Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första dagen på jobbet efter semestern igår, dessutom på min födelsedag. Hade fetångest hela dagen pga olika saker, ville bara hem och dra täcket över huvudet. Kommer hem på kvällen och då har min bästa vän med familj bjudit över sig på middag så dom och min sambo står och lagar tacos för fulla muggar. Jag älskar tacos. Fan livet ändå alltså. 🥰🌮

Grattis i efterskott!

jnaqxdlxngkrijuuhnca.jpg
 
Hör kanske hemma i husköpstråden egentligen men konstaterade precis att budgivningen på huset vi kollade på i helgen är upp typ 15 % över utgångspris och farligt nära vårt budgettak. Vi hade faktiskt tänkt att lägga bud idag men det kommer nog hinna springa förbi vår gräns innan jag ens får tag på mäklaren.
 
Landat på jobbet och betat av alla morgonrutiner. Överväger att ringa VC när de öppnar och kolla hur det går med min remiss. Det har gått 5 veckor sen jag bad dem skicka vidare min remiss till den VC som kunde ta emot den men har inte hört ett knyst sen dess, verken från min egen VC eller mottagaren...
Jodåsåatteh.... Ringde mottagande VC, ingen remiss inkommen, ringde ordinarie VC, remiss skickad. Efter en del dividerande så gick de med på att skicka remissen igen...
 
Inte min dag. Känns som jag sovit exakt 0 minuter (fast jag sov hela natten, fattar inte) och har ont överallt. Både träningsvärk och mensvärk som tävlar i att värka ikapp. Dessutom tråkigt på jobbet.

Nåja, får sitta och försöka tänka tillbaka på gårdagen när jag på absoluta favorithästen någonsin fick blåsa ur i en helt galen galopp tillsammans med min ridskola. Två varv runt hagen (så blir ungefär 5km 🙈) i en rasande fart med glada pigga hästar. Min klocka mätte att vi var uppe i 35km/h på de bra raksträckorna. Sen lite hopp i andra hagen, stockar, nedfallna träd, bankar och diken. Det var verkligen hur kul som helst, och det är inte konstigt att jag har träningsvärk :D
 
Inte min dag. Känns som jag sovit exakt 0 minuter (fast jag sov hela natten, fattar inte) och har ont överallt. Både träningsvärk och mensvärk som tävlar i att värka ikapp. Dessutom tråkigt på jobbet.

Nåja, får sitta och försöka tänka tillbaka på gårdagen när jag på absoluta favorithästen någonsin fick blåsa ur i en helt galen galopp tillsammans med min ridskola. Två varv runt hagen (så blir ungefär 5km 🙈) i en rasande fart med glada pigga hästar. Min klocka mätte att vi var uppe i 35km/h på de bra raksträckorna. Sen lite hopp i andra hagen, stockar, nedfallna träd, bankar och diken. Det var verkligen hur kul som helst, och det är inte konstigt att jag har träningsvärk :D
Men vad är detta för EPISK ridskola 😮 :D
 
Jahapp. Ösregn. Perfekt dag för att dra igång ett mellanöstern-inspirerat långkok. Fördelen med att måla i källaren. Jag kan gå upp då och då för att reka hur långkoket framskrider.
Men först kaffe! ☕
 
Längtar efter att ungarna börjar skolan så jag kan få jobba i lugn och ro och uppe på mitt kontor. Sitter just nu vid köksbordet, för andra veckan nu, för att ha lite koll på barn och valp. Men jag blir ju störd 7 miljoner ggr per dag så jag blir helt slut i huvudet av att det är så hattigt 😅
Men men, i morgon börjar äldsta och på fredag yngsta. Nästa vecka är normal 🙏 Förutom att jag har en valp då...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 907
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp