulla muggar. Jag älskar tacos. Fan livet ändå alltså. 🥰🌮
Grattis i efterskott! :banana:
Jag behöver byta tak på min lada :crazy: :meh: :cautious::arghh:
Och jag har ingen aning om vart jag ska vända mig just nu
Vi får hjälp, eller förhoppnings får vi snart hjälp av vår lokala snickare att byta vårt tegeltak till plåttak på ladugården. :) Tanken var att det skulle bli gjort före semestern men de la sig med covid, även om det inte blev allvarligt så blev det mycket förseningar i olika arbeten. Men de kommer när de kommer, det är inte akut akut men skulle behöva göras. ;)
 
Grattis i efterskott! :banana:

Vi får hjälp, eller förhoppnings får vi snart hjälp av vår lokala snickare att byta vårt tegeltak till plåttak på ladugården. :) Tanken var att det skulle bli gjort före semestern men de la sig med covid, även om det inte blev allvarligt så blev det mycket förseningar i olika arbeten. Men de kommer när de kommer, det är inte akut akut men skulle behöva göras. ;)
Här är taket bytt i båda ändar av en stor lada men i mitten där ladan är vinklad är det gammalt tegeltak och det måste nog till ny läkt tror jag :crazy:
 
Hjälp vilken dag! Blev ca tre timmar övertid för en på jobbet var sjuk. Fick köra dubbla rundor, igen. Och jag som hade sett fram emot en lugn och sansad körning i samhället. Istället fick jag flänga runt och skynda på så jag inte skulle komma in för sent. Det gjorde jag ändå förstås, men knappast mitt fel.

Alltså, visst. Man kan inte hjälpa att man är sjuk. Men jag börjar undra när samma person är borta så mycket. Det är förmodligen psykisk ohälsa, jag vet hur jobbigt det kan vara, men jag blir ändå lätt irriterad. Det är fruktansvärt orättvist av mig och givetvis agerar jag inte på det på något sätt men känslan av irritation finns där ändå.

Nåja. Nu har vi fått igång diskmaskinen och provkör första disken nu. Heja heja!
 
Hjälp vilken dag! Blev ca tre timmar övertid för en på jobbet var sjuk. Fick köra dubbla rundor, igen. Och jag som hade sett fram emot en lugn och sansad körning i samhället. Istället fick jag flänga runt och skynda på så jag inte skulle komma in för sent. Det gjorde jag ändå förstås, men knappast mitt fel.

Alltså, visst. Man kan inte hjälpa att man är sjuk. Men jag börjar undra när samma person är borta så mycket. Det är förmodligen psykisk ohälsa, jag vet hur jobbigt det kan vara, men jag blir ändå lätt irriterad. Det är fruktansvärt orättvist av mig och givetvis agerar jag inte på det på något sätt men känslan av irritation finns där ändå.

Nåja. Nu har vi fått igång diskmaskinen och provkör första disken nu. Heja heja!
Känner igen den där lilla irritationen :(
 
Här är taket bytt i båda ändar av en stor lada men i mitten där ladan är vinklad är det gammalt tegeltak och det måste nog till ny läkt tror jag :crazy:
När jag ville byta tak på mitt uthus tog jag in offerter.

Till slut blev det en firma med polska arbetare som gjorde jobbet. Otroligt noggrant och snyggt gjort. Till en bråkdel av priset som de andra offererat. Helt vitt och lagligt, och snabbt jobbat.
 
Sitter på tåget mot Malmö och tuggar på en halv kycklingfilé. Personen på andra sidan gången tror förmodligen att jag är ett sådant där hälsofreak som lever på kyckling och broccoli och inte ens kan unna sig något lite roligare till mellanmål/fika :laugh: Sanningen är dock så pass osexig som att jag var den sista som lämnade sommarhuset för stan, det fanns en bit kyckling kvar i kylen från gårdagens middag och eftersom jag vägrar slänga mat fick den bli tågsnacks. Oväntat gott faktiskt! Undrar hur hen skulle reagera om jag dessutom plockade fram den halva burken bearnaisesås som jag också har i väskan och började sörpla i mig :sneaky:
 
Kanske läge att ta kontakt med RFSL som kan komma och prata om transfrågor. Vet inte vart du bor, men här i stan kan företag, skolor och liknande bli HBTQ-certifierade efter att de gått igenom en utbildning om sådana frågor.
Kanske finns det hos dig med?

Jag är inte trans, men vuxit upp som lesbisk i en norrländsk småstad. Det var nog mycket för att skolan, kompisar och andra (inklusive jag) saknade kunskap som det tog så lång tid innan jag accepterade min läggning. Alla tog för givet att alla var straight och cis.
Så jag tror det är enormt viktigt för skolorna att ha kunskap om detta.
Elevhälsan är HBTQ-certifierad, men det märks inte alls på de vanliga lärarna mer än att de har pride-flaggor på vissa ställen. Men ska definitivt kolla upp det mer!

Tack för tipsen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 904
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp