Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läst ikapp tråden nu, det tog ett litet tag.

En som går i min klass har fått för sig att jag är ett A-barn och ville att jag mot betalning sa svaren till henne :cautious::rofl:
Jag har lite funderingar, 1. Sen när är jag ett sk A-barn? 2. Varför skulle jag säga svaren direkt till henne? O_o

Samma människa var helt förskräckt över att jag till största del pratar med vuxna människor när jag får välja. Verkade inte förstå att jag föredrar seriösa diskussioner framför snurriga tonåringar :idea:

Märkligt folk...
 
Jättetrött...:meh:
Men fastnade ändå vid jobbdatorn när jag plötsligt fick flyt skrivandes på ett underlag. Har en tendens att bli så på fredagar eftersom det är en av få dagar jag inte hämtar barnen och har den tiden att passa.

Intressant workshop innan dess i alla fall.
 
Det går äntligen framåt med min fot och fotled nu efter frakturerna. Idag kunde jag trava utan att få väldigt ont för första gången sedan skadan. Blev bara lite trav, men känns så skönt att det går åt rätt håll. 🙂
Alltså, jag blir nästan lite nervös när du skriver sådär! Det känns lite som att varje gång det börjar bli bättre för dig så smäller det till på ett eller annat sätt. Kan du snälla linda in dig i bubbelplast eller så? Mvh. mammig. :D
 
Läst ikapp tråden nu, det tog ett litet tag.

En som går i min klass har fått för sig att jag är ett A-barn och ville att jag mot betalning sa svaren till henne :cautious::rofl:
Jag har lite funderingar, 1. Sen när är jag ett sk A-barn? 2. Varför skulle jag säga svaren direkt till henne? O_o

Samma människa var helt förskräckt över att jag till största del pratar med vuxna människor när jag får välja. Verkade inte förstå att jag föredrar seriösa diskussioner framför snurriga tonåringar :idea:

Märkligt folk...
Du behöver ju inte ge rätt svar.. :angel:
 
Försöker övertala mig själv att rasta hundarna. Så vansinnigt trött i fötter osv. Chattade lite med f.d. kollega tidigare, han har bytt kontor och har haft mer än mig att göra den här veckan. Han var också trött nu och på frågan om hur han skulle fira att det var helg nu så svarade han "Sova!" :rofl: Vi har iaf sagt nu att vi borde ses vid tillfälle och ta en fika. Vi brukar kunna ha riktigt kul ihop och nu är det flera månader sen vi sågs.
 
Ringde upp jobbet och sade att jag var okej med att komma in imorgon. Inga känningar sedan lunch ungefär, och har kunnat äta soppa och grejer... och vi kom everens om att jag kunde komma in så länge allt kändes bra. Febertest vid dörren typ.
Döm min förvåning när de ringde upp en stund senare och meddelande att de föredrog att jag stannade hemma en dag till - det har ALDRIG i historien hänt på NÅGOT av mina jobb. 😲
Surt för mig och mina pengar, men lite imponerad är jag ändå på sidan om.
 
På väg mot undergången eller så påverkas ändå flåset antagligen av den extrema pollenhalten. Såhär var det: höll på att fylla vatten och så sa stallhyresvärdens dotter att det först bara kom luft, amen va sjutton måste jag gå igen. "Du, det är bra motion" kom det från tjejen. Ärligt har hon rätt, fick en tankeställare...Jag väger för mycket (inget nytt) och blivit så jävla lat rent ut sagt och flåset...Ja så sprang dit upp och tillbaka till stallet för det var ju plötsligt nästan till att rinna över , sprang väl 300 m el va de nu kan va totalt...Flåsig. Tyckte nästan jag lät som nån gamling med hjärtsvikt 😳😅. Jag måste röra mig mer igen, vidrigt å va såhär lat 😳.

Åhåjaja, hästen är fixad och grillen tänd så vartefter blir det middag 😋
 
Blev utskälld av en arg morsa idag, som inte förstod att en lastbil med släp behöver mer plats än en personbil vid en sväng... försökte förklara varför men det gick inte in alla bilar höll minsann till höger när de svängde där (mest ironiska att jag såg x antal av mina kollegor med släp som svängde där ta ut svängen exakt likadant som jag gjorde), sen sa hon att ja skulle se att de va en övningskörningsbil. Hur ser man det framifrån när övningskörningsskylten sitter bak?

Nu är jag hemma å käkar lite chips och dricker O'boy.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 224
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp