Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen vet du att semester-regeln är att man får inte backa eller vända bilen, har man kört fel så får man en oväntad väg bara :up:

Gudars ja... min käre man med sina egenheter och humör värre än mitt fick spel i värmen på skånska vischan och slog av GPS:en :cautious: Sedan kör han efter "vi ska åt det här hållet och det måste finnas finnas bättre vägar än den vi var på". Lägg också till att vi var till viss del i arabhästland där jag åkt runt på semestern i flera år sedan åk 5 och senast körde själv 2007. Lyssnade han på mig när jag tyckte han var totalt j-la vilse? Nej :meh:

Våra semestrar är spännande :D
 
Jaha? Nu får jag massa sån här skit i notiserna. Vad händer :confused:?? Och kan jag göra något åt det?

09A49CEE-1475-44E4-AFEF-1BF0AB35BBE6.png
 
Gudars ja... min käre man med sina egenheter och humör värre än mitt fick spel i värmen på skånska vischan och slog av GPS:en :cautious: Sedan kör han efter "vi ska åt det här hållet och det måste finnas finnas bättre vägar än den vi var på". Lägg också till att vi var till viss del i arabhästland där jag åkt runt på semestern i flera år sedan åk 5 och senast körde själv 2007. Lyssnade han på mig när jag tyckte han var totalt j-la vilse? Nej :meh:

Våra semestrar är spännande :D
Vi började med sådana semestrar ett år som vi gjorde inre "vägarna" av Norrland i våran Cheva van, med madrasser och trangiaköket i skuffen, för vi tyckte ändå att alla vägar såg lika ut och med devisen "man måste väl komma till något någongång". Ibland inte, men oftast till fina ställen.
En gång åkte vi verkligen på ångorna och hittade bara soppa hos en välvillig en som bodde i ödemarken, som tyckte att eftersom vi ändå hade typ 12 mil till närmsta mack (nära och bra tyckte han), var helt utan soppa i tanken och gärna provasmakade senaste koket, så var vi heeeelt ok att hjälpa... vi blev kvar där den natten :angel:
Sedan dess är det ett spikat sätt att semestra i bil :up:
 
Senast ändrad:
Jag tycker att vädret i år är läskigt. Min ena häst, som har varit fångfri sedan 2009, blev överviktig och fick ett lättare fånganfall nyligen. Det knepiga är att hon och kompisen går i samma skogs- och grushage som de har gått i nu i 4 år utan några som helst problem. För ögat växer det inget där. De går ju där varenda dag, sommar som vinter, och borde verkligen nöta bort det mesta. Jag fodrar med hö (också från samma bonde sedan 2009) året om, och det brukar aldrig vara några problem. Jag trodde verkligen att jag hade hittat vår melodi. Perfekt fånghage, trodde jag...... Jättekonstigt, helt enkelt..... :confused: :crazy:

Känns som att jag begriper mindre och mindre om fångskiten ju mer jag hör och läser om det. Här var det uppenbart att en ”mager” hage men med blommande vitklöver utlöste eländet. Medan en annan - med egentligen mer gräs men där det spritts gödning och skördats hö - är problemfri (så här långt) och funkade att släppa ut i i förtid. Skogs och grushage låter annars typ så riskfritt man kan få det.
 
Känns som att jag begriper mindre och mindre om fångskiten ju mer jag hör och läser om det. Här var det uppenbart att en ”mager” hage men med blommande vitklöver utlöste eländet. Medan en annan - med egentligen mer gräs men där det spritts gödning och skördats hö - är problemfri (så här långt) och funkade att släppa ut i i förtid. Skogs och grushage låter annars typ så riskfritt man kan få det.
Och jag har varit med om fång i februari med marken täckt av snö 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 096
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 063
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp