Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min polare messade nu:
”Har fixat en skåpbil nu. Vi kan köra madrasser där bak så har vi allt vi behöver. Vi kanske kan köra rejv nånstans sen om vi hittar en bra skog, jag tar med all utrustning”.

Har förträngt hur det är att semestra med klubbkids :rofl:
Minns nu en mkt sen natt i Havannas förorter när samma person försökte få en snubbe att skjutsa oss typ 2 mil på hans pakethållare. Kaos
 
Hemma igen. Jösses så manglad jag är.
det visade sig att tandläkaren skulle borra ur min rotfyllning, spola flera gånger, fylla med bakteriedödande gel och lägga på en provisorisk lagning. Lagningen ska sitta till i november. Det tog ett par timmar och jag satt spänd som en fiolsträng hela tiden. De pausade ibland när jag skakade för mycket och blev för vit.
Gissar att jag kommer att ha träningsvärk imorgon.

Det är så ologiskt. Det finns ju absolut inget att vara rädd för, men det hjälps inte.

Sjukt nog har var den sista bilden jag sparade på mobilen denna.
D8921FE2-C6D2-41B3-9CB7-E1F42CFB1073.jpeg
 
Min polare messade nu:
”Har fixat en skåpbil nu. Vi kan köra madrasser där bak så har vi allt vi behöver. Vi kanske kan köra rejv nånstans sen om vi hittar en bra skog, jag tar med all utrustning”.

Har förträngt hur det är att semestra med klubbkids :rofl:
Minns nu en mkt sen natt i Havannas förorter när samma person försökte få en snubbe att skjutsa oss på hans pakethållare. Kaos

Jag får som en vision av att något sådant här kommer att utspela sig i Skånes vidsträckta skogar:


(Tipsar om Kronoskogen i Ängelholm, där har redan siktats ett UFO så där är vi vana vid lite av varje)
 
Idag när jag var ute med ena hunden i skogen, drabbades jag helt plötsligt från ingenstans av yrsel, mosig i huvudet, blev bensvag och kände mig ganska ostadig. Blev så himla livrädd och såklart kom dödsångesten som ett brev på posten, vilket säkert också bidrog ytterligare till symptomen. Som tur var, var jag inte så långt hemifrån så jag kunde på ostadiga ben ta mig hem i alla fall. Jag misstänkte vätskebrist så jag drack vätskeersätting och hällde i mig en flaska vatten. Det kändes ganska fort bättre så jag kunde gå ut på en liten rastrunda med andra hunden. Dock så känner jag mig fotfarande (ett par timmar senare) väldigt mosig i huvudet och är riktigt trött. Så såklart sitter jag här nu med extrem ångest och ältar om det verkligen var vätskebrist eller om jag är allvarligt sjuk och typ kommer dö när som helst... :nailbiting:
 
Idag när jag var ute med ena hunden i skogen, drabbades jag helt plötsligt från ingenstans av yrsel, mosig i huvudet, blev bensvag och kände mig ganska ostadig. Blev så himla livrädd och såklart kom dödsångesten som ett brev på posten, vilket säkert också bidrog ytterligare till symptomen. Som tur var, var jag inte så långt hemifrån så jag kunde på ostadiga ben ta mig hem i alla fall. Jag misstänkte vätskebrist så jag drack vätskeersätting och hällde i mig en flaska vatten. Det kändes ganska fort bättre så jag kunde gå ut på en liten rastrunda med andra hunden. Dock så känner jag mig fotfarande (ett par timmar senare) väldigt mosig i huvudet och är riktigt trött. Så såklart sitter jag här nu med extrem ångest och ältar om det verkligen var vätskebrist eller om jag är allvarligt sjuk och typ kommer dö när som helst... :nailbiting:
Förstår att du blev rädd! Hade du druckit dåligt låter det rimligt med vätskebrist 🙂
 
Nej översvämningarna kan vi ju vara utan, men liiiite mer regn än vad som landat här i Nordvästskåne (hittills får jag väl gardera med) hade inte gjort ont.
Jag tycker att vädret i år är läskigt. Min ena häst, som har varit fångfri sedan 2009, blev överviktig och fick ett lättare fånganfall nyligen. Det knepiga är att hon och kompisen går i samma skogs- och grushage som de har gått i nu i 4 år utan några som helst problem. För ögat växer det inget där. De går ju där varenda dag, sommar som vinter, och borde verkligen nöta bort det mesta. Jag fodrar med hö (också från samma bonde sedan 2009) året om, och det brukar aldrig vara några problem. Jag trodde verkligen att jag hade hittat vår melodi. Perfekt fånghage, trodde jag...... Jättekonstigt, helt enkelt..... :confused: :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 095
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 059
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp