Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kattsovning är den bästa sömnen. Tyvärr är mammas gamla säng som jag lånat hela mitt liv för obekväm för att fortsätta ligga i när man vaknat. Annars hade jag och katten gosat en stund.

Ska nog gå upp och ge katten astmapuff, och mat. Sen lägga mig i soffan och hoppas hon vill gosa mer :love:
 
Ätit lyxfrukost (vita bönor, potatisbullar, vegokorv och champinjoner) ute på altanen. Mätt och nöjd.

Maken vann på veckans Xrundan igen, en slags tipspromenad som går varje vecka i kommunen. Tredje vinsten på kort tid. Vi har vunnit säkert 2500 kr i presentkort sammanlagt, mina föräldrar och vi. Lättförtjänta pengar :up:

Nu ska jag ta mig i kragen och laga de där eksemtäckena som ligger och väntar.
 
Varit uppe nästan hela natten. Skriver KBT-bok (så gott det går). Vacklar vilt mellan "jag är den jag är, jag är tillräcklig i mig själv och har ett värde helt enkelt i den jag är" och "men vem är jag ens själv, jag älskar ju faktiskt min partner och utan honom är mitt liv ytligt och utan värde".

Absurt när jag skriver ut det, det ser ju jag med.
Och jag kan inte låta bli att svamla av mig här ibland. Går till 'riktig' psykolog också, för att försöka reda i livets svåra frågor, men det vore lögn att säga att buke inte hjälper.

Tack för att ni finns hörni, även om jag mest ramlar runt i periferin med halvkryptiska inlägg om mitt känsloliv :p
Vad gör vi-trådarna får stå ut i brist på allmän relationstråd :o
 
Jag ska strax öppna poolen och se om jag kan doppa benen en stund tills mina stödstrumpor kommer hem med mannen. Är så himla svullen i min graviditeten att det just nu gör ont att gå :down: För övrigt ser det ut att bli en fin dag igen så barnen kommer säkert bo i poolen även idag :love:
 
Precis ätit frukost och dricker nu kaffe med Lilla herrn i knät :love: 27 grader inomhus, så sen när jag sätter igång med lite mer packande blir det till att sätta på fläkten... Tvättar idag också, behändigt packa samtidigt så får jag bort lite grejer och kan tvätta det som behövs innan det åker ner i kartonger :laugh: Är fasligt kompakt förvarat just nu pga lite utrymme så svårt få en översikt.
 
Gick upp i ottan, åt rabarberkräm till frukost :love: :d och åkte till stallet för att rida innan den rejäla värmen börjar (skillnad mot förra året; kallt ösregn så det blev bad och tända brasa efter ridturen).Fy fan vad jag hatar mygg. Jag spraya mig o häst men de var på oss ändå. Jag har flera myggbett och pållan var näääästan knottrig på ganaschen. Utan medel hade aldrig ens gått! Ska man behöva överdosera?!? Hatar myggjävlar! Fantasin: *åh underbart mysiga skog som var länge sen jag red genom, här vill jag stanna och ta en öronbild* Verkligheten: *häst som blir galen på myggen och en miljon jävla blodsugare på bild vill jag ju inte ha, ner med telefon och vi red så fort det gick där myggen var som värst samt att jag fick slå kring oss med en lövgren* 😆. Annars en härlig timme I sadeln :love:.
 
Jag har släppt ut marsvinen i sina uteburar på gräsmattan, och passar på att veckostäda deras lådor inne.
ute.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
433
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 378
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp