Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man får inte vara mörkrädd när man jobbar här 🙈 Är något fel i någon belysningscentral så inga lampor fungerar. Är mörkt och regnar ute + gammalt hus så... mörkt inne trots mitt i sommaren och på dagen. Är dessutom 100% ensam.

Jag vimsar runt med post i mörkret. Kommer in i en korridor. Hör en blomkruka krossas någonstans i mitten av korridoren :cautious: Sedan en dörr långt bort i korridoren som låååångsamt öppnas med ett gnissel, sen smälls igen med sån kraft att det skallrar borta i andra änden av korridoren jag står i. Nåja, tänker jag och delar ut ett brev i någons överfulla postlåda.
Bara det att den där dörren öppnas igen och smälls igen, och det händer bara fortare och fortare.
O_o Vad nu då? tänker jag och drar några skräckfilmsscenarior i huvudet och fnissar för mig själv. Går mot dörren som nu går bananas, stängs och öppnas med världens fart så det dånar i korridoren. En till blomkruka krossas när jag precis går förbi det rummet. Erkänner att jag hoppade till av ljudet, var inte med på den :D
Kommer fram och dörren i fråga som har en öppna och stänga mekanism har uppenbarligen något fel. Där står den och öppnar och stänger i rasande fart. :meh: Jag gick iväg och hämtade en tung låda och ställde där, så nu kan den inte hålla på och smälla och mörda blommor längre :p har noll aning om hur man kopplar ur öppna stänga funktionen eller fixar den så får felanmäla.

Ok... inte bara studenterna/kollegorna/chefen är lite lätt galna på ditt jobb utan även själva byggnaden O_o :rofl:
 
Ok... inte bara studenterna/kollegorna/chefen är lite lätt galna på ditt jobb utan även själva byggnaden O_o :rofl:
Haha. Ja men byggnaden är charmig (bortsett från den obefintlig ventilationen, värmen och kylan)
Det regnar in, elen är sisådär, system som belysning och rökluckor osv är nyckfulla, det är byggt konstigt och finns massa stora korridorer och dubbelkorridorer (alltså två korridorer bredvid varandra), vårt fönster håller på och låter som värsta gasten så fort det blåser lite, taket ramlar ner litegrann då och då, stora sprickor i väggarna...
Jag gillar det! Speglar resten :D
Hus blir som de som vistas i det? :angel:
 
Ringde min polare för att planera vår Skåne-tripp. Hon ba ”ja men vi löser en bil och sen kör vi liksom bara rakt ner då kommer vi till Skåne. Sen får vi väl se om vi får feeling på ngn bostad annars kan vi väl sova i en skog. Finns det skog i Skåne, jaja det löser sig”.
Man ba ok vattentät planering. Iofs inte förvånad. Detta är personen som spontant blundade och pekade på en random flygavgång på Arlanda 😂
 
Här både åskar de och regnar.
Men hann ut med Trulen vid lunch, han kändes mer avspänd idag och inte lika på tårna. Vi skritta lugnt runt på skogen med inslag av en bit joggning.
Köpte nytt medel som gick att smeta på öronen på honom så han slapp de värsta attackerna 😅

När han var duschade och utsläppt så plocka jag närmare 10 liter vinbär så ska koka saft 😁 Bara börja rota fram flaskor nu då. Eller just nu kokar jag rabarbersaft 😏

Trulen hälsa också att jag skulle visa han fina min han gjorde när vi kom tillbaka när jag fråga om de var roligt och träna 🤣
IMG_20210728_130156925.jpg
 
Försöker ta ner claroread plus. Ska testköra programmet för att beta av en sådär 500 sidor fup :p får se vad som händer först - skavsår i mina öron eller dator som vill lägga sig och dö
 
Haha. Ja men byggnaden är charmig (bortsett från den obefintlig ventilationen, värmen och kylan)
Det regnar in, elen är sisådär, system som belysning och rökluckor osv är nyckfulla, det är byggt konstigt och finns massa stora korridorer och dubbelkorridorer (alltså två korridorer bredvid varandra), vårt fönster håller på och låter som värsta gasten så fort det blåser lite, taket ramlar ner litegrann då och då, stora sprickor i väggarna...
Jag gillar det! Speglar resten :D
Hus blir som de som vistas i det? :angel:
Jo men visst, låter ju jättecharmigt O_o :nailbiting: :crazy:
 
6900 spänn ut på "nöjeskontot" för två fångbesök + en tusenlapp till medicin. Tack till försäkringen som så generöst ersätter svindlande 740 spänn. Tjo. Men bara han håller sig frisk nu, min bästa kompis, så får jag väl för egen del leva på det rikliga squashodlandet och hemproducerad solel ett tag framöver.
 
Barnet och exet kom förbi 😍
”Vill du fika med oss”
Klär på mig och tittar ut och frågar om jag ska ta med nåt. Det kommer fram att de har med lite melon, och vatten - till sig själva :rofl: Jag bjöd dem på glass…

Trodde ju jag skulle bli bjuden på fika :rofl:
 
Sitter på altanen med en kopp te och vilar benen i högläge. De senaste dagarna har jag åkt iväg med bilen, sprungit hem till stugan för att sedan gå och hämta bilen tillsammans med sambo och hundar vilket har resulterat i 20-22 km per dag. Idag blev det 11,5 km löpning på myr och det sög den sista musten ur de arma benen.

Åker hem till vardagen om mindre än tre dagar så jag ska minsann tröstshoppa en ny vingpaddel.
 
Just nu ar det tre eller fyra colibri som jagar varandra utanfor mitt fonster. De ar oerhort "territorial" och alla anser att "mataren" ar deras. "Min, bara MIN" :cautious: sedan sitter de i traden runt om och vaktar. De ar ju valdigt sma och sitter inne bland lovverket sa de syns inte, men de "knapper" sa man hor dem tydligt och det har blivit manga fler ... undrar om ungarna har klackts och kommer flygande redan?
 
Hemma igen. Jösses så manglad jag är.
det visade sig att tandläkaren skulle borra ur min rotfyllning, spola flera gånger, fylla med bakteriedödande gel och lägga på en provisorisk lagning. Lagningen ska sitta till i november. Det tog ett par timmar och jag satt spänd som en fiolsträng hela tiden. De pausade ibland när jag skakade för mycket och blev för vit.
Gissar att jag kommer att ha träningsvärk imorgon.

Det är så ologiskt. Det finns ju absolut inget att vara rädd för, men det hjälps inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 095
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 059
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp