Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sjukanmält mig från jobbet idag - cue dåligt samvete, men herrejösses vad jag har fått springa på toaletten inatt. Det känns inte lämpligt att vara runt och städa folks tekoppar och toaletter och grejer när man har dåligt i magen själv. Ehum.

Träffat några trevliga burmor igen?
 
Soligt och fint :). Efter frukost och lite engelsk grammatik for jag till stan (och på vägen dit en sväng in på gårdsbutiken för att bla köpa saltgurka :d) att hämta upp varor vid e-handeln som öppnade 10, skönt att slippa folk...Räckte med folket en snabb sväng in på Blomsterlandet fast det nyss öppnat...Nu har jag packat upp varor och dragit igång en långttvätt. Ska strax ta lunch; halva sommarsalladen från gårdagens middag från pizzerian :d.
 
Kan du inte ringa läkaren och få en ny utskriven?
Är ju inte hållbart att du ska behöva lida i onödan..
De har stängt på fredagar så jag får vänta till måndag. Så pinsamt bara för att jag dessutom egentligen skulle dit i veckan men hade tagit fel på dagen så fick boka om, och nu tjabblar jag bort en spruta med medicin som kostar 5000kr (för staten).
Hoppas att förra månadens spruta i alla fall sitter i några dagar till 😕
 
Skjutsat dottern på arbetsintervju och hämtat henne lika snabbt igen, mycket märklig situation där den som skulle anställa hade suttit och tittat i sin telefon och smsat och ställt en mängd frågor som hon redan hade skrivit om i mejlet och sen sagt att hon skulle höra av sig när hon fick körkort. Dottern fick ingen chans att ställa sina egna frågor och det fanns inget krav på körkort i annonsen. :cautious: Men bra med erfarenheten att vara på intervju och hon har lite annat på gång ändå även om hon var nyfiken på det här jobbet.
Så nu sitter jag med plugg och tittar på det ljuvliga vädret ute.
 
Sådär. Morgontjänst med hästtransportering avklarad. Var trevligt att få åka TILLSAMMANS med en vän för första gången ohyggligt länge (länge leve vaccinet!)

Vi åkte i bygder jag inte farit i på flera år och allt är ju så grönt och skirt. Men hjälp så mycket vatten det står på åkrar, och forsar i diken och bäckar.
 
Sitter ute och dricker kaffe. Har fyllt vatten i hundpoolen, får se om det är nödvändigt med den "stora" hundpoolen nu när jag bara har en liten hund som inte badat hittills. Vill gärna att möjligheten att svalka sig ska finnas men det kanske räcker med bara en liten balja till honom.
 
Precis vad jag behövde idag 🥰

AAFB9418-DA11-49A6-A777-1D781A6EBDEE.webp
 
Dagen började inget vidare med otroligt frustrerande samtal. Fick fylla systers nya SL kort igen :meh: Men har varit på Blomsterlandet och hämtat det allra sista, nu är jord, lecakulor och växter hemma. Hjälp jag kommer inte få plats på balkongen :rofl:

Megaras kattströ kom också så nu ska jag baxa in 26l strö i garderoben. Drar lite på det. Men sedan kan apokalypsen komma, mat, godis och strö för ett antal månader framåt i tiden.

Fixat till kattträdet provisoriskt och ska ner till källaren och hämta upp hyllplan för att fixa en hylla som blir lite snyggare än idag när det är en massa tomma kartonger som stoppar min lilla älskling att tugga sönder ännu mer kablar och sladdar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 224
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 139
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp