Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Redan första Augusti och sensommar och plötsligt mer typiskt svenskt sommarväder 🙃. När jag kom hem från stallet ikväll passade jag på att ta en till promenad istället för att landa i soffan direkt så idag har jag fått ihop ganska exakt 15.000 steg, nu börjar jag vara på banan igen ✌. Fick sällskap av älsklingen upp till fårhagen 😍 och nu har vi krupit ner nyduschade i vår renbäddade säng; skönt! 😍.
 
Vi var iväg och käkade på vår favorit restaurang i kväll, bara familjen. Mycket mysigt och eftersom det var längesedan vi var ute och åt på stället blev det även många samtal med personalen och ägaren på restaurangen. Den ständiga kommentaren var hur lång sonen hade blivit sen sist. :) Glad att de har överlevt, vi har gjort vårt bästa genom att hämta mat där under året.
 
Fanken också, jag har inte ens fått fram adventsljusstakarna ännu! :arghh:

En första doft av julstress förmedlad från ett besök i Den Stora Livsmedelsaffären nu i kväll:

479726B8-49E1-46B8-89B0-034CAB4624AA.webp
 
Jag blev så himla trött. Jag har kämpat och tjatat och legat på för att få min semester beviljad när jag ska hämta hem kissekatt - fick ett ja till sista veckan i Augusti igår och meddelade glatt uppfödaren idag. Så visar det sig att hon väntat en vecka med första vaccinationen för att den minsta i kullen skulle komma ikapp, så jag kommer inte kunna hämta förrän en vecka senare - den vecka jag INTE fått beviljad semester (trots att jag sökt den också).
Får jag inte beviljat är jag så sugen på att bara resa mig upp och gå faktiskt. TVÅ av tjejerna som lämnade in semesteransökan efter mig har fått sina TRE veckor beviljade i September bara för att de vill åka till hemlandet, jag är frustrerad och ledsen och arg, faktiskt. Inte på uppfödaren, men på jobbet och på situationen.
 
Fastnade totalt i en bok men kanske dags att slå ihop den och sova 🤣 Trulen måste köras imorgon även om väderleksrapporten hotar med regn ...För övrigt så la han väl på sig 15 kg idag när husse släppte ut honom i ny hage som blivit klippt tidigare i somras 😆 Inte lätt att vara lättfödd och försöka hålla sig i tävlingskondis ... Om vi nu kommer dit igen vill säga 🙄
 
Löser korsord med kusinen.
”utfärdar man på banken”. Tre bokstäver. Slutar på Å.N.
Jag ”RÅN”
Kusinen: ”japp det måste det vara” *antecknar

Min bror finansmannen suckar från fåtöljen.
”ja det skulle ju iofs också kunna vara LÅN” 🙄

:rofl:
 
Åh, så himla tråkigt! :( Det är svårt för mig att förstå att man gör så. Jag vet ju hur mycket min unge uppskattar sina resor och sitt umgänge med sin mormor och morfar :heart

Men precis. Min mormor och morfar var mina hjaltar nar jag vaxte upp trots att de var uppe i Vasterbotten och jag bodde i Stockholm. Jag tillbringade alla skollov i Vasterbotten och alskade det! Mina barn hade en underbar farmor och farfar och en fantastisk mormor och morfar. Vara barnbarn har ingen mormor och morfar da sonhustrun inte har nagon kontakt med sina foraldrar ... eller sin slakt i ovrigt ... men de har oss och de har en faster och farbror i narheten ocksa. Vi alla finns dar hela tiden for varandra och det ar en hel massa umgange mellan oss alla i olika konstellationer.
I min familj, och bland mina vanner, ar det sa man gor. Man staller upp for varandra och gjor allt man kan for att barnen ska fa den basta uppvaxt mojligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 100
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 812
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 104
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 991
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp