Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Käkat frukost, lyssnar på rumba och laddar upp för att gå ner och måla klart ett projekt. Bara småfix kvar så lika bra att få det gjort.

I em ska jag träffa en snubbe som ska visa ett ”prototyp-fönster som Trafikverket vill smälla upp i vår fastighet. Dels är jag sur för att jag absolut inte vill ha ngt nytt fönster. Sen är jag sur för att det är en riktigt gubbig gubbe med allt vad det innebär. Jag är liksom brf-ens utsända, anser inte att vi ska behöva skicka en grabbig snubbe för att han ska ta oss på allvar. Och det kommer jag att påpeka också om han inte har vett att bete sig. När jag ställde frågor om spröjsen senast så sa han typ ”höhö ska du ha snyggt eller tyst” 😑😑😑😑
Sätt honom på plats du bara.
 
Hmm det regnar så mycket att det är en sjö utanför porten och nästan börjar komma in vatten i porten.
Ska nog testa BRF-appen och göra felanmälan på ledningssytemet som finns där men inte verkar rinna så himla bra. :idea:

I övrigt ska jag "snart" kunna börja jobba igen. Väntar och väntar. IT har nog ringt typ 10 gånger idag för att fråga saker och få mig att testa diverse grejer. :D
 
När man ändå är rätt bra "kompis" med låssmeden på jobbet och ber honom byta sjutillhållarlås. Han svansar in och byter låset på 2 röda, går lite husesyn och irriterar sig på att garderobsdörrarna (såna där inbyggda skjutdörrar) är sneda. Fixar det med, sen irriterar sig på ett eluttag utan kåpa och typ "det där fixar jag, jag svänger förbi någon dag".
Till slut kläcker ur sig en hur smart lösning som helst för router/wifi/nätverkskabeldragning, och sen drar.
:up:

Så himla skönt, det är typ 4 problem jag velat fixa! Han tog oerhört dåligt betalt dock. :cautious: Får se till att bjuda på fika nästa gång om han hinner med!
 
Tänkte öppna ytterdörren för lite luft men såg att slamsugningen var här. Den fasta chauffören är så himla otrevlig och korkad så vägrar prata med honom efter två olika händelse för flera år sen.

Jag gjorde i ordning mina barn på drygt 6 mån och 3 år för vi skulle iväg. Ser en stor lastbil backa ner i trädgården, och går ut för att fråga vad han gör. Får ett riktigt otrevligt svar att han alltid kört hit, och att jag inte ska lägga mig i. Varav jag svarar att vi hyr detta hus, och vi har inte bokat någon slamsugning. Får endast en blick och ett kort svar "Jag har kört hit i 10 år och vet att Göran äger huset". Där och då gav jag upp för just denna Göran hade sålt huset våren innan.
Fortsätter göra i ordning mina barn och går ut, halvvägs upp till grinden som delar trädgården med gårdsplanen så startar han lastbilen och kör rakt mot oss. Jag vänder mig om varav han fortsätter rulla och viftar att vi ska flytta på oss. Vilket jag gjorde för han verkade inte stanna. Väl hemma ser jag att han har inte lagt tillbaka locket till brunnen utan det är öppet rakt ner. Min man ringer upp företag som kopplar samtalet till chauffören. Hans kommentar var att han sätter aldrig tillbaka locket så vi vet att han varit där. Men för i **, jag pratade med honom så jag vet ju att han var här :banghead::banghead:
Året efter kom han, och öppnade grinden trots en stor skylt på grinden "gå ej in i trädgården när hundarna är lösa", vilket vår valp var som förövrigt sprang till grinden. Så medan jag försöker locka in denna nyfikna valp plus två barn så kör dumskallen in i trädgården innan jag fått in alla i huset.
Det där är ju rent livsfarligt, hade oturen vart framme hade han kunnat köra på både barn och valp :rage: och tänk om ni inte ser att locket är bortlyft och någon ramlar ner :eek: Ring företaget(någon högre upp, chaufförens chef el liknande) och kräv att någon annan kommer, säg som det är att ni inte vill riskera era barns liv på grund av en idiot till chaufför!
 
Mitt i allt elände kan jag iaf glädjas åt min "vackra" häst. 😅
IMG_20210609_151912_168.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 325
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
14 441
Senast: Piglet
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp