Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde det. Sa killen på jouren som skulle gå av sitt skift om 20 min så fattar att han ville att vi skulle testa 30 min :laugh: Men nej, den vill inte :arghh:
Vår nuvarande (har en ny som vi inte installerat) har bråkat med att vägra öppna luckan x antal gånger. Den brukar alltid gå att öppna till slut.

Dog er? Eller gick luckan inte att öppna bara?
 
Här är det annandagen som är den stora jaktdagen. :)

Åh herregud, annandagsjakten. Min pappa mfl envisades med att jaga hare - varför just det har jag ingen aning om. Och vi andra kommenderades att gå drev. Jag drullade omkull i djuuuup lössnö och fick den överallt innanför ytterkläderna och i stövlarna. Sedan gick jag vilse (det är en udde och vi skulle gå tvärs över så fråga mig inte hur) snubblade och trillade nerför en backe och in i någon stickig buske (med ännu mer snö). Lät som ett helt drev själv och fick räddas av min svåger eftersom jag gick omkring planlöst och skrek hallå.

Nästa år sa jag artigt men bestämt nej tack och satt vid datorn med hunden sovande bredvid och myste medan alla var ute. Friluftsmänniska med lokalsinne är jag definitivt inte :D
 
I går så valde min dotter tre böcker.
idag har hon läst ut dem.
vi delar ett intresse av japansk kultur, om på olika nivåer.
här är alla fall bökerna
1608749236008.webp

förstår inte riktig hur hon väljer men det är inte jag som ska välja heller
 
Varit jultomte och delat ut julklappar till ena syster, lille barnet med familj och sen till Pappa och han fru och även svärföräldrarna har fått julklappar! Och pussat min häst God Jul ❤️ Han är en lustig kurre med stor personlighet som växlar beroende på humör men idag var han gosig till och med 😂 Nu spela Bingolotto med sällskap av sambo och katter. Den ena katten är hemskt nyfiken på vad ”farmor och farfar” lämnat i Julklapp till honom 😂
 
Åh herregud, annandagsjakten. Min pappa mfl envisades med att jaga hare - varför just det har jag ingen aning om. Och vi andra kommenderades att gå drev. Jag drullade omkull i djuuuup lössnö och fick den överallt innanför ytterkläderna och i stövlarna. Sedan gick jag vilse (det är en udde och vi skulle gå tvärs över så fråga mig inte hur) snubblade och trillade nerför en backe och in i någon stickig buske (med ännu mer snö). Lät som ett helt drev själv och fick räddas av min svåger eftersom jag gick omkring planlöst och skrek hallå.

Nästa år sa jag artigt men bestämt nej tack och satt vid datorn med hunden sovande bredvid och myste medan alla var ute. Friluftsmänniska med lokalsinne är jag definitivt inte :D
:rofl: Jag låter hunden göra jobbet och dricker kaffe! ;)
 
Fick precis oväntat erbjudande om att få 27 kg vildsvinskött från jägarna som släpat in 2 grisar från vår mark för en vecka sedan. Lyckades ta emot runt 13 kg och resten fick de själva.

En av sönerna älskar vildsvinskött och bättre julklapp kunde nog inte någon ens ha fantiserat om!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 260
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp