Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puh! Intensivröjde balkong. Hällde ut en halv hink vatten på golvet som delvis hamnade i huvudet på vår trädgårdsmästare nere på innergården. Han tog det hela med ro turligt nog 😅
Misstänker dock att han lär hämnas vid ett senare skede 🤨
 
Så trött att jag höll på att svälja Dreamies (Megara har tuggat sönder och ätit upp en nästan hel påse) istället för medicin. Hade piller i ena handen och Dreamies jag plockade från golvet i andra. La ner medicinen och stoppade in Dreamies i munnen, men lyckades spotta ut innan de åkte ner :rofl: Kan bara konstatera att jag inte riktigt förstår attraktionen för min lilla junkie.
 
Om du bestämmer dig för en enda sak att göra idag och sedan räcker det för dagen? Tvätta? Laga mat?

Ang suget, kan det hjälpa om du gör egna isglassar av saft? Fortfarande svalkande och lite sött men inte lika onyttigt.
Frågan är bara, hur startar man? Jag tänker att det enda jag skulle behöva göra är att klippa gräset runt rabatterna, men orkar liksom inte klä på mig, gå ut, eventuellt tanka maskinen, ta ut maskinen, starta maskinen och börja köra.

Vad gäller isglassen så har jag ingen saft hemma och inte heller glassformar och glasspinnar. Bortsett från det så gillar jag inte isglass.
Nu kom en granntant och ba ”Törnis du måste fixa balkongen”. Jag förstår INGENTING. Växer ju kanon 🤣🤭

https://instagram.com/stories/konstgarderoben/2589273447742649610?utm_medium=share_sheet

@Wille nu slipper du oroa dig över eftersatt trädgård 🪴😂
Där växer ju inget. Och det är väl inget stort problem. Hos mig växer allt över huvudet på mig. Det blir övermäktigt.
 
IMG_20210605_121728.webp

Det här med att öppna saker verkar inte vara något för mig 🤷
 
Vad innebär hälsoschema? Har för mig att man försöker införa det i min kommun
Innebär att så lite personal som möjligt ska utföra så mycket som möjligt. I praktiken innebär det mindre sammanhängande ledighet och alla oavsett sysselsättningsgrad ska ha lika många arbetsdagar. Två av mina kollegor tex måste förstöra en ledig dag med att endast åka in till stan för APT= 2 timmar.
 
Ligger på soffan och vet inte hur jag skulle kunna komma igång med något. Det är så mycket jag skulle behöva göra. Jag har i alla fall fixat med månadens lilla administration så att jag får pengar. För övrigt är jag sjukt sugen på chokladkakor och glass, men har inget hemma för jag behöver en uppsträckning med att få ordning på vikten.
Förbud är sällan bra och det är faktiskt lördag. Unna dig att köpa nått litet som lixom inte blir liggande hemma och lockar sedan? Eller testa nyttig glass med frusen banan, hallon och lite mjölk? :).
 
Innebär att så lite personal som möjligt ska utföra så mycket som möjligt. I praktiken innebär det mindre sammanhängande ledighet och alla oavsett sysselsättningsgrad ska ha lika många arbetsdagar. Två av mina kollegor tex måste förstöra en ledig dag med att endast åka in till stan för APT= 2 timmar.
Så har vi visserligen redan, alltså att man får komma in endast för APT.

Men kan ju säga att jag kommer att säga upp mig ifall jag som är anställd på 54% ska ha lika många arbetsdagar som de som arbetar 100% 🙃
 
Förbud är sällan bra och det är faktiskt lördag. Unna dig att köpa nått litet som lixom inte blir liggande hemma och lockar sedan? Eller testa nyttig glass med frusen banan, hallon och lite mjölk? :).
Jag struntade i förbud under en tid och vikten har stadigt gått uppåt. Så jag måste sätta förbud om vikten ska kunna kontrolleras. Skittråkigt. Men vill inte heller vara fet. Nu är det nätt och jämt jag kommer i den största storleken (44) som säljs i vanlig butik. Känner mig klumpig och otymplig.

Jag brukade göra banan/jordgubbsglass förr men har ingen banan hemma nu. Jordgubbar finns kanske. Igår köpte jag kiwi i stället för kakor. Men det är liksom inte samma sak och funkar inte som ersättare.

Jobbigt att hela tiden gå omkring och tänka på mat/godsaker.
 
Trulen körd på förmiddagen i värmen 😍🐎💨 Mattes lyckopiller! Att jag kunde känna sådan glädje inför hästarna igen de trodde jag aldrig skulle hända efter min ponny gick bort för snart 3 år sedan. Att just min nya häst skulle finnas där ute någonstans. Men han är MIN ❤️ De är bara så vi är lika truliga och osociala båda två så vi passar för varandra 😂 Vi gillar ensamhet och lugn helt enkelt.

Nu ska jag vänta på min sambo vaknar efter nattjobb. Vi ska titta på nya utemöbler till balkongen.
 
Jag struntade i förbud under en tid och vikten har stadigt gått uppåt. Så jag måste sätta förbud om vikten ska kunna kontrolleras. Skittråkigt. Men vill inte heller vara fet. Nu är det nätt och jämt jag kommer i den största storleken (44) som säljs i vanlig butik. Känner mig klumpig och otymplig.

Jag brukade göra banan/jordgubbsglass förr men har ingen banan hemma nu. Jordgubbar finns kanske. Igår köpte jag kiwi i stället för kakor. Men det är liksom inte samma sak och funkar inte som ersättare.

Jobbigt att hela tiden gå omkring och tänka på mat/godsaker.
Åhå, ja du känner såklart dig själv bäst :). Kan du försöka sysselsätta dig med nått? Jag är likadan; gör jag inget så är skåpen jävligt lockande och vice versa...
 
Tror dig. Även när jag hade 50% efter sjukskrivningen jobbade jag 6 dar en vecka på schemat.
Ja, men det brukar vara så pga FK. Dvs du kan inte komma in färre dagar om du är sjukskriven, utan du ska istället arbeta färre timmar på dina arbetspass. Vet att jag haft kollegor som lyckats få igenom att de ska komma färre dagar men det har varit svårt och krävt ordentliga läkarintyg. Ser samma sak när jag sitter som samordnare, folk som är sjukskrivna 25% så ska man lyckas hitta någon som kan jobba 21.15-23.20. Good luck!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
432
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 374
Senast: doppler
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp