Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde vb i mitt stora karet.
När jag var och tömde ena hinken med vatten (använder hink och slamhävert), så blev det översvämning i den andra. Så fram med en massa handdukar och torka upp allt vatten på golvet. Nu är vb gjort i det karet, för denna vecka... Fortsätter med de andra karen i morgon tror jag.
+21 ute, +25 inne O_o
 
Vet inte om det var en fråga men mina tabletter kan jag ta 2 morgon och 2 på kvällen :D
Jag tar detta som ren sanning, för då kan jag ta en till och hoppas att den hjälper ännu lite till :D

Borde kanske gå och reda ut det här ordentligt 🤔 Eller hur funkar det... Ramlar man in på en vårdcentral? (Tjejen med koll 😅)
 
Jag tar detta som ren sanning, för då kan jag ta en till och hoppas att den hjälper ännu lite till :D

Borde kanske gå och reda ut det här ordentligt 🤔 Eller hur funkar det... Ramlar man in på en vårdcentral? (Tjejen med koll 😅)
Nu kanske vi inte äter samma men det är väl för sent nu 😅


Jag gick först desperat, snorig och genomtät i bihålor in på Apoteket (OBS! Innan Corona!) och fick tips på en annan tablett som har hjälpt mig jättemycket - Desloratadin.

Sedan ringde jag desperat till vårdcentralen när det inte hjälpte helt och fullt och då sa sköterskan det om att jag kunde dubbla morgon och kväll (fast har faktiskt inte behövt ta så mycket).

Detta ihop med Nasonex och att börja med tabletter redan i februari :up:

Det blev en lång historia… :D
 
Sitter och funderar på bra mat till helgen. Antingen snabblagat eller att göra i förväg och värma på annan plats.

Fantastiskt väder för tredje dagen i rad. Spenderat den i fårhagen i närmsta naturreservat, mitt lilla lyckopiller.
 
Upplever samma efter 30, så värdelöst! :meh:
Men eller hur? Som att det inte räcker med allergin, den ska bli 100 ggr värre också. Korsallergierna kom som ett brev på posten förra sommaren också. Allt jag gillar bäst, äpplen, plommon, nektariner, körsbär.. :arghh:

Kunde man inte blivit allergisk mot smågodis eller något isf :meh:

Jag har faktiskt fått desloratadin 5mg utskrivet nu, så det är den jag tog en extra av 😅
Även Dymista som jag verkligen tycker hjälper. Och lomudal ögondroppar :angel: Men nu är det på gränsen att allt detta ens är nog, därför funderar jag på att ramla in på en VC och be om hjälp. Helst igår ahah.
 
Men eller hur? Som att det inte räcker med allergin, den ska bli 100 ggr värre också. Korsallergierna kom som ett brev på posten förra sommaren också. Allt jag gillar bäst, äpplen, plommon, nektariner, körsbär.. :arghh:

Kunde man inte blivit allergisk mot smågodis eller något isf :meh:

Jag har faktiskt fått desloratadin 5mg utskrivet nu, så det är den jag tog en extra av 😅
Även Dymista som jag verkligen tycker hjälper. Och lomudal ögondroppar :angel: Men nu är det på gränsen att allt detta ens är nog, därför funderar jag på att ramla in på en VC och be om hjälp. Helst igår ahah.
Värdelöst är det! Kanske dags att ringa till vårdcentralen, de uppskattar inte om man ”ramlar in” ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 360
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 125
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp