Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men precis. Min mormor och morfar var mina hjaltar nar jag vaxte upp trots att de var uppe i Vasterbotten och jag bodde i Stockholm. Jag tillbringade alla skollov i Vasterbotten och alskade det! Mina barn hade en underbar farmor och farfar och en fantastisk mormor och morfar. Vara barnbarn har ingen mormor och morfar da sonhustrun inte har nagon kontakt med sina foraldrar ... eller sin slakt i ovrigt ... men de har oss och de har en faster och farbror i narheten ocksa. Vi alla finns dar hela tiden for varandra och det ar en hel massa umgange mellan oss alla i olika konstellationer.
I min familj, och bland mina vanner, ar det sa man gor. Man staller upp for varandra och gjor allt man kan for att barnen ska fa den basta uppvaxt mojligt.
Jag var 14 när jag åkte själv över sommaren till mormor i Ungern. Som förälder måste man släppa taget.
 
Fick en vikarierande utländsk äldre läkare. Jag var hans första patient här 😁. Jag blev faktiskt gråtmild när jag berättade om hur jävligt det varit på jobbet och den enorma lättnaden, han tyckte det lät bedrövligt. Han tyckte väl att jag var så öppen att han ville visa foton från hans ena sons förlovningsfest, hela familjen är visst läkare (!). Men det bästa av allt; jag har fått 100% retroaktiv sjukskrivning att sticka upp i näsan på chefen så nu kan hon ta bort olovlig frånvaro som hon hotat med och jag kan sätta punkt för stället som jag borde gjort för länge sedan!!!!!
 
Paddlat 11 km efter ett uppehåll på tre veckor och tre dagar. Lite vingligt var det i början och överraskades av en svallvåg från en bråttom-bråttom-båt som höll på att skölja mig ur surfskin som en tvål ur en tvålkopp. Men jag höll mig kvar. Fick god fart sista biten och de två sista kilometerna snittade på 9,2 km/h.

Längtar efter min nya paddel!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 100
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 799
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 101
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 991
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp