Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men precis. Min mormor och morfar var mina hjaltar nar jag vaxte upp trots att de var uppe i Vasterbotten och jag bodde i Stockholm. Jag tillbringade alla skollov i Vasterbotten och alskade det! Mina barn hade en underbar farmor och farfar och en fantastisk mormor och morfar. Vara barnbarn har ingen mormor och morfar da sonhustrun inte har nagon kontakt med sina foraldrar ... eller sin slakt i ovrigt ... men de har oss och de har en faster och farbror i narheten ocksa. Vi alla finns dar hela tiden for varandra och det ar en hel massa umgange mellan oss alla i olika konstellationer.
I min familj, och bland mina vanner, ar det sa man gor. Man staller upp for varandra och gjor allt man kan for att barnen ska fa den basta uppvaxt mojligt.

Morfar var den som bejakade min nyfikenhet på det mesta och gjorde mig intresserad av naturvetenskap :heart Han gjorde också sådant han tyckte var roligt med mig även om det var sådant som ansågs vara "killgrejor" så under uppväxten fick jag skjuta med pilbåge, luftpistol (den har jag kvar som minne av morfar), fiska (både vanligt och flugfiske) och smälla raketer :D
 
På jobb.

Jag vägrar

Visst jag har gjort lite som kommit in men jag sitter och uppdaterar Skara katthems hemsida med katter istället och lyssnar på spotify. Sådeså

Jag ska ta det lugnt.

Egentligen kryper det i hela kroppen och jag vill bara kasta mig in i allt då jag se masso som måste gööras men Diabetikern andas och titta bort.
 
Morfar var den som bejakade min nyfikenhet på det mesta och gjorde mig intresserad av naturvetenskap :heart Han gjorde också sådant han tyckte var roligt med mig även om det var sådant som ansågs vara "killgrejor" så under uppväxten fick jag skjuta med pilbåge, luftpistol (den har jag kvar som minne av morfar), fiska (både vanligt och flugfiske) och smälla raketer :D
Det kan jag sörja att mina barn inte har haft någon äldre generation som har haft möjlighet eller tid med dem. Eller jo det har de egentligen haft men inte någon som har varit deras far eller mor förälder. Nu tror jag att våra barn har fått prova på mycket ändå, men det där att ingen har bett om att få vara med dem, det känns ibland. :(
 
Lyssnar på kaffebryggaren som bubblar, tycker det är SÅ mysigt. (Och doftar så himmelskt :love:)
Livets små nöjen.

Ställde klockan på 30min tidigare imorse för jag var så himla stressad över jobbet.
Det jag stressade över tog exakt 30min att fixa så det varju fint... Vad ska jag göra resten av dagen nu då? :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 100
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 808
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 104
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 991
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp