Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
God Jul allihop!

Har börjat dagen med en brasa, morgonkaffe och öppning av julklapp tillsammans med maken. Dagen ute bjuder på nollgradigt och uppehåll, och jag tycker mig tom se en glimt SOL borta i horisonten!!

Perfekt väder för vårt lilla coronasäkra utomhusjulfirande, hade inte varit lika kul att vara ute i spöregn :D!
 
God jul till all fina Bukingar därute, fira lugnt och coronaanpassat med god mat och glada människor! 🎄🤶

Brunettkissse är tomtekatt, något ovillig då godiset tog slut innan jag hann få ett fint foto. Men hon får tomta loss här ändå. ❤️ 😁

59D24C51-2E36-46A4-8F6C-F51C08B472A9.webp
 
124 grader = klet. 128 grader = hård. Krävs bra termometer och god passning.
På min termometer är 127 grader "perfekt", dvs fortfarande mjuk men släpper formarna även i rumstemperatur. Det kan behövas några testrundor innan man får till den exakt rätta temperaturen på sin termometer. När jag frågade i en fb-grupp vilken temperatur jag skulle ha för att få min knäck som jag beskriver här, så varierade folks svar från 118 grader till 130 grader. Men jag tycker att 127 och 128 grader kanske dök upp liiiiite mer i svaren, och när jag testade 127 grader blev det verkligen BRA :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 257
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp