Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt kanske jag ska be den som tar hand om rekryteringar här på jobbet att fundera på om vi inte borde anställa en "studentmedlare/studentbestraffare". Jag vet inte hur många timmar den här veckan jag spenderat med att medla i den här underliga intrigen som pågår mellan tre studenter. Börjar tröttna en aning och har annat att göra som faktiskt ingår i mina arbetsuppgifter :D.
Fick precis ett långt mail om intrigen igen, trodde allt var löst i går ju :banghead:
Fast varför ger du dig in i en intrig mellan tre studenter :confused: ? Låt dem fixa det själva!!
 
Fick gå upp tidigt och ta Ipren sen somna jag om igen. Sovit med Morrhoppan på soffan sista två nätterna så jag kan sitt sova 😅

Idag ska jag ta tag i städning av stallet och sortera täcken. Flera av dem skulle behöva tvättas 😴 Undrar när husse ska fixa min tvättmaskin dit som han lovat i flera år 🤣
 
Fast varför ger du dig in i en intrig mellan tre studenter :confused: ? Låt dem fixa det själva!!
Det gäller ateljéer och ateljéplatser, och det ligger självklart på skolan att fixa så att det blir så att alla får sin plats. Har nu luskat ut att det rör sig om en helt annan student än de som nu håller på att tjafsa med varandra/mig som inte har gjort det hen skulle.

Kan väl jämföra det med en lärare som löser intrig mellan elever om vem som ska få sitta var i ett klassrum "men jag satt där först", "men fröken sa att jag skulle få sitta där", "men åååh jag får aldrig sitta där". Är ju lärarens jobb att tillslut se till att alla elever sitter på en plats.
Lite så, fast vuxna människor så det är en lite större intrigrepertoar, inte bara gnäll utan man går bakom ryggen på varandra och pratar skit, flyttar runt varandras saker osv. :angel:
 
Det gäller ateljéer och ateljéplatser, och det ligger självklart på skolan att fixa så att det blir så att alla får sin plats. Har nu luskat ut att det rör sig om en helt annan student än de som nu håller på att tjafsa med varandra/mig som inte har gjort det hen skulle.

Kan väl jämföra det med en lärare som löser intrig mellan elever om vem som ska få sitta var i ett klassrum "men jag satt där först", "men fröken sa att jag skulle få sitta där", "men åååh jag får aldrig sitta där". Är ju lärarens jobb att tillslut se till att alla elever sitter på en plats.
Lite så, fast vuxna människor så det är en lite större intrigrepertoar, inte bara gnäll utan man går bakom ryggen på varandra och pratar skit, flyttar runt varandras saker osv. :angel:
Låt dom avgöra det med en turnering i sann OS anda :idea:
Typ pingis 🏓 eller 100 meter häck
Sjukamp :D
 
Åska och regn här idag! Han precis gå morgonpromenaden med min konvalescenshäst i morse innan det började regna och åskan kom närmare. Jag lyssnar på älgjaktspodd och ungarna leker med marsvinen. Sen får det nog bli spel och pussel :) Glad att jag har ungar som inte får panik om det inte går att kolla på tv eller annan skärm.
 
Jag inbillar mig att konstgödning ligger bakom. Samt ''snabb odlat ''
haha. SÅÅÅÅ gammal är jag inte. :D
Vi gödslade rätt friskt på våra beten och vallar för att de skulle räcka. Och som sagt, inte en fånfhäst.
Födde till och med upp en welsh mountain på kraftigt avelsensilage. Den mådde prima och var inte ens speciellt fet. Men då gick den med halvblodsfölen och rörde sig tillsammans med dem. Så de benen sprang fler steg än de storas ;)
 
Gav upp att hitta plupparna. Dör de så dör de. Har tagit in tomaterna och basilikan och satt på de svalaste och mörka ställen jag kan tänka på och vattnat på rejält. Ner med persiennerna och mycket avklippta tomatblad ovanpå. Don't ask, jag blev lite galen, eh lite galnare och snaggade mina tomater så det nu är mest grenar och jag kunde komma ut på balkongen :D
 
Kan meddela att en familj (två vuxna tre barn) spatserade in på Grand Hotel med tre stycken ankor i kattburar när jag gick förbi där i morse. O_o

För övrigt kanske jag ska be den som tar hand om rekryteringar här på jobbet att fundera på om vi inte borde anställa en "studentmedlare/studentbestraffare". Jag vet inte hur många timmar den här veckan jag spenderat med att medla i den här underliga intrigen som pågår mellan tre studenter. Börjar tröttna en aning och har annat att göra som faktiskt ingår i mina arbetsuppgifter :D.
Fick precis ett långt mail om intrigen igen, trodde allt var löst i går ju :banghead:

Ge studenterna soft airguns eller paintballgevär så får de lösa konflikten på egen hand :devil: (personligen hade jag varit frestad att ge dem varsin .22:a och köra lite last student standing men det lär bli lite dålig stämning av det :angel:).
 
Vi är nästan på väg. Upptäckte att min mobil nästan laddat ur (den är gammalt skräp) och måste vänta tills den är färdigladdad så eländet inte dör innan jag hinner visa upp den för kontrollanten på UL tåget
 
Har varit på spirometri.. Fick megados ventoline där och mår inte så bra nu.

Det var vid 11, och jag har fortfarande helt sjuka skakningar och darrningar. Inte så mycket hjärtklappning tack och lov, men hela jag vibrerar :eek: Och känner mig allmänt svag.
Någon som vet hur länge det kan sitta i egentligen?

Åkte ju till kontoret nu efter, trodde inte jag skulle vara ett sånt vrak.
 
Jahopp, jag har tydligen blivit frysreparatör till yrket också. Man undrar ju i bland var gränsen går :D
Tror att det värsta var när de skulle ha mig att undersöka ett gäng fakturor de inte visste om de betalat, vad de var för eller vem som beställt mm. Då var jag oerfaren och tog fakturorna och visst skulle jag undersöka detta, fixa med bokföring och skit.
Det slutade dock med att jag gick till min före detta chef och typ "alltså, jag känner att jag inte kan göra detta. Jag kan noll om ekonomi och det är helt bortom min kunskap, men jag gjorde x, y, z och b och a. Hoppas det räcker. Jag vet inte hur man bokför och det..."
Min före detta chef blev väldigt förbannad - inte på mig utan på snubben som gett mig uppgiften :angel:

Men, nu ska vi se om jag inte kan laga en frys. 🔧
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 782
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 069
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp