Det var ett jäkla busväder här oxå (några mil sydväst)Ibland har jag ärende till Kristianstad - tur att det inte var idag....
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jze289/skyfall-och-aska--gator-oversvammade
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var ett jäkla busväder här oxå (några mil sydväst)Ibland har jag ärende till Kristianstad - tur att det inte var idag....
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jze289/skyfall-och-aska--gator-oversvammade
Man får inte vara mörkrädd när man jobbar här Är något fel i någon belysningscentral så inga lampor fungerar. Är mörkt och regnar ute + gammalt hus så... mörkt inne trots mitt i sommaren och på dagen. Är dessutom 100% ensam.
Jag vimsar runt med post i mörkret. Kommer in i en korridor. Hör en blomkruka krossas någonstans i mitten av korridoren Sedan en dörr långt bort i korridoren som låååångsamt öppnas med ett gnissel, sen smälls igen med sån kraft att det skallrar borta i andra änden av korridoren jag står i. Nåja, tänker jag och delar ut ett brev i någons överfulla postlåda.
Bara det att den där dörren öppnas igen och smälls igen, och det händer bara fortare och fortare.
Vad nu då? tänker jag och drar några skräckfilmsscenarior i huvudet och fnissar för mig själv. Går mot dörren som nu går bananas, stängs och öppnas med världens fart så det dånar i korridoren. En till blomkruka krossas när jag precis går förbi det rummet. Erkänner att jag hoppade till av ljudet, var inte med på den
Kommer fram och dörren i fråga som har en öppna och stänga mekanism har uppenbarligen något fel. Där står den och öppnar och stänger i rasande fart. Jag gick iväg och hämtade en tung låda och ställde där, så nu kan den inte hålla på och smälla och mörda blommor längre har noll aning om hur man kopplar ur öppna stänga funktionen eller fixar den så får felanmäla.
Haha. Ja men byggnaden är charmig (bortsett från den obefintlig ventilationen, värmen och kylan)Ok... inte bara studenterna/kollegorna/chefen är lite lätt galna på ditt jobb utan även själva byggnaden
Yup, cornbread är jättegott ! Jag bakar det som tilltugg till chili (alltså maträtten ) ibland. Passar SÅ bra ihop !
Jo men visst, låter ju jättecharmigtHaha. Ja men byggnaden är charmig (bortsett från den obefintlig ventilationen, värmen och kylan)
Det regnar in, elen är sisådär, system som belysning och rökluckor osv är nyckfulla, det är byggt konstigt och finns massa stora korridorer och dubbelkorridorer (alltså två korridorer bredvid varandra), vårt fönster håller på och låter som värsta gasten så fort det blåser lite, taket ramlar ner litegrann då och då, stora sprickor i väggarna...
Jag gillar det! Speglar resten
Hus blir som de som vistas i det?
Och här, några mil norrut, hände det absolut ingenting mer än lite regnskurar..... Tack och lov !Det var ett jäkla busväder här oxå (några mil sydväst)