Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min nya fina bil vibrerar när jag kör. Typiskt obra. Så jag har en dejt med försäljarens (märkes)verkstad på fredag för en liten översyn och diagnos. Uppsatsen är nästan klar, vi finslipar as I write och tänkte skicka idag.

Imorgon blir det covid-vaccin och massage (massage på fredag kändes inte som en jättesmart idé).

Städa huset ska jag göra också, från måndag jobbar jag ju heltid. Och pluggar heltid, :rofl:
 
Det där är ju rent livsfarligt, hade oturen vart framme hade han kunnat köra på både barn och valp :rage: och tänk om ni inte ser att locket är bortlyft och någon ramlar ner :eek: Ring företaget(någon högre upp, chaufförens chef el liknande) och kräv att någon annan kommer, säg som det är att ni inte vill riskera era barns liv på grund av en idiot till chaufför!

Vi har pratat med dom, men de säger bara att deras förare är erfarna och kompetenta. Numera lägger han dock på locket efter sig, så det är väl ändå ett litet framsteg efter alla samtal. Jag extrakollar dock alltid när jag vet att han varit här att locket är på ordentligt, då min man får ringa dem annars. Vi har märkt att de lyssnar mer på honom än på mig, annars hade jag ringt själv. Tyvärr har vi dessa lastbilar ofta här ute då hyresvärden använder dom för gödselkörning, och de flesta kör som idioter så jag tror inte att det hjälper att byta chaufför. För flera år sen (10 år sen kanske?) körde de ihjäl en liten pojke inne i ett villaområde, hur det gick till vet jag inte. Hittade en tidningsartikel om det, det skedde 2011.

Numera larmar hunden när någon försöker ta sig in i trädgården så vi låter det vara faktiskt eftersom vi bara hört dåligt om det företaget men samtidigt de enda som kör slamsugning häromkring vad jag vet.
 
Bläää för att gå runt lomhörd och känslan med att gå runt helt "fylld" med ökat tryck I öronen och då allra mest det västra...Så fick bli en sväng bort till samhället 1.5 mil bort idag med; apoteket. Hoppas att revaxör med sköljblåsa gör susen; annars blir det VC, givetvis. Idag blev det fasen en stor mjukglass på cocosbollsfabriken 😋😍.
 
Eh jag har nog gått och blivit "den där" hundägaren här i området. :laugh: Mvh kände mig inte jättekaxig när jag plockade upp skiten efter chihuahuan med rosa påse, bredvid hennes rosa pet stroller. Bör jag nämna att hon hade glittrigt halsband på sig?

Men! Hon var jättelycklig över att få nosa omkring på andra platser än trädgården så det var helt klart värt alltihop. :love: (Hon har opererats för patella luxation och får inte gå vanliga promenader)
 
Vi har pratat med dom, men de säger bara att deras förare är erfarna och kompetenta. Numera lägger han dock på locket efter sig, så det är väl ändå ett litet framsteg efter alla samtal. Jag extrakollar dock alltid när jag vet att han varit här att locket är på ordentligt, då min man får ringa dem annars. Vi har märkt att de lyssnar mer på honom än på mig, annars hade jag ringt själv. Tyvärr har vi dessa lastbilar ofta här ute då hyresvärden använder dom för gödselkörning, och de flesta kör som idioter så jag tror inte att det hjälper att byta chaufför. För flera år sen (10 år sen kanske?) körde de ihjäl en liten pojke inne i ett villaområde, hur det gick till vet jag inte. Hittade en tidningsartikel om det, det skedde 2011.

Numera larmar hunden när någon försöker ta sig in i trädgården så vi låter det vara faktiskt eftersom vi bara hört dåligt om det företaget men samtidigt de enda som kör slamsugning häromkring vad jag vet.
Jag förstår att ni ledsnar och ger upp, så jäkla galet att företaget inte tar er på allvar :( och det faktum att de lyssnar bättre på din man än dig är helt absurt :mad: Jag håller tummen att det framöver dyker upp ett till, annat företag med bra chaufförer o som hyresvärden vill byta till :)
 
IMG_20210609_135925753.webp

Trulen och Jag fick iaf lite svalkande blåst under dagens tur 🐴 Skönt de för i mellan åt känns de som jag ska flyta bort pga av alla mediciner jag tar för att få fart på ämnesomsättningen 🥴 Redan på vecka fem av joggning av Trulen och de kanske inte är så konstigt att han börjar kännas starkare och smidigare i kroppen 😅💪 Börjar spänna bågen för första riktiga banjobbet sedan förra året på hösten (!)

Nu står maten i ugnen och Gosar sig, och jag tänker ligga framför fläkten så länge 🧐 Låter en som en ypplig idé.
 
Jag sitter med min katt i solen ute på en gräsplätt och hör stadens ljud: ungar som stojar och badar, fåglar som kvittrar, någon som klipper gräset och sirener som vittnar om att livet fortgår överallt, hela tiden. Det doftar grillat (dessvärre inte hos mig). En gnutta sommarkänsla, ändå.
 
Samhällsnormerna. Jag går ju liksom i shorts året runt och lurvar mig, så varför rakar jag mig nu när det är sommar? :cautious::D

Är det mer 'legit' med vinterpäls?
Ah förstår! Jag har ju fått någon mindre angenäm blå blodådra längst med ena benet som verkar vara där för att stanna så tänker att jag ändå bryter normerna tillräckligt oavsett pälsbeklädd eller inte :laugh:
Går såklart ändå i kortbyxor mm. Tänker att det är andras problem om de stör sig ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 325
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
14 443
Senast: Piglet
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp