Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fin helg! Födelsedag igår, blev väckt med frukost på sängen och lämnade sen barnen hos sin mormor. Ikea en sväng (och misslyckades på ännu ett steg med den förbannade köksrenoveringen...), sen köpte vi (jag och sambon) hämtmat, drack vin, monterade pallkrageväxthus och cyklade :) doppade fötterna i vattnet också, kändes för kallt att bada.

Nu trotsa värmen med lite trädgårdsfix, sen sammanstråla med barn och deras mormor i naturreservat en bit bort.
Grattis i efterskott @Jenka 🥳 🥳
 
Vilken jungel det är att shoppa kyl/frys. Blir fan helt matt. Jag vill liksom bara ha en kyl/frys som är vit, har vänsterhängd dörr, är max 60 cm bred och har 4 fack i frysen. Hur hittar man en sån?
 
Ögonsåret är borta och inom kort är alla spår av dess existens borta :D:D

196619341_4756718307678931_3412039154209505126_n.jpg

Anledningen till att markfästet kapades istf att gräva upp det hela är att fundamentet är en 250 L tunna knöfylld med cement :meh:
 
Igår röjde vi för fullt trots värmen, det ska nog bli ett fint studentfirande för dottern ❤ nu har jag hängt upp första omgången tvätt för idag och stoppat i en ny maskin.
Jag stoppade även köksfläktens filter i diskmaskinen, jag råkade börja titta närmare på det nämligen. :cautious:
Nu njuter jag av lugnet när hela övriga familjen har åkt till stan i en massa olika ärenden! :)
Fin helg! Födelsedag igår, blev väckt med frukost på sängen och lämnade sen barnen hos sin mormor. Ikea en sväng (och misslyckades på ännu ett steg med den förbannade köksrenoveringen...), sen köpte vi (jag och sambon) hämtmat, drack vin, monterade pallkrageväxthus och cyklade :) doppade fötterna i vattnet också, kändes för kallt att bada.

Nu trotsa värmen med lite trädgårdsfix, sen sammanstråla med barn och deras mormor i naturreservat en bit bort.
Stort grattis i efterskott! :banana:
 
Något irriterad nu . Frågade gubben om han ville följa med och se mig rida .. Nej då är han varm för han har stått i en gryta på skyttet och de är F1 kl 14:00. Dvs de är viktigare att titta på F1
 
Ligger i en fantastiskt fin säng (ni vet en sådan där med fyra "ben" och sammetsdraperier på alla sidor) på Mar Hall Hotel strax utanför Glasgow och slösurfar lite innan det är dags att sova. Jag har haft en superfin dag tillsammans med min sambo, och lyckades nästan helt glömma att jag egentligen skulle ha befunnit mig i Sverige för en massa kul den här helgen :heart Ser redan fram emot morgondagens frukostbuffé :d
Jamen herregud vad intelligent man är runt halv ett på natten med x antal glas vin innanför västen då 🙄 ALLA sängar har fyra ben, Mineur. Annars blir det liksom lite ojämnt och svårt att ligga i... Ja ja, ni kanske fattade vad jag menade i alla fall? 😂
 
Jag har precis paddlat kajak för första gången någonsin! Har velat göra det i sååå många år och förra året blev det en liten tur i betydligt stabilare kanot. Nu blev det 2 timmar kajak i fin natur och efter en halvtimme var jag inte ens rädd :D
 
Syns inte vad det är för pelargon men de behöver mycket vatten och älskar sol. Så kan du erbjuda det lär den tycka livet är helt ok :D

den kommer stå skuggigt och med facit i hand troligen torrt

🙄 🎻 ⚰️
Men pelargoner är ju tåliga, dom verkar trivas med det mesta? Jag brukar ha mina pelargoner på trappan, som är liksom en inbuktning i huset på norrsidan = skuggigt. Dålig på att vattna är jag också, men dom växer och blommar massor. (Men det är klart - nån gång ibland måste man vattna)
 
I princip alla kyl/frysdörrar är omhängbara och det finns ju ett stort urval som är just 60 cm.
LÄNK
Jag kollade pricerunner och skrev in bredd, djup, fristående, energiklass, vit, antal lådor frys, vänsterhängd och omhängbar. Och det gav bara 4 resultat. En av dessa är högerhängd på bilden fast det står att den ska vara vänsterhängd.
Kan du inte ta ut en elektriker som kan laga den du har?
Är den inte jättegammal känns det väl som ett rimligt alternativ.
Jag vet inte hur gammal kylfrysen är. Den fanns i huset när jag flyttade in. Jag har bott här i drygt 5 år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
433
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 378
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 122
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp