Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte min djurdag idag...
Visa bifogad fil 71293
(Andra sidan var lika fin... 🙄)
Sådär ser Trulen ut varje dag ungefär 😴 Hans skötare berättade att hon fick duscha honom varje gång innan han skulle tävla och sen låsa in honom på box innan de åkte 🤣 När han kom i december (!) Så hade någon varit snäll och släppt ut honom på förmiddagen där han mellanlandade och de droppade lera av hästen när han klev av transporten hemma på kvällen (!) Trevligt första intryck 🤣
 
Budgetmöte med BRF:en. Pimplar vin och käkar snickersglass.
Vår ordförande försöker boka om ett framtida möte pga att det tydligen är fotboll då. Jag ba ”jag vill gärna i sammanhanget påpeka att vi faktiskt hade möte på Queen Elisabeths födelsedag, bara så vi får PERSPEKTIV”.
 
Det går väl att köpa kombinerad SL/UL-biljett när man ska över regiongränsen. :confused:

Vet inte om tiden då gäller från att man köpt kombobiljetten eller from man går över länsgränsen. Har SL kort så tänkte köpa UL biljett i princip när jag kommer in på Upplands-Väsby stationen så hinner jag till stadsbiblioteket och tillbaka igen på en 3 zon biljett :D
 
Har sovit uselt senaste nätterna, somnade därför en stund i eftermiddags. Har inte fått mycket gjort alls idag efter jobbet utan prioriterat hundarna och sedan bara.. existerat. Känner mig därför fullständigt värdelös och hopplös.

Bara några dagar kvar nu, sedan semester. Hoppas verkligen att det blir bra...
 
Duschat och nu lockar sängen och boken. Försöker ta mig igenom Outlander i sommar de sista böckerna, har inte haft så mycket läs lust under våren men nu har jag ju både tid och ork. Äntligen regnar de ute, skönt de behövs ✊😊
 
Åh, och jag får nog addera ännu en blessyr till årets sommarben - när jag städade köket i ett av husen (de har högblankt, vitt golv :arghh: ) märkte jag snart hur jag fick torka bort blodfläckar. Jag skurar nämligen köksgolvet på knä, så gammeldags är jag! :D
Visade sig att jag inte märkt att jag lyckats sätta ned ena knät mitt på en glasflisa tidigare. Det blev vackert, det! Tur ingen var hemma.
 
Min idrottslärare kom fram idag när vi spelade golf (gick förvånandsvärt bra) och pratade lite om hur det är i klassen. Tyckte sen också att det ju är så trevligt med en ny tjej i klassen, blev lite undranse när jag frågade vem som var den nya tjejen :angel:

Så nu har jag bestämt mig för att ta igen att jag blir misstagen för att vara tjej nu nästa läsår. Kan bli lite spännande att se vad lärarna säger om jag protesterar mer tydligt, de ska ju vara öppna för sådant. Men så är de människor också och sådana kan ju vara lite märkliga. Har redan slutat svara om någon säger typ "hej tjejer" (händer ofta), men hoppas att jag kommer kunna vara mer tydlig nästa år :)
 
Min idrottslärare kom fram idag när vi spelade golf (gick förvånandsvärt bra) och pratade lite om hur det är i klassen. Tyckte sen också att det ju är så trevligt med en ny tjej i klassen, blev lite undranse när jag frågade vem som var den nya tjejen :angel:

Så nu har jag bestämt mig för att ta igen att jag blir misstagen för att vara tjej nu nästa läsår. Kan bli lite spännande att se vad lärarna säger om jag protesterar mer tydligt, de ska ju vara öppna för sådant. Men så är de människor också och sådana kan ju vara lite märkliga. Har redan slutat svara om någon säger typ "hej tjejer" (händer ofta), men hoppas att jag kommer kunna vara mer tydlig nästa år :)
Och eftersom att jag inte är känd för att tassa runt,så tänker jag fråga rakt ut, Du är alltså en kille? Eller har du varit tjej innan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 325
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
14 440
Senast: Piglet
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp