Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Körde intet ont anande på vägen hem från stallet (en rätt lurig väg med olycksrisk) när jag mötte en yngre bilist som var distraherad och mitt på vägen. Jag började hålla åt mig mot diket och precis då upptäckte han vad som höll på att hända och flyttade bilen åt sin sida men sidospegeln rök. Tack och lov bara den och inte värre än så ❤. En påminnelse om min otäcka bilolycka som jag erfor nu i dagarna för 8 år sedan. Så tacksam att det inte blev värre än såhär ❤.
 
Funderar på om jag ska orka motionera hundarna idag. De verkar inte själva tycka att de behöver det, men en längre runda kan nog vara bra ändå. Själv har jag mest suttit och ätit choklad och druckit te nu under kvällen. Väldigt skönt med lite lugn och ro.
 
Google är din vän,finns massa recept
'The curse is come upon me,' cried
The Lady of Shalott.

Jag planerade substitut när det visade sig att gurkorna frusit i kylen trots att den inte är inställd på särskilt kallt (jo jag vet att jag måste frosta av). Så det blir korvmackor med tomater och knipplök. Haute cuisine. Får göra ett nytt försök imorgon. Måste ändå till Willys.

Katten envisas med att vandra omkring på skrivaren som låter mystiskt och skriver ut. Älskade lilla Megara har tur att hon är så söt (och ljuv) :cautious:
 
Inkommen från en kvällspromenad, vilket visst råkade bli dagens tredje promenad. Det går liksom inte att låta bli när man är här och världens bästa, nästan helt folktomma promenadstråk längs havet ligger rakt utanför dörren. Kände mig lite frusen när jag kom tillbaka och tänkte att det hade varit mysigt med en brasa. Sen kom jag på var jag var, och att det ju finns en kamin här, så nu sitter jag här och myser samtidigt som jag läser lite gamla Bukeinlägg (från mig själv alltså) som får mig att gråta. Herregud vad elak jag har varit mot mig själv genom åren 💔

1629142934733.webp
 
Vi har en fiskmåsunge på vår gård som inte börjat flyga ännu. Hen knatar runt här om kvällarna, jag kan inte se något som tyder på att den är skadad på något vis men det vet jag såklart inte. Tycker dock det är märkligt att den inte flugit sin kos. Är det vanligt att de inte börjat flyga ännu i mitten av augusti eller bör jag hålla ett öga på den och eventuellt kontakta viltvård?
 
Äntligen färdig städat och packat 😅 Bara ställa klockan på 05.30 nu då. Hoppas båten går i tid de har haft bekymmer i flera dagar nu med försenade färjor och annat ..

Längtar så efter att borra in näsan i Trulis päls ❤️
 
Driver med folk på Blocket. :angel:

Svarar på hundannonser där jag är en riktig pest, att de som söker fodervärd inte alls behöver betala mig och att jag tar för givet att vi använder oss av SKK:s fodervärdsavtal + alla som har importer att de säljs med vaccintyg för rabies, stamtavlor och klara papper från både tull- och jordbruksverk. Undrar om jag får några svar. :bag:
Jag har fått två svar.

"Hej
Dessa hundar har ej stamtavla och är födda i Sverige den 16/6-21, därav så är de inte rabiesvaccinerade eller har något införselintyg. De färger som våra hundar har är ej godkända av skk."

Jag svarade att annonsen var missvisande eftersom det rör sig om blandras och inte ras.

"Hej
Jag har lagt 3000 kr för blocket annars dom kommer inte att publicera min anont men jag betalar inte 3000 till någon"

Mitt svar: Det är fortfarande SKK:s fodervärdsavtal som används och inga pengar som byter ägare?

:D :D :D
 
Var ute någon timme med hundarna, vädret var snällt och slutade regna när vi kommit en bit :up:

Fick räddat en jätteliten groda från att bli påkörd, kom en bil när jag stod och tittade på den. Grodan gjorde sitt bästa för att fly från att bli upplockad men det resulterade bara i uppochnervänd liten sak som sprattlade omkring i min hand :laugh:. Den fick skutta ut i diket efter några meters lift :heart

Träffade också på grannens ungdjur som kom glatt galopperandes och skuttandes :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 907
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp