Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är väl inte dags än? eller har hon passerat 330-335 dagar?
Nej men hon visar många tecken på att de börjar bli dags 😅 Hon har 11 dagar kvar tills hon passerar 335 dygn. Hon har vankat fram och tillbaka hela dagen i hagen och varit orolig. Så husse tippar på att hon fölar i helgen och jag säger nästa då de är sista helgen i Maj vilket betyder Elitloppet och de händer alltid något hos oss på Elitlopps söndagen 😂 Vi får väl se om hon följer sin mammas fotspår. Om inte annat så måste vi ha koll på henne nu så hon inte gör som sin mamma, fölar när man vänder bort blicken i 20-30 minuter 😆 De är lustiga små djur. Så från och med nu kollas hon minst 1 gång i timmen istället för varannan som tidigare. Om inte annat är de roligt och se vad hon har för sig, inte ofta man fått se henne ligga ned och sova tidigare då hon sällan la sig ute i hagen och annat när hon tävlade 😊
 
Nej såklart inte, jag är mest intresserad av antagandet i sig. Att man är frustrerad och låst i sitt yrkesliv och att det då på något vis skulle ha koppling till att göra karriär. Jag kan inte tänka mig nåt tristare än att bara klättra utan mening, men jag saknar utveckling och lust.

Vi har diskussion på jobbet just nu om att omorganisera och jag driver på en del frågor ganska hårt. En äldre kollega sa då att hon inte är så ”ung och hungrig” längre och inte känner att hon behöver ”visa framfötterna”. Jag förstod att det var lite en hint mot mig. Jag anser mig dock vara varken ung eller hungrig i jobbsammanhang men jag ska ju sitta vid det där skrivbordet 8 h om dagen och då är det roligare om det sker utveckling, vi blir bättre och lyckas bättre. Så jag tolkade hennes reaktion lite på samma sätt, att hon såg mig som karriärlysten. Jag kanske tolkar karriär lite annorlunda än andra men jag är i alla fall väldigt ointresserad av saken i sig. Men man kan ju ha driv, engagemang och vilja utvecklas på grund av andra anledningar :) Typ, känna att det är lite roligt när man ändå ska hänga där en del.
Ptja, jag upplever inte att det behöver ha den kopplingen.
Tyvärr orkar jag inte utveckla mitt svar mer än så just nu. Kan försöka återkomma imorgon i ämnet. 😇
 
Funderar på hur jag orka mig igenom ännu ett totalt onödigt zoom möte idag som vi istället hade kunnat haft på Måndag 🤨 Hade ju hellre hunnit se min mamma lite när hon äntligen kommer hit, men ser inte ut som vi hinner ses något 😓 Tråkigt för vi har ju en bit i mellan oss så vi ses inte så ofta och speciellt inte nu sista året. Så tagga för zoom möte mellan 9-12 typ, och klockan 14 så kommer Pyret hit 😅 Så i där i mellan måste jag åka och handla lite frukost åt Pyret som troligtvis inte äter samma som Moster utan hellre föredrar limpa eller något annat lätt tuggat 😂
 
Sambon pussade på mig tidigare och sa: "Vad gott du luktar!"
Att det sen fortsatte med "Som en blyertspenna!" gjorde mig lite ställd.
A: Luktar det gott?
B: Hur i helsike skulle jag lukta det?

Men han sniffade mig på ögat och sa att det var min eyeliner eller mascara. :laugh:
 
När jag skulle lägga mig så upptäckte jag en otrevlig hårbollspya i min säng :meh: väääldigt lägligt att hon mådde dåligt just på den dag när hunden kommer hem igen och råååkar göra det i min säng (för första gången någonsin) ...
cd85c8e7d3e51e5e2fb5bdcc24934ba570e65500.gif

:cautious:



(Sagt med glimten i ögat ;))
 
Apropå arbetsförmedlingen... Jag tittade lite på platsbanken efter mötet och hittade en annons om sommarvikarie hos granngården som jag sökte till. I det personliga brevet nämnde jag då buke (inte vid namn dock), buke är väl om något en kvalifikation!? :idea::angel:
 
I all välmening, (efter att ha läst annat du skrivit i samma ämne), sätt tydliga ramar redan nu runt dig själv i förhållande till jobbet, jag har varit exakt där, nyutbildad och jobbat med motsvarande, superambitiös, tyckt det var fantastiskt kul, spännande och utvecklande, gick all in, men det tog två år innan det tog stopp rakt in i väggen (när jag ändå försökte gå ner i tid, men jobbade i 120%, minst). Var rädd om dig! Folk som trivs med jobbet så som du verkar göra behövs verkligen <3

Yes!

Semestern nu är eg för att skriva uppsats, så byter bara dagar, ev får en annan ta det ena hembesöket men det andra är hos barn så det vill jag inte lämna över, dessutom roadtrip med favoritkollega 😁
 
Jag har precis tänkt tanken jag borde skaffa en till katt, en nr 3 :o Tur att fler djur inte blir aktuellt förrän nästa år eller året efter det. Planen är egentligen en hund nästa gång då jag vill ha en promenadkompis men får väl se vad det blir i slutändan :p
.... Skulle det inte vara för jobb och ekonomin skulle jag ha ett minizoo hemma :angel:
 
Samma för mig men jag vaknade kl 05:44☹️

Liiiite sovmorgon blev det ändock, eftersom jag i normala fall kliver upp strax före 05, men ändå liksom :banghead: Fast å andra sidan så är jag mänskliggjord, damerna är ute, giganthäcken är vattnad och jag sippar te i godan ro innan det är dags att susa iväg och hämta fler giganthäck :up:
 
Vaknat och är trött men glad att det blev ridning igår. Tänk vad mycket stress och ångest som försvinner med djuren ändå :love:

Idag däremot, är det parterapi :crazy:
Känner mig fruktansvärt oförberedd, vet inte vad vi ska prata om... Och ska på mini 'staycation' imorgon som jag känner att jag inte vill ska bli förstörd. Men så kan jag ju inte resonera :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 222
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 138
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp