Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkligen!
Har gått och tänkt att jag nog får nöja mig med att skritta framöver, att om jag vill ha snabbare gångarter får jag köra hästen. Tog ändå typ fem månader innan jag kunde skritt utan smärta, så blev överraskad idag att det gick att trava.

Borde dock ändå ta kontakt med fysio igen, vore skönt att kunna promenera utan smärta också. 🙂
 
Jag har krypit ner i sängen redan :love: Surfar runt lite och inväntar sömnen så det snart blir morgon igen. Jag känner egentligen för att ta en rejäl långpromenad men regnet vräker ner så tänker inte gå ut. Hoppas det är hyffsat väder imorgon så jag kan ta en morgonpromenad utan att stöta på så mycket folk :)
 
Satte på mig en ren T-shirt men det kändes inte helt bra trots bomull. Har inte använt just den på flera månader utan haft den i en plastlåda med lock till.
Det är lukten som stör. Lukten av plast :wtf:
Och undrar om den inte kliade dessutom.
Tänkte att det var en smart förvaring mot tex mal och annat men näe vete 17 om kläderna ska börja lukta så där illa av att bara förvaras :crazy:
 
Det är lite lustigt.
Nästan alla kvinnliga kamrater på jobbet såg att jag hade färgat håret. En manlig såg det;)
Påminner om. För några år sedan hade jag färgat topparna röda eller om det var lila. Efter någon/några månader frågar en kollega. "Har du färgat håret?" Då hade den röda färgen blivit mer åt det rosa hållet.
Då hoppar annan kollega in och "men har du inte sett det förrens nu. Hon har ju haft så i flera månader."

Båda manliga kollegor, men ingen hade sagt/sett.
 
Fy satan vad drygt det är att flytta. Inget går som man vill.
Har spenderat halva dagen på att skrapa färg av stickkontakter och lamp knappar och fick ge upp på två av dem som hade för dålig plast. Det går inte att få tag i en enda ny av de modeller jag har, och det kostar ju apmycket att hyra in någon för att byta ut dem (1500 per knapp/uttag, och jag har 7 st)

Har även målat grundfärg. Nu är det 4 målningar kvar sen kan jag anse mig klar med den biten och jag hoppas på att bli klar på söndag.

Har även fått veta att det elbolag jag valde har tabbat sig så det drar inte igång förrän mitten av juni. Men de ringde i alla fall och ursäktade sig och ska kompensera, så det var väl bra.

I morgon ska jag till Ikea och handla så mycket jag kan klämma in i pappas bil, sen ska jag försöka hinna måla en vända och tydligen ska 4 pers komma och hälsa på mitt i det, och det finns bara 2 stolar i hela lägenheten... Så är apstressad över att hålla dem glada och hålla uppe min "åh så glad jag är över nya lägenheten - fasad" och hitta på någon fika som passar alla.

Både min fysiska och psykiska hälsa har dalat ganska rejält nu i veckan. Vet inte hur länge jag orkar hålla på. Men kanske blir/känns lättare sen när jag fått målat i alla fall. Tror att det hade varit enklare om varenda lilla hinder som uppkommit inte hade varit saker jag inte har någon aning om hur man löser så jag har behövt lära mig allt från början. Måla kan jag i alla fall 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 224
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp