Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså nu har jag så många projekt jag vill göra så jag vet inte var jag ska börja :crazy: Känner mig lite stressad och mycket är ju lite väderberoende så om vädret kunde bestämma sig vore bra :cautious:
Helst vill jag omedelbart bygga ett nytt växthus men det kanske får lov att vänta lite :(
 
"Min" talgoxe Ikaros är tillbaka men något har hänt. Han brukar ha hur fina fjädrar som helst, vara hyfsat i fin form till det lite tjockare hållet och se pigg ut. Nu ser han ut som skit, fjäderskruden är konstigt färgad (han har tappat fjädrar, och har som mörka fläckar i fjädrarna), han är pinnsmal, orkar inte knacka på fönstret och ser helt urlakad ut.:cry:

Ska se om jag kan handmata honom med lite extra fet talgboll på lunchen, la ut lite mat och vatten nu till honom men oftast kommer koltrastarna och kör bort honom efter ett tag. Måste hjälpa min lilla kompis ju!
 
Precis tagit hem båten. Den har stått förvarad hos en vän inomhus. Trodde vi iallafall. Visade sig att hen tröttnat och istället för att fråga ställt ut båten. Sambon hade redan tagit borrt en del trägrejer som skulle bytas men nu är allt förstört. Verkligen allt. Jag har svårt att se hur vi ska hinna få iording på detta tills nästa år. För mig känns det som en slänga grej :(

Såhär såg den ut på sjön
223691509_3677918025643742_930661664509695627_n.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 081
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp