Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch. Om en stund ska jag köra till stora stan och besöka käkkirurgen.

Inför min eventuella transplantation så måste de kolla allt i munnen. De ser en skugga under en rotfyllning och jag har ingen aning om vad som ska ske idag. Ska de borra upp fyllningen eller bara undersöka vidare...
Hade velat gå till min vanliga tandläkare men när de ringde mig för att boka tid sa de att kirurgen fick ta de fall som var komplicerade. Det blev jag inte precis lugnad av.

Jag är ordentligt tandläkarrädd så det känns som jag ska köra till min avrättning. Blä.
Jag fick göra en operation hos käkkirurgen för en tid sedan pga en ”förändring” de sett på röntgen. Jag var ett vrak. Grät och höll sköterskan i handen. Men det gick så bra! Jag överlevde och det var inget farligt. Och personalen var SÅ snälla. Fick till och med en kram 😭❤️ (Tur det var innan Covid..)

Så jag förstår dig verkligen. Önskar dig all lycka till 🤗
 
Helt matt. Och ont i huvudet.
Det här med att folk visar sina dåliga sidor vid dödsfall.
Och beklaga inte sorgen, för det är en lång snårig relation som kan sammanfattas med att jag har haft noll relation på många år. Personen var dessutom avflyttad utomlands.
Jag var inte ett dugg upprörd tills min syster vad jag känner lägger över sin stress på mig och tycks ha panik över allt som hon tror måste göras. Istället för att ta emot informationen jag nyss tagit reda på, eller själv ringa ansvarig myndighet.
Jag blir galen...
 
Helt matt. Och ont i huvudet.
Det här med att folk visar sina dåliga sidor vid dödsfall.
Och beklaga inte sorgen, för det är en lång snårig relation som kan sammanfattas med att jag har haft noll relation på många år. Personen var dessutom avflyttad utomlands.
Jag var inte ett dugg upprörd tills min syster vad jag känner lägger över sin stress på mig och tycks ha panik över allt som hon tror måste göras. Istället för att ta emot informationen jag nyss tagit reda på, eller själv ringa ansvarig myndighet.
Jag blir galen...
Och covidspruta 2 om ett par timmar. Och jag är en sån som måste ligga ned osv för att inte svimma. Jättekul 🙈
 
Har du frågat om en vuxen verkligen inte får köpa det? Blir kanske barnportion då förvisso men ändå. Köp nåt nnat/två portioner om det inte räcker?
Svårt att tro att en vuxen inte får köpa barnportion liksom..
Är det inte rätt vanligt på restauranger? Att man får vara max 12 år (eller liknande) för att få beställa barnportion? Synd, tycker jag. Det borde finnas lite mindre portioner tillgängliga för alla som inte känner att de vill ha in en jätteportion som man sedan inte orkar äta mer än hälften av..... :)
 
Är det inte rätt vanligt på restauranger? Att man får vara max 12 år (eller liknande) för att få beställa barnportion? Synd, tycker jag. Det borde finnas lite mindre portioner tillgängliga för alla som inte känner att de vill ha in en jätteportion som man sedan inte orkar äta mer än hälften av..... :)
Jag har fått ett kort som visar att jag gjort en gbp. Vissa restauranger godkänner då att man köper en barnportion.
 
Är det inte rätt vanligt på restauranger? Att man får vara max 12 år (eller liknande) för att få beställa barnportion? Synd, tycker jag. Det borde finnas lite mindre portioner tillgängliga för alla som inte känner att de vill ha in en jätteportion som man sedan inte orkar äta mer än hälften av..... :)
Kanske.
Har inga barn så brukar inte ha med det på resturang. Tycker bara det är lite konstigt.
Borde isf vara att barnportion får endast beställas tillsammans med minst en vuxenportion. Hur ska de bevisa hur gammalt ett barn är tex.
 
Inte frågat @Cattis_E, men antar att det är som det brukar, en viss åldersgräns. Det baseras väl på att portionerna är små och/eller billiga och det är väl bra att familjer kan köpa barnportioner och inte betala fullpris för varje tallrik. Men ja, flexibelt upplägg är ju bättre! Barnportion X kronor, vuxen X kronor. Finns ju en rolig scen med Ricky Gervais när han debatterar med en servitör om detta. Slutar med att han beställer in tallriken till barnet i sällskapet och äter den själv framför ögonen på servitrisen :D
 
Är det inte rätt vanligt på restauranger? Att man får vara max 12 år (eller liknande) för att få beställa barnportion? Synd, tycker jag. Det borde finnas lite mindre portioner tillgängliga för alla som inte känner att de vill ha in en jätteportion som man sedan inte orkar äta mer än hälften av..... :)

Håller helt med, men mindre lukrativt för restaurangerna tyvärr.
 
Njae, det beror på prissättningen. Ingen har väl sagt att halva portionen måste vara halva priset?

Nej precis, det är det jag menade med att flexibelt upplägg vore bättre. Men förstår att det kan vara svårt att motivera att ta mer betalt för exakt samma tallrik om en vuxen köper den. Så då blir det nog lätt små och billiga portioner bara till barn, för enkelhetens, och ekonomins skull.
 
Försöker förlika mig med dörrarna. Går sådär. Men jag börjar nog acceptera dem nu.
IMG_20210728_070429.jpg


Hade velat ha nästan dubbelt så stora fönster.. nåja. Nu är det inbrottssäkrare och inte lika dragigt. Jag vänjer mig nog.
 
Fick precis meddelande om att jag har fått beviljad semester i går och förrgår O_o Tack men nej tack, jag var ju här och jobbade då. Dessutom kan jag inte ha semester eller ens ta flexledigt iom att jag är den enda som jobbar.
Dessutom har jag blivit snuvad på två veckors flextid eftersom systemet hävdar att jag jobbade mina första två veckor. :banghead:

De som gjorde Primula visste verkligen vad de sysslade med :up:🙄
 
Serien tog en sorglig vändning… bara ett avsnitt kvar nu där man ska få se hur det är efter några år. Lagar mat nu och ska titta sen!

Regnar ute, vilket är bra. Men blir påmind om att jag inte äger någon regnjacka :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 095
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 059
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp