Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt 3 kg majsmjöl - inte maizena - utan det man bakar bröd och pannkakor på. Var 50% extrapris så jag passade på. Lite sorgligt att jag inte har något att dela med och ffa inte har plats i frysen.

Southern cornbread med honung och bacon är så yummy :d
 
Marinerar kött och löser korsord. Lugnet före stormen. Imorgon kommer min kusin och hans man. Barnet sa nyss: ”åh snart kommer de roliga gubbarna då blir det festligt värre”. Hon är ngt på spåren :D
 
Köpt 3 kg majsmjöl - inte maizena - utan det man bakar bröd och pannkakor på. Var 50% extrapris så jag passade på. Lite sorgligt att jag inte har något att dela med och ffa inte har plats i frysen.

Southern cornbread med honung och bacon är så yummy :d
Yup, cornbread är jättegott :d ! Jag bakar det som tilltugg till chili (alltså maträtten ;) ) ibland. Passar SÅ bra ihop :) !
 
Jag brukar inte vara den som tar smärtstillande i första taget men nu har jag ordentligt ont i "bäckenet" gissar på ischias, möjligen falsk. Har ju varit rejält inaktiv mot vad jag är van vid vilket ju kan utlösa det. Och då är ju inaktivitet inte så bra. Så tog en panodil nu så får vi se...
 
Man får inte vara mörkrädd när man jobbar här 🙈 Är något fel i någon belysningscentral så inga lampor fungerar. Är mörkt och regnar ute + gammalt hus så... mörkt inne trots mitt i sommaren och på dagen. Är dessutom 100% ensam.

Jag vimsar runt med post i mörkret. Kommer in i en korridor. Hör en blomkruka krossas någonstans i mitten av korridoren :cautious: Sedan en dörr långt bort i korridoren som låååångsamt öppnas med ett gnissel, sen smälls igen med sån kraft att det skallrar borta i andra änden av korridoren jag står i. Nåja, tänker jag och delar ut ett brev i någons överfulla postlåda.
Bara det att den där dörren öppnas igen och smälls igen, och det händer bara fortare och fortare.
O_o Vad nu då? tänker jag och drar några skräckfilmsscenarior i huvudet och fnissar för mig själv. Går mot dörren som nu går bananas, stängs och öppnas med världens fart så det dånar i korridoren. En till blomkruka krossas när jag precis går förbi det rummet. Erkänner att jag hoppade till av ljudet, var inte med på den :D
Kommer fram och dörren i fråga som har en öppna och stänga mekanism har uppenbarligen något fel. Där står den och öppnar och stänger i rasande fart. :meh: Jag gick iväg och hämtade en tung låda och ställde där, så nu kan den inte hålla på och smälla och mörda blommor längre :p har noll aning om hur man kopplar ur öppna stänga funktionen eller fixar den så får felanmäla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 095
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 059
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp