Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis tagit hem båten. Den har stått förvarad hos en vän inomhus. Trodde vi iallafall. Visade sig att hen tröttnat och istället för att fråga ställt ut båten. Sambon hade redan tagit borrt en del trägrejer som skulle bytas men nu är allt förstört. Verkligen allt. Jag har svårt att se hur vi ska hinna få iording på detta tills nästa år. För mig känns det som en slänga grej :(

Såhär såg den ut på sjön
Visa bifogad fil 74503

Fy så trist! Sådär hade jag inte ens gjort om jag blivit ovän med någon, det minsta är väl att säga till att jag pallar inte ha den stående (inomhus) nu, antingen får ni hitta något annat eller så ställer jag ut den.
 
Jag har matat Ikaros och fått stifta bekantskap med två stycken välfödda och ulliga möjliga Ikarosbarn! :love: Ikaros kanske är... hona? :nailbiting: Funderar på om hon har mist sin partner och haft en usel sommar med ungar och grejer och att det är därför hon ser ut som ett pinnstaket.

Ikaros åt i alla fall med god aptit, drack och badade till och med. Ungarna verkade välmående men vågade sig inte hela vägen fram till mig. Ska lägga ut extra talgboll till henne över helgen. Har nog bestämt mig att det är en hon nu. :D
 
Jag har matat Ikaros och fått stifta bekantskap med två stycken välfödda och ulliga möjliga Ikarosbarn! :love: Ikaros kanske är... hona? :nailbiting: Funderar på om hon har mist sin partner och haft en usel sommar med ungar och grejer och att det är därför hon ser ut som ett pinnstaket.

Ikaros åt i alla fall med god aptit, drack och badade till och med. Ungarna verkade välmående men vågade sig inte hela vägen fram till mig. Ska lägga ut extra talgboll till henne över helgen. Har nog bestämt mig att det är en hon nu. :D

Ikarosa alltså :D
 
Jag har matat Ikaros och fått stifta bekantskap med två stycken välfödda och ulliga möjliga Ikarosbarn! :love: Ikaros kanske är... hona? :nailbiting: Funderar på om hon har mist sin partner och haft en usel sommar med ungar och grejer och att det är därför hon ser ut som ett pinnstaket.

Ikaros åt i alla fall med god aptit, drack och badade till och med. Ungarna verkade välmående men vågade sig inte hela vägen fram till mig. Ska lägga ut extra talgboll till henne över helgen. Har nog bestämt mig att det är en hon nu. :D

Ikaria... eller Ikarina med en blink åt Sir Terry Pratchett (den kvinnliga trollkarlen Eskarina).
 
Men har ni inte haft någon kontakt? Vad märkligt att bara slänga ut den. :(
Jo då mycket kontakt men inte på det planet att vi umgås mer än någon fika ute eller på jobb.
Fy så trist! Sådär hade jag inte ens gjort om jag blivit ovän med någon, det minsta är väl att säga till att jag pallar inte ha den stående (inomhus) nu, antingen får ni hitta något annat eller så ställer jag ut den.
Ja det hade man liksom räknat med. Hur lätt som helst att bara Hej vill inte ha båten hör. Kom o hämta så hade vi löst det omgående
 
Har precis sovit lite. Det var skönt! Funderar på att nu ta en promenad med hundarna innan det är dags för middag och sånt där. Lite skeptisk, för molnen på himlen ser allt annat än snälla ut... Ska kolla några väderleksprognoser innan vi går allt för långt :p
 
Jo då mycket kontakt men inte på det planet att vi umgås mer än någon fika ute eller på jobb.

Ja det hade man liksom räknat med. Hur lätt som helst att bara Hej vill inte ha båten hör. Kom o hämta så hade vi löst det omgående
Sjukt märkligt beteende, vi hade två bilar stod på logen när vi skulle flytta in, den tidigare ägaren hade sagt till hen som hade bilarna inhyrda att de skulle borta under ett års tid innan de till slut kom och hämtade men det var ingen som kom på tanken att köra ut dem. :( Det hade som sagt räckt med ett sms, bara så ni visste.
 
Oh lord. Drog in till närmaste småstad. Hade googlat upp att det skulle finnas en bättre resturang. Beställde in löjrom till förrätt. Efter hundra år kom servitrisen in och ba ”fish and chips”.
Jag ba nej, vi beställde löjrom. Hon ba ”vilken löjrom?”.
Jag: ”ja alltså den som står på er meny”
(Fish and chips stod inte ens på menyn?! 😂)
Hon försvann med ett förvirrat uttryck.
Kom sen tillbaka och ba ”det är rätt, vi har bara bytt namn på rätten”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 087
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp