Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag gjort knäck (som inte blev bränd!) :)

Har dock ett problem. Knäck är sött så man kan inte äta särskilt mycket :cautious:
För övrigt borde knäck döpas om till klet om den inte är ett visst antal grader. Går ju typ att klistra fast saker på väggarna med det :angel:

124 grader = klet. 128 grader = hård. Krävs bra termometer och god passning.
 
Ingen vinst på Bungolotto för min del. Men 1 nr ifrån på flera storvinsten så lite spännande mellan varven.

Nu sitter jag och väntar på att örondropparna ska "torka" upp så jag kan plocka ur fetvadden. Inte riktigt fått in snitsen på det hela, så ena örat är rinnigare än det andra, men men har några dagar kvar så blir väl perfekt sista gången...
 
Fick det vinterstädat ordentligt hos mig igår när jag ändå hade halvdag; dammsög, moppade, tvättade och bytte lakan, diskade, rengjorde kattens låda och så duschade jag av mig också. Skönt att få det gjort!
Somnade framför datorn sedan :D nu ska jag lägga mig och så får vi se hur det blir imorgon, har en liten hög julklappar trots allt :love:
 
Jag frågade dottern vad hon ville äta på nyår. Hon vill ha oxfilé eller möjligen ryggbiff och till det potatisklyftor och rödvinssås. Det låter ju faktiskt gott :d

Det paminner om om nar Sonen var 7-8 ar och dagis akte in till Kulturhuset pa besok. Vi foraldrar blev upplysta att de skulle ata "pa restaurang" och att det var gratis, dagis betalade.

Nar jag kom for att hamta Sonen var dagis personalen mycket upprorda ... han hade bestallt oxfile med kryddsmor och bakad potatis. Da de inte hade bakad potatis lyssnade han noga till alternativen, fragade om det var "riktigt" potatismos de hade, nar det inte var det utryckte han viss besvikelse och bad om "mork bruna" pommes i stallet.

Alla barnen stod i ko for att bestalla ... Alla barn bestallde korv, hamburgare, korv, hamburgare, etc. tills min juvel tog personalen pa allvar nar han fragade vad han fick bestalla och de svarade "PRECIS vad du vill". :rofl:

Jag skrattade sa jag grat over det hela ... vi var ofta ute och at pa restaurang (sadana med duk pa borden, matsedel vid bordet och serveringspersonal) gossen var van att ga pa restaurang och bestalla sin egen mat. Dagis personalen var inte alls roade, fast nar jag foreslog att jag skulle betala mellanskillnaden kande de sig lite smasinta och muttrade att det inte behovdes ... men de var fortfarande sura for att han bestallde nagot annat an korv eller hamburgare.:rofl:
 
Det paminner om om nar Sonen var 7-8 ar och dagis akte in till Kulturhuset pa besok. Vi foraldrar blev upplysta att de skulle ata "pa restaurang" och att det var gratis, dagis betalade.

Nar jag kom for att hamta Sonen var dagis personalen mycket upprorda ... han hade bestallt oxfile med kryddsmor och bakad potatis. Da de inte hade bakad potatis lyssnade han noga till alternativen, fragade om det var "riktigt" potatismos de hade, nar det inte var det utryckte han viss besvikelse och bad om "mork bruna" pommes i stallet.

Alla barnen stod i ko for att bestalla ... Alla barn bestallde korv, hamburgare, korv, hamburgare, etc. tills min juvel tog personalen pa allvar nar han fragade vad han fick bestalla och de svarade "PRECIS vad du vill". :rofl:

Jag skrattade sa jag grat over det hela ... vi var ofta ute och at pa restaurang (sadana med duk pa borden, matsedel vid bordet och serveringspersonal) gossen var van att ga pa restaurang och bestalla sin egen mat. Dagis personalen var inte alls roade, fast nar jag foreslog att jag skulle betala mellanskillnaden kande de sig lite smasinta och muttrade att det inte behovdes ... men de var fortfarande sura for att han bestallde nagot annat an korv eller hamburgare.:rofl:

Jag tycker att din son gjorde helt rätt :D Han var ju till och med duktig nog att i förväg fråga om han verkligen fick beställa vad han ville :p
 
Städar och har gjort så sedan 08 am igår (23:e), är ca död och känner mest att jag aldrig mer vill fira jul just nu 🙃
Är dock himla glad att vi inte firar förrän den 25:e här, så förhoppningsvis hinner jag komma i julstämning igen till juldagen 🤞

God jul alla bukefalister! 🎅🎄 Må er grötskål aldrig kallba och er glöggkopp aldrig sina.
 
God jul allesammans!

Idag är det inte bara julafton, det är också Adams födelsedag. Han blir tre år gammal, och firar med att äta grönkål.
Adam-3 år.webp
 
Jag tycker att din son gjorde helt rätt :D Han var ju till och med duktig nog att i förväg fråga om han verkligen fick beställa vad han ville :p

Precis!
Det papekade jag da ocksa, ("Men X SA ju att han fick bestalla vad han ville?" ...
"Och HUR skulle X kunna tro att han skulle bestallas nagot annat an korv eller hamburgare?" :angel: :rofl:

Den sonen ar en mycket duktig kock numera och han gillar god mat fortfarande.:p (och klagar pa hur mycket han maste trana for att halla en "rimlig" vikt nar mat ar sa gott.:grin:)

Och jag ar an i dag lite stolt over min son's bestallning. Nagot hade vi i alla fall lart honom.:love::cool:
 
Har ar det kvallen fore julafton. Barnbarnet Camilla har en "sleepover" och kom vid 2 tiden i eftermiddags ... vi har byggt ett pepparkakshus, bakat kanelbullar samt chocolate chip cookies, och lekt en hel massa sedan hon kom. :heart
Nu sover hon ... med ett leende, hon har redan insett att det storsta paketet under/bredvid granen har hennes namt pa det. :D
Hon hittade en "whiteboard pen" och kom springade och forklarade att hon maste gora "homework". Jag har alltid nagra nya block kopta pa Dollar Tree (hogsta pris ar en dollar) liggande, sa hon fick ett. Nyss fyllda 4-aringen som har mer energi an de flesta gjorde "homework" i nastan en timma, innan hon bad att fa ga isang. ❤️

"Milla's" Homework
IMG_1346.webp


Jag ar helt facinerad over hur hon ser skrivet sprak ... detta ar barnet som "pratade" innan hon forstod vad orden egentligen betydde. Hon gjorde sina "baby ljud", skrattade, pekade och gestikulerade. Det var helt fantastiskt hur hon upptradde som om hon hade ett sprak ... fast hon inte hade det.
Nu skriver hon ... fast hon inte gor det. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 257
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp