Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
4-åring klippte min lugg. Jag sa ok i en mkt svag stund. Kommer nu att ha keps 24/7 i några veckor 😬😅

41AB9847-126E-45EF-BFD3-0C9C55BE28A0.webp
 
Nu väntar vi på min kusin och hans man så det blir lite drag här snart. De kommer med ”party-husvagnen” som innehåller bardisk och dj-bås. Barnet är är så spänd att hon knappt kan sitta stilla. Imorse frågade hon föräldrarna om de kunde adoptera bort henne till ”de roliga gubbarna”

:rofl:
 
Frys lagad!

Sitter och funderar på om jag ska försöka handla innan jag vaccinerar mig i morgon (:banana:) eller om jag bara ska ta cykeln direkt till affären efteråt. Kanske inte ens hinner handla innan kom jag på nu, måste ju vara på jobbet och uggla in i det sista sen stressa iväg för vaccinering. Får nog bli efter.
 
Personligen så tycker jag inte det, och inte uppfattat omgivningen så heller. Problemet är väl snarare om man inte riktigt orkar fråga hur det är med någon annan och inte verkar lyssna på vad de har att säga. Huruvida man låter just glad är lite mer sekundärt.

Exakt! Det kan vara bra att tänka på att visa intresse för motparten. Om en inte vill då för mkt frågor eller tvingas prata om hur en mår så är det ju toppen att bolla tillbaka på sällskapet. De flesta uppskattar när de får prata på :D En kan ju undvika för djupa frågor om mående osv om en vill dock
 
Skickade iväg maken och sonen på att fixa en massa saker inför skolstart. I och med att han flyttar tre timmar bort så är det lite att fixa. Nu är TBE sprutan tagen åtminstone vilket gör att det hinner gå 7 dagar innan han ska vaccineras mot covid-19. Dessutom ska det utan allt för mycket problem gå bra för honom att ta andra sprutan när han är på skolan!
Men när slutar de växa egentligen? 😳 vi köpte nya skor till skolavslutningen och de är för små nu.
 
Exakt! Det kan vara bra att tänka på att visa intresse för motparten. Om en inte vill då för mkt frågor eller tvingas prata om hur en mår så är det ju toppen att bolla tillbaka på sällskapet. De flesta uppskattar när de får prata på :D En kan ju undvika för djupa frågor om mående osv om en vill dock
Och jag skulle tro att det är "nog" för de flesta, att det inte gör så mycket om man inte låter just glad. :)
 
Exakt! Det kan vara bra att tänka på att visa intresse för motparten. Om en inte vill då för mkt frågor eller tvingas prata om hur en mår så är det ju toppen att bolla tillbaka på sällskapet. De flesta uppskattar när de får prata på :D En kan ju undvika för djupa frågor om mående osv om en vill dock
Önskar att människan jag ska träffa vore pratsam, men det är hon inte. Det faller på mig att hålla igång samtalet. Och jag vet inte vad jag ska prata om.
 
Och jag skulle tro att det är "nog" för de flesta, att det inte gör så mycket om man inte låter just glad. :)
Jag är rädd för att bli stämplad som negativ om jag inte låter glad. Och jag är livrädd för att bli lämnad. Igen. Det har hänt så många gånger nu att jag inte tror att jag är kapabel att ha relationer.
 
Önskar att människan jag ska träffa vore pratsam, men det är hon inte. Det faller på mig att hålla igång samtalet. Och jag vet inte vad jag ska prata om.
Jag var en sådan förut att jag alltid tog det sociala ansvaret, fylla ut tystnader och hålla igång samtal. Har dock insett senaste åren att det är okej att det är tyst ett tag och låta den andra personen också ta lite initiativ i samtalet. Och gör hen inte det är det okej med tystnad.
 
Fick kasta mig iväg och ta in Farbror Trul när åskan slog till med dunder och brak. Regn ja de står han ut med även om han ogillar de skarpt men åskan 😞 Han springer längs staketet och jag vill inte ha fler skador. Han får vara inne och vila sig några timmar.

Nu väntar jag på att Vårdcentralen ska ringa upp. Örat känns som de ska sprängas typ. Så här ont hade jag inte på andra sidan 🥴 Så får se vad de säger ..
 
Jag är rädd för att bli stämplad som negativ om jag inte låter glad. Och jag är livrädd för att bli lämnad. Igen. Det har hänt så många gånger nu att jag inte tror att jag är kapabel att ha relationer.

Men en fika med en granne behöver väl inte vara en stor sak. Det är ju inget en blir ”lämnad” för liksom
 
Jag var en sådan förut att jag alltid tog det sociala ansvaret, fylla ut tystnader och hålla igång samtal. Har dock insett senaste åren att det är okej att det är tyst ett tag och låta den andra personen också ta lite initiativ i samtalet. Och gör hen inte det är det okej med tystnad.

Det är i det läget jag kallt FÖRUTSÄTTER att alla vill höra en lång rant om stormaktstiden.

Ok märkligt att jag har vänner öht vid närmare eftertanke :angel: :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 070
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp