Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, men det brukar vara så pga FK. Dvs du kan inte komma in färre dagar om du är sjukskriven, utan du ska istället arbeta färre timmar på dina arbetspass. Vet att jag haft kollegor som lyckats få igenom att de ska komma färre dagar men det har varit svårt och krävt ordentliga läkarintyg. Ser samma sak när jag sitter som samordnare, folk som är sjukskrivna 25% så ska man lyckas hitta någon som kan jobba 21.15-23.20. Good luck!
Jo det vet jag iofs att det är noggrant vid sjukskrivning; att jag ju som du säger ska kunna jobba lite "varje" dag ist. Dock har jag tyvärr aldrig fått ersättning av FK...Morr.
 
Jag har förflyttat mig från soffhörnet till ett kök i en våning på Kungsholmen år 1893, där jag föreställer mig att jag kokar kaffe på vedspis samt letar fram bröd, smör och ost till frukost. Jag är inte van vid att vara i köket, för oftast är det ju pigan som tillagar min mat, så det tar sin lilla tid.

I fantasin alltså.... :D
 
Efter ridturen i morse, som var 40 magiska minuter i skogen, blev det promenad med min skadade häst och ungarna som körde shettisen :) Jäkligt hett så det är bikinibh och korta shorts som gäller!
Jag har storstädat undervåningen, fått ungarna till att plocka undan på övervåningen och maken dammsög där sen. Nu ska jag rensa runt rabatterna innan det blir gräsklippning.
 
Vaknade för en timme sen och har legat kvar i sängen och tagit det lugnt sedan dess. Fantastiskt att kunna göra så utan att få svinont i ryggen. Älskar den här sängen.

I går kväll blev det motigt som fan igen när jag borstade tänderna och hittade vad som såg ut som mögel i en silikonfog I badrummet. Blev frustrerad och ledsen och ringde pappa :o
Vi bestämde hur vi skulle lösa det på telefon (hjälpas åt att beställa mögel test idag, och googla lite hur man ska göra om det är mögel) Jag var bara trött i huvudet och kunde inte se någon lösning men med pappas hjälp fanns en lösning som kändes ok och jag kunde mota bort hopplöshet och sova gott.

Nu frukost!
Silikonfog som blir svart är väldigt vanligt och ingen ko på isen :)
Jag brukar ta ättika på som iofs inte hjälper nämnvärt men det går ganska smidigt att byta ut. Lite pilligt men görbart
 
Jag har varit i stallet, handlat mat och hämtat ut ett paket. Under tiden har 27-åringen flyttat tvätten till torktumlaren och dammsugit :)
Nu har jag satt igång ännu en omgång tvätt och ska lägga mig på trädäcket en stund.
Ska sova tidigt ikväll eftersom jag imorgon ska jobba 6-19. Ska således köra hemifrån ca 5.15 :yawn:
 
Tömkört två hästar, ja det blev svettigt. Sedan har jag planterat lite pelargoner ute, några utanför huset och några framför stallet. Bara utanför ridhuset kvar men just där är det gassande sol så tänkte avvakta tills ikväll :p

Köpte i år riktigt röda pelargoner. Hade tidigare massor av olika men de dog för något år sedan i jordkällaren :( ⚰️
Har nu bara några udda, den vanligaste ljusrosa och någon nyare variant. Men de där riktigt röda gillar jag verkligen! Som rosor fast pelargoner och betydligt mer lättskött!
 
Såg precis första ormen på tomten sen vi flyttade hit 2013 🐍! Fick lite puls och huggormshysteri, men lite googling och logik säger att det troligast var en snok. Bryr mig inte om huggormar för egen del, men för hundarna är det lite värre med oron.

Men ett ormmöte på 8 år kanske inte man inte ska slå på stora trumman för 😅!
 
Såg precis första ormen på tomten sen vi flyttade hit 2013 🐍! Fick lite puls och huggormshysteri, men lite googling och logik säger att det troligast var en snok. Bryr mig inte om huggormar för egen del, men för hundarna är det lite värre med oron.

Men ett ormmöte på 8 år kanske inte man inte ska slå på stora trumman för 😅!
Ormar blä 😳 På pappas förra gård hitta han ett huggormsbo under några takplåtar på backen.. Lovar de kryllade av de små liven .. *rysning*
 
Grattis på födelsedagen @Red_Chili :banana: :banana: :banana:

0b109c55e58360808d57b913ecc9b7de.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
432
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 377
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp