Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej alltså är det något som skulle få mig att lägga ner hästeriet i förtid, så är det nog fan fångskräcken. Skulle jag om några år stå med tre fånghästar som ska spärras in hela somrarna och eventuellt bli dåliga på vintern också så riskerar jag både att gå i konkurs av kostnaderna och att själv bli inlagd för psykiatrisk vård av mental nedbrytning.
Jag har haft massor av hästar genom alla åren. När jag och exet gick isär hade vi 18 st.
Jag har aldrig haft en fånghäst. Förr var fång något sällsynt. Numera verkar ar och varannan ha fångest och fånghästar. Något måste ha hänt.
 
Jag har haft massor av hästar genom alla åren. När jag och exet gick isär hade vi 18 st.
Jag har aldrig haft en fånghäst. Förr var fång något sällsynt. Numera verkar ar och varannan ha fångest och fånghästar. Något måste ha hänt.
Vi hade ponnyer på 80/90-talet. De BORDE fått fång. Båda gick på dygnet-runt-bete. Den ena blev alltid smällfet på sommaren. Men ALDRIG några fångproblem. Det är hur konstigt som helst. Nu tål inte mina att ens tugga den minsta mängd gräs, tydligen..... :crazy:
 
Oj då, vad har hänt :confused: ?
Vet inte, inte hittat läckan ännu. Men kanske snart 😂
93CA119A-7B15-4F79-9696-FA284B2907E7.webp
 
Jag har haft massor av hästar genom alla åren. När jag och exet gick isär hade vi 18 st.
Jag har aldrig haft en fånghäst. Förr var fång något sällsynt. Numera verkar ar och varannan ha fångest och fånghästar. Något måste ha hänt.
Jag har en fånghäst. Jag är säker på att det har med klimatförändringar att göra samt hur vi människor utarmar allt vi kan. Även om inte nåt specifikt har ändrats i hagen är jag säker på att allt vi gör har en inverkar på det.
 
Seg morgon idag. Sov dåligt i natt pga värmen och har inte kommit igång med något jobb ännu idag. Just nu sitter jag I skuggan i trädgården och läser. Ser ut att bli ytterligare en varm dag här.

Planen för dagen är i alla fall att köra sopor, sätta upp ett par tapetvåder och göra lite småfix i huset. Imorgon städar vi och på lördag åker vi hem.
 
Kan meddela att en familj (två vuxna tre barn) spatserade in på Grand Hotel med tre stycken ankor i kattburar när jag gick förbi där i morse. O_o

För övrigt kanske jag ska be den som tar hand om rekryteringar här på jobbet att fundera på om vi inte borde anställa en "studentmedlare/studentbestraffare". Jag vet inte hur många timmar den här veckan jag spenderat med att medla i den här underliga intrigen som pågår mellan tre studenter. Börjar tröttna en aning och har annat att göra som faktiskt ingår i mina arbetsuppgifter :D.
Fick precis ett långt mail om intrigen igen, trodde allt var löst i går ju :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 782
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 069
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp