Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min familj är bara värdelösa akademiker som inte kan laga någonting eller vet något om hantverk. :meh:
Och jag är hänvisad till mig själv eller Buke.

Enligt min pappa som jobbar med sånt, så ja, iaf om det är vitvaror av hyfsad kvalitet.
Finns dock andra anledningar till att laga också, miljön.
Tänk om den inte går att laga? Om jag då tagit ut en reparatör så har jag fått betala dyrt för något som inte gav något.
 
Fast miljöaspekten kan man väl kanske se på lite olika sätt:

Dåligt för miljön
Att reparera är inte alltid bra ur miljösynpunkt, även om man sparar in på de råvaror som krävs för nyproduktion. Dagens vitvaror drar betydligt mindre energi än äldre vitvaror, vilket minskar både driftskostnad och miljöpåverkan. En ny kombinerad kyl och frys drar exempelvis ungefär 200 kilowattimmar per år, för 15 år sedan drog de tre gånger mer.


https://www.hemtrevligt.se/husohem/...ska-man-slanga-eller-reparera-har-far-du-rad/
Fast vi pratade väl om dagens vitvaror?
 
Stod i poolvattnet några gånger och sen drog på mig stödstrumpor vid 12 ungefär. Jösses, har sen dess rensat pallkragar i växthuset samt pallkragen med mina pioner. Och det gör inte ont i benen eller fötterna så jag ska strax upp och rensa bland jordgubbarna :D
 
Men pelargoner är ju tåliga, dom verkar trivas med det mesta? Jag brukar ha mina pelargoner på trappan, som är liksom en inbuktning i huset på norrsidan = skuggigt. Dålig på att vattna är jag också, men dom växer och blommar massor. (Men det är klart - nån gång ibland måste man vattna)
Om det inte regnar på dem så måste ju du eller någon annan vattna dem minst en gång i veckan iaf om de står skuggigt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
433
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 383
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 122
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp