Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter av att jag hittade alla 24 böcker av bonniers lexikon (i gott skick dessutom) till riktigt bra pris på tradera. Nu har jag dem hemma i en bokhylla och har visat barnen hur man använder dem. Min 8-åring är såld och satt länge och bläddrade i både uppslagsböcker och atlas :love:

Älskar dessa. Min pappa köpte dem när jag var liten och lärde oss tidigt att slå i böckerna om vi önskade veta något. Jag hatade det i början men i efterhand är jag glad att vi lärde oss det tidigt då det underlättade i studier osv. Nu ska jag föra vidare pappas "då går vi och slår upp det i bonniers lexikon!" till mina barn och berätta för dem att deras morfar älskade dessa böcker. Ännu ett sätt att lära känna en person de aldrig fick äran att träffa ❤
 
Njuter av att jag hittade alla 24 böcker av bonniers lexikon (i gott skick dessutom) till riktigt bra pris på tradera. Nu har jag dem hemma i en bokhylla och har visat barnen hur man använder dem. Min 8-åring är såld och satt länge och bläddrade i både uppslagsböcker och atlas :love:

Älskar dessa. Min pappa köpte dem när jag var liten och lärde oss tidigt att slå i böckerna om vi önskade veta något. Jag hatade det i början men i efterhand är jag glad att vi lärde oss det tidigt då det underlättade i studier osv. Nu ska jag föra vidare pappas "då går vi och slår upp det i bonniers lexikon!" till mina barn och berätta för dem att deras morfar älskade dessa böcker. Ännu ett sätt att lära känna en person de aldrig fick äran att träffa ❤
Åh! :heart
Både morfar och farfar har Bonniers lexikon, minns att farfar brukade läsa högt ur dem vid läggdags.
Och ur dinosaurieböcker... Vi hade ofta diskussioner om vad som var två sidor, enligt mig var det två uppslag :angel: (vilket väl, ja okej kanske är fyra sidor. Tekniskt sett.)
 
Usch, så äckelvarmt och fuktigt det varit idag, urk! Skulle gärna se max 10 plusgrader såhär års; både jag och hästen vart ju ordentligt svettiga (menä svett är ju fett som gråter så får försöka tänka positivt 😂) av en typ 45 min ridtur men härligt att rida ut en sväng; hjälpte mot tröttheten/segheten och pållan var inte minst härlig när hon ivrigt nästan studsade fram i galoppen men var ju blött i gräset efter allt regn så fick lägga band på underbara hästen 😍. Nu var det himla gott med en stor kanelsnäcka och mjölk :d :love:; fuskade och köpte kanelbullar från CG deras 10 stora för bara 25 kr dagen till ära :up:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 330
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp