Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det måste du väl inte? Skillnad mellan att bara prata om hur jävligt man mår och att helt enkelt prata om annat. Då behövs det egentligen inget fejkande.Jag ska fika med en granne idag. Bävar inför det. Jag måste orka fejka att jag är positiv och glad.
Oavsett vad man pratar om så behöver man ju ett glatt tonläge, inte ett trött och ledset tonläge.Fast det måste du väl inte? Skillnad mellan att bara prata om hur jävligt man mår och att helt enkelt prata om annat. Då behövs det egentligen inget fejkande.
Personligen så tycker jag inte det, och inte uppfattat omgivningen så heller. Problemet är väl snarare om man inte riktigt orkar fråga hur det är med någon annan och inte verkar lyssna på vad de har att säga. Huruvida man låter just glad är lite mer sekundärt.Oavsett vad man pratar om så behöver man ju ett glatt tonläge, inte ett trött och ledset tonläge.
Personligen så tycker jag inte det, och inte uppfattat omgivningen så heller. Problemet är väl snarare om man inte riktigt orkar fråga hur det är med någon annan och inte verkar lyssna på vad de har att säga. Huruvida man låter just glad är lite mer sekundärt.
Och jag skulle tro att det är "nog" för de flesta, att det inte gör så mycket om man inte låter just glad.Exakt! Det kan vara bra att tänka på att visa intresse för motparten. Om en inte vill då för mkt frågor eller tvingas prata om hur en mår så är det ju toppen att bolla tillbaka på sällskapet. De flesta uppskattar när de får prata påEn kan ju undvika för djupa frågor om mående osv om en vill dock
Önskar att människan jag ska träffa vore pratsam, men det är hon inte. Det faller på mig att hålla igång samtalet. Och jag vet inte vad jag ska prata om.Exakt! Det kan vara bra att tänka på att visa intresse för motparten. Om en inte vill då för mkt frågor eller tvingas prata om hur en mår så är det ju toppen att bolla tillbaka på sällskapet. De flesta uppskattar när de får prata påEn kan ju undvika för djupa frågor om mående osv om en vill dock
Jag är rädd för att bli stämplad som negativ om jag inte låter glad. Och jag är livrädd för att bli lämnad. Igen. Det har hänt så många gånger nu att jag inte tror att jag är kapabel att ha relationer.Och jag skulle tro att det är "nog" för de flesta, att det inte gör så mycket om man inte låter just glad.![]()
Jag var en sådan förut att jag alltid tog det sociala ansvaret, fylla ut tystnader och hålla igång samtal. Har dock insett senaste åren att det är okej att det är tyst ett tag och låta den andra personen också ta lite initiativ i samtalet. Och gör hen inte det är det okej med tystnad.Önskar att människan jag ska träffa vore pratsam, men det är hon inte. Det faller på mig att hålla igång samtalet. Och jag vet inte vad jag ska prata om.
Jag är rädd för att bli stämplad som negativ om jag inte låter glad. Och jag är livrädd för att bli lämnad. Igen. Det har hänt så många gånger nu att jag inte tror att jag är kapabel att ha relationer.
Vår nya kompis kom tillbaka, idag i dagsljus. Det är ju snällt eftersom jag och katten är de enda som är vakna vid 5-tiden
Jag vet inte om det är en han eller han men jag tar gärna emot namnförslag
Visa bifogad fil 74446
Jag var en sådan förut att jag alltid tog det sociala ansvaret, fylla ut tystnader och hålla igång samtal. Har dock insett senaste åren att det är okej att det är tyst ett tag och låta den andra personen också ta lite initiativ i samtalet. Och gör hen inte det är det okej med tystnad.