Idag ska jag och katten somna i soffan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gud ja! Lagar alltid mat minst fram till 23 den well.. Den 23e ^^Hade tänkt göra fudge ikväll men har inte hunnit. Kan man ställa sig och göra fudge på natten?
Vi var ETT nummer ifrån att vinna 175 000. Hade vi fått Ivar 33 så hade jag vunnit 100 000 och sambon 75 000, vi fick 31 och 35 men inte 33. Inte ok.
Nu har jag gjort knäck (som inte blev bränd!)
Har dock ett problem. Knäck är sött så man kan inte äta särskilt mycket
För övrigt borde knäck döpas om till klet om den inte är ett visst antal grader. Går ju typ att klistra fast saker på väggarna med det
Så surt när man är så näraSambon väntade på olof 65 men nej då. 63, 66 och 68...1 nummer från 1 mille .
Jag vet, det var meningen. Tror att den var ungefär 123 grader (mätte med termometer)124 grader = klet. 128 grader = hård. Krävs bra termometer och god passning.
Jag frågade dottern vad hon ville äta på nyår. Hon vill ha oxfilé eller möjligen ryggbiff och till det potatisklyftor och rödvinssås. Det låter ju faktiskt gott
Det paminner om om nar Sonen var 7-8 ar och dagis akte in till Kulturhuset pa besok. Vi foraldrar blev upplysta att de skulle ata "pa restaurang" och att det var gratis, dagis betalade.
Nar jag kom for att hamta Sonen var dagis personalen mycket upprorda ... han hade bestallt oxfile med kryddsmor och bakad potatis. Da de inte hade bakad potatis lyssnade han noga till alternativen, fragade om det var "riktigt" potatismos de hade, nar det inte var det utryckte han viss besvikelse och bad om "mork bruna" pommes i stallet.
Alla barnen stod i ko for att bestalla ... Alla barn bestallde korv, hamburgare, korv, hamburgare, etc. tills min juvel tog personalen pa allvar nar han fragade vad han fick bestalla och de svarade "PRECIS vad du vill".
Jag skrattade sa jag grat over det hela ... vi var ofta ute och at pa restaurang (sadana med duk pa borden, matsedel vid bordet och serveringspersonal) gossen var van att ga pa restaurang och bestalla sin egen mat. Dagis personalen var inte alls roade, fast nar jag foreslog att jag skulle betala mellanskillnaden kande de sig lite smasinta och muttrade att det inte behovdes ... men de var fortfarande sura for att han bestallde nagot annat an korv eller hamburgare.
Jag tycker att din son gjorde helt rätt Han var ju till och med duktig nog att i förväg fråga om han verkligen fick beställa vad han ville