Rättviks kulturhus har blivit bestulna på en 2 m hög uppstoppad björn!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/d...t-ar-ju-inget-man-staller-upp-i-vardagsrummet
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/d...t-ar-ju-inget-man-staller-upp-i-vardagsrummet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du någon länk till recept och hur man gör?
Instruktioner för en okunnig surdegsbrödsälskare alltså.
Varför frågar du då här om du redan vet?Nä, det står det inget om hos transportstyrelsen. En vecka står det där. Sen ska arbetsgivaren har den och spara i 12 månader
Reagerade också på hur tyst det var vid de blommande träden på jobbet… bara några få humlor och binEtt par dagars regnande och det är GRÖNT ute. Undrar hur det blir när det blir sommarvärme de närmaste dagarna.
Värmen är välkommen. Lönnarna håller på att slå ut och i denna kyla finns inga pollinatörer igång. Jag har massor av gullvivor, scillor och pärlhyacinter. Så mat finns för dem här.
Förr om åren brukade det surra högt i lönnarna. De senaste åren har de varit tyst. Jag saknar det! Det borde vara bra förutsättningar för humlor och bin här hos mig men ändå är det tyst. Lite skrämmande.
Det är inte så att det har funnits en biodlare i närheten som har lagt ner? Vi märkte stor skillnad när den närmsta slutade. Nu funderar maken på att starta upp med biodling igen, vilket jag hejar på. Med tanke på den mängd honung vi konsumerar så skulle det vara bra.Ett par dagars regnande och det är GRÖNT ute. Undrar hur det blir när det blir sommarvärme de närmaste dagarna.
Värmen är välkommen. Lönnarna håller på att slå ut och i denna kyla finns inga pollinatörer igång. Jag har massor av gullvivor, scillor och pärlhyacinter. Så mat finns för dem här.
Förr om åren brukade det surra högt i lönnarna. De senaste åren har de varit tyst. Jag saknar det! Det borde vara bra förutsättningar för humlor och bin här hos mig men ändå är det tyst. Lite skrämmande.
Ett par dagars regnande och det är GRÖNT ute. Undrar hur det blir när det blir sommarvärme de närmaste dagarna.
Varför frågar du då här om du redan vet?