Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte gå och lägga mig tidigt, bläddrade på tvn och ramlade över en japansk (animerad) film, ”Weathering with you” 😍
Alltså tack C-more, fick det på köpet när jag tecknade tv-abonnemang. Den var bra!

Rekommenderar den @Tranan om du inte sett den redan!
Tack, jag ska se den när jag får tag i den. Har inte C-more. men jag tror att min dotter gillar den. Hon har C-more!
 
Nej haft min beskärda del med min Haflinger som jag sedan tog bort av andra anledningar en just fång. Men varje sommar var de samma visa, man gick på nålar trots att hon gick i skogshage. För nog kan en hungrig haflinger hitta saker och äta om de bara vill.

En av mina fick fång i juni. I kondis och bra hull och i sina bästa år. Gick i stor grushage med pyttelite gräs i längst bort, men verkligen inga mängder och de fodras med hö/hösilage året om. Så ja alla kan verkligen drabbas :(.
Ska ta PPID test senare i år, men tror egentligen inte att han har det. Mer troligt är väl EMS isåfall men det känns ju rätt onödigt att ta prov på det när hästen redan fått fång. Man får utgå från att det är en rubbning.
Jo, tack, jag vet. Det är en haflinger jag har... Jag misstänker att min har EMS, för i den hagen hon går nu borde det vara omöjligt för en normal häst att äta så mycket att den blir överviktig + får fång.... :arghh:
 
Jag vet inte vad ni gör men jag har en vattenläcka sen igår…Och hela området är utan vatten… undra när jag ska börja få arga lappar…
D8CE74EF-9996-468A-A9EB-2A4569E9E9FA.webp
 
Jag äter mjölk med flingor och ska om en stund till stallet. Ska motionera ponnyn och mocka hagen.
Någon gång idag kommer dottern hem. Hon liftar först med mina föräldrars grannar till Värnamo och därefter med min morbror och moster, via Älmhult, hit :D
Skönt att mamma eller pappa slipper köra hela vägen hit :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 067
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp