Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag helt slut! Var uppe vid 7 imorse för att jag hade tid hos reumatikeröverläkaren kl 8.30. Besöket varade i över 1 timme och jag ska prova en ny (till) medicin som man tar med sprutpenna på sig själv. Jag är ju stickfobiker, men är villig att prova allt som kan hjälpa.
Men först ska, naturligtvis, det tas blodprover igen *suck* och jag måste åka till sjukhuset för att ta dom *dubbel-suck* (HC fick visst inte ta dessa blodprover :confused:). Just nu känns allt bara :turd:
 
Nu är jag helt slut! Var uppe vid 7 imorse för att jag hade tid hos reumatikeröverläkaren kl 8.30. Besöket varade i över 1 timme och jag ska prova en ny (till) medicin som man tar med sprutpenna på sig själv. Jag är ju stickfobiker, men är villig att prova allt som kan hjälpa.
Men först ska, naturligtvis, det tas blodprover igen *suck* och jag måste åka till sjukhuset för att ta dom *dubbel-suck* (HC fick visst inte ta dessa blodprover :confused:). Just nu känns allt bara :turd:

Humira? Den är helt ok att ta själv och du ser aldrig nålen.
 
Hymiroz. Men det är kanske samma? Jag fick se en penna och det ska nog gå bra, jag fick inte panik av att se den ;)

Samma verksamma substans (adalimumab) för patentet har ju gått ut. Humira som jag har utskrivet är "originalet" (jag fick det rätt tidigt när de hade släppt det för användning mot Crohns också, det är ju inte framtaget mot mag-tarmsjukdomar).

Jag fick lära mig att ge det med spruta (det finns som vanliga sprutor också) men numera har jag pennor. Det var ingen hit men det gick :D
 
Faaan också. Precis hemkommen från mitt första cellprov. Tycker det är lite jobbigt, och det blev inte bättre av att hon som skulle utföra testet sa att min kopparspiral alltså är påväg ut… jag blev så jävla paff, så hon fick ju dra ut den, göra cellprovet och be mig köpa gravtest eftersom vi inte vet hur länge den varit så (har inte känt av någon smärta)….. fuuuuuuck :arghh::arghh::arghh: Köpte gravtest, och stod i kö hur länge som helst för att någon tjej inte kunde sluta prata med kassörskan, kände mig iakttagen med gravtest i handen även fast jag förmodligen inte var det. Tror inte jag är gravid, men jag måste ändå sätta in en ny spiral… och det gör ju ont.

Bara halva dagen har gått typ och jag känner redan för att kassera hela denna jävla skitdagen. Helvete också
Fyfan vad skönt! Gjorde graviditetstest nu på morgonen och det var så negativt det kunde bli. Den ångestfyllda klumpen släppte äntligen, så denna dagen ska jag NJUTA! Handla lite gott inför eurovision och ha en ångestfri dag efter haft ångest så det räcker och blev över igår. Bokat tid hos barnmorska för att diskutera insättning av ny spiral, det är ju lite mindre kul, men så är det :D Nu ska jag bara fortsätta äta min brunch och scrolla buke bekymmerslöst:banana:
 
Fyfan vad skönt! Gjorde graviditetstest nu på morgonen och det var så negativt det kunde bli. Den ångestfyllda klumpen släppte äntligen, så denna dagen ska jag NJUTA! Handla lite gott inför eurovision och ha en ångestfri dag efter haft ångest så det räcker och blev över igår. Bokat tid hos barnmorska för att diskutera insättning av ny spiral, det är ju lite mindre kul, men så är det :D Nu ska jag bara fortsätta äta min brunch och scrolla buke bekymmerslöst:banana:
Dags för champagne! :D🍾
 
Fått sommarkänslor! Dragit igång sköldpaddans utedamm så den får ticka någon vecka eller två och fräscha upp sig innan det är paddsläpp :D en slang som ligger och matar vatten konstant samt filter som går så förhoppningsvis är det fräscht ganska snart. Lite gräsfrön har strötts ut på landdelen. Behöver snygga till muren samt skyddsnätet ovanpå då de tog stryk av snön i vintras och ordna en smidig landgång bara så är vi nog i hamn sen :) snart en tur till stallet och sen blir det kväll!
 
Husaria :heart


Under andra världskriget använde polackerna kavalleri (eller snarast beridet infanteri) och det får väl räknas som sista gången kavalleri användes i strid i Europa. Till skillnad från vad den nazistiska propagandan spred så var faktiskt det polska beridna infanteriet framgångsrikt mot tyskarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 191
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp