Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågan är bara, hur startar man? Jag tänker att det enda jag skulle behöva göra är att klippa gräset runt rabatterna, men orkar liksom inte klä på mig, gå ut, eventuellt tanka maskinen, ta ut maskinen, starta maskinen och börja köra.
Behöver du klä på dig? Går det lättare om du sveper en morgonrock över dig istället för att klä på dig?
Om du går ut och tankar gräsklipparen så räcker det för idag, då gör du det riktigt bra! Då kan du klippa gräset imorgon. Alternativt, sätt som mål att du ska gå ut på gräsmattan idag, säg t.ex om en halvtimme. Och låt det räcka för dagen, då har du ju gjort klart ett mål :)
 
Behöver du klä på dig? Går det lättare om du sveper en morgonrock över dig istället för att klä på dig?
Om du går ut och tankar gräsklipparen så räcker det för idag, då gör du det riktigt bra! Då kan du klippa gräset imorgon. Alternativt, sätt som mål att du ska gå ut på gräsmattan idag, säg t.ex om en halvtimme. Och låt det räcka för dagen, då har du ju gjort klart ett mål :)
Kläderna är för att skydda mig från bl.a. kottar som sprätter iväg med hög fart när jag kör över dem. Och min morgonrock är en tjock och varm historia som jag inte orkar ha på mig i värmen.

Jag har varit ute lite idag och gått en vända till ladan och hämtat mat. Har min extrafrys där. Blir det bara lite svalare kanske jag kan orka gå dit igen och tanka gräsklipparen. Och får jag feeling kanske jag kan orka lyfta in vinterdäcken som stått ute sen däcken byttes.
 
Kläderna är för att skydda mig från bl.a. kottar som sprätter iväg med hög fart när jag kör över dem.

Jag har varit ute lite idag och gått en vända till ladan och hämtat mat. Har min extrafrys där. Blir det bara lite svalare kanske jag kan orka gå dit igen och tanka gräsklipparen. Och får jag feeling kanske jag kan orka lyfta in vinterdäcken som stått ute sen däcken byttes.
Där har du ju en bra plan, bravo! :up:
 
Det är 29 grader på min altan. Jag vägrar gå ut.
Avskyr detta. En så stor del av dagen som är helt förstörd för att jag inte klarar värmen. Jag får ont och blir trött. Detta är inte min allra bästa årstid....

Det ska bli ännu värre imorgon men sedan lugnar det sig lite och håller sig runt 20 grader. OM prognoserna håller.
 
Det är 29 grader på min altan. Jag vägrar gå ut.
Avskyr detta. En så stor del av dagen som är helt förstörd för att jag inte klarar värmen. Jag får ont och blir trött. Detta är inte min allra bästa årstid....

Det ska bli ännu värre imorgon men sedan lugnar det sig lite och håller sig runt 20 grader. OM prognoserna håller.

Jag har också problem med värmen men efter att jag köpte kylhanddukar som jag kan linda runt handleden, lägga i nacken, knyta runt huvudet mm så fixar jag värmen bättre.

Funderar på att beställa mig en kylhatt detta år för jag älskar att vara ute i solen.
 
Sitter på altanen och njuter av att det är skugga här nu (morgonsol på den sidan huset). Avnjutes med korsord och vin.
16229057389625531685219974280520.webp
 
Ska äta tomat och mozzarella sallad med egenodlad basilika (vilket jag planerat i drygt en vecka :angel:). Det blir nog det enda egenodlade jag får eftersom jag ska ut till Roslagen till midsommar och när jag kommer hem så har allt torkat sönder. Slår vad om att mina tomater (de fyra som är tomater) är färdiga just efter midsommar. Grannarna har jag inte ett sånt förhållande med att jag vill släppa in dem i lägenheten, även om någon är villig att vattna minst en gång om dagen!

Megarakatten ligger inne på soffan, hon tycker också det är för varmt underliga katt - alla andra burmor jag träffar är extrema solkatter. Hade lite lösa planer på att putsa fönster men aldrig nu. Då dör jag av värmeslag.
 
Kläderna är för att skydda mig från bl.a. kottar som sprätter iväg med hög fart när jag kör över dem. Och min morgonrock är en tjock och varm historia som jag inte orkar ha på mig i värmen.

Jag har varit ute lite idag och gått en vända till ladan och hämtat mat. Har min extrafrys där. Blir det bara lite svalare kanske jag kan orka gå dit igen och tanka gräsklipparen. Och får jag feeling kanske jag kan orka lyfta in vinterdäcken som stått ute sen däcken byttes.

Hehe, jag sprang runt med trimmern halvnäck i någon timme nyss :D Pallade inte att ha så himla mycket kläder i värmen :laugh: Fast brännässlorna krigade tillbaka lite :cautious:

Edit: Hjälm med visir hade jag givetvis, jag tänker inte kvadda ögonen.
 
Ska äta tomat och mozzarella sallad med egenodlad basilika (vilket jag planerat i drygt en vecka :angel:). Det blir nog det enda egenodlade jag får eftersom jag ska ut till Roslagen till midsommar och när jag kommer hem så har allt torkat sönder. Slår vad om att mina tomater (de fyra som är tomater) är färdiga just efter midsommar. Grannarna har jag inte ett sånt förhållande med att jag vill släppa in dem i lägenheten, även om någon är villig att vattna minst en gång om dagen!

Megarakatten ligger inne på soffan, hon tycker också det är för varmt underliga katt - alla andra burmor jag träffar är extrema solkatter. Hade lite lösa planer på att putsa fönster men aldrig nu. Då dör jag av värmeslag.
Ija låg på värmeplattan förut
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
432
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 377
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp