Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så! Skickat in ansökan tilll apoteksteknikerutbildningen...Är säkert många som söker nu i och med corona men testar man inte är det ju 0 % chans att komma in! Den här utbildningen kräver Naturkunskap B, så det var ju bra att jag valde att läsa det på Komvux en gång i världen och att jag fick MVG på den så den ger högsta möjliga poäng
😃
.
 
Väntar i limbo känns det som.
En kollega kanske ringer om han blir klar med sitt jobb innan jag ska åka hemifrån. Behöver jag åka iväg innan han är klar, får jag ringa och möta upp på vägen och hämta upp saker jag ska ha med, istället för att han kommer förbi hos mig. Rörigt värre.

Känns inte som någon idé att påbörja något. Sen skulle jag behöva äta någon lunch också, men känner inte alls för det. :(

Ska kanske stanna vid Maxi på vägen till jobbet och köpa något att ta med? Eller så rör jag ihop något nu eller värmer från frysen, och så äter jag något mer ikväll när jag är hemma till 23...

Helst av allt hade jag nog velat stanna i sängen idag.
 
Fattar inte hur svårt det ska vara att fatta föräldrapenning och föräldralön. Hittar absolut noll på vårt intranät på 50 min, hittar tillslut en rad från äldre dokument som hänvisar till tjänstemannaavtalet. Får googla mig fram till vårt tjänstemannaavtal. Hittar en formel (?!?!) som uträkning, som mannen med KTH examen och execlnördsjobb får räkna ut, men vi fattar fortfarande inte om summan är ett tillägg eller avdrag. Alltså, jag ser mig ändå som relativt normalbegåvad och mannen som matematiskt begåvad men det här är ju katastrof. Hur gör ens folk? Jag får boka in ett möte med HR sen som får hjälpa mig att reda ut vad som gäller för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 100
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 799
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 101
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 991
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp